Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For dere som er nysjerrige, eller ønsker spille The Secret World så er dere hjertelig velkomne til å sjekke ut vår Cabal Ragnarok

 

 

Vi spiller som Illuminati, og det spiller ingen stor rolle hvilken server dere er på, selv om mange av oss er på Grim server.

 

Besøk oss gjerne her: http://forum.rr-guild.com

 

Hvem er Ragnarok?

 

Ragnarok er et nordisk gaming community som har eksistert i snart 10 år, og som er aktive i flere spill. Vi har per i dag aktive guilds i Anarchy-Online, World of Warcraft, StarWars - The old Republic, Planetside2, TSW og Guildwars 2. Våres medlemmer har derfor lang erfaring og kjennskap til de forskjellige spillene. Vår spillerbase har medlemmer mellom 18 og 50+ år, med en gjennomsnittsalder som nok ligger på ca 30 år.

Vi streber etter å opprettholde en høy standard på våres medlemmer. Vi belønner modenhet, gode manerer og sammenhold over alt annet. Ragnarok er en familie vi alle er stolt over å representere.

Endret av Chtuga
Lenke til kommentar

Det hadde sikkert vært fint om du nevnte disse standardene og reglene i posten din så folk slipper å gjette. Eller komme med en link til klansida deres. Det du sier nå er "du er noob så det er egentlig ikkeno vits å søke, for vi har slike episke krav og standarder dere ikke vet om".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger. Jeg glemte visst ta med linken...

 

http://forum.rr-guild.com

 

Og heldigvis tar du feil i at vi har "episke krav og standarder" ;-)

 

Vi søker rett og slett etter hyggelige og trivelige medlemmer over 18 år :-) Spiller ingen rolle om du har spillt i 1 dag eller siden beta. Vi har masse erfarne folk allerede, og tar gjerne imot de som ikke har like mye erfaring også.

Er du dramaqueen så er det sikkert feil sted å søke dog... ;-)

Endret av Chtuga
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Men du KAN se på nesten-realistiske pupper og lår og rumper. Det var vel alt TERA hadde å tilby verden.

Men i TSW har man veldig realistiske pupper, lår og rumper! Man kan vel faktisk si at man kan være naken i TSW..men ikke helt, grunnet nipple-cover..og alle vet jo at man ikke er naken da....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant denne tråden i dag, pga søkte på noe lag/høy ping problemer i går kveld, har ikke oppdaget dette i TSW før i går kveld, håper det bare var noe forbigående...

 

Ellers må jeg si at TSW er noe med det beste spillet jeg har spilt på mange mange år. Jeg har spilte flere forskjellige MMOs og generelt spilt C64/Amiga/PC spill siden 80 tallet.

 

Det er bare trist Funcom har reklamert så dårlig og så lite for spillet. Før jeg begynte spille det for litt over 2 uker siden, hadde jeg nesten ikke lest noe eller sett noe av spillet. Det lille jeg hadde sett og lest om det, fikk IKKE frem de gode og spesielle sidene av TSW. Jeg begynte spille det pga en kammerat spilte det, jeg kjedet meg spillmessig i en periode, og TSW er blitt såkalt free-to-play.

 

Hva jeg liker med TSW:

- Grafikken, lyden og voice acting/stemmene.

TSW har en helt fantastisk grafikk! Musikk og voice acting er og top notch! Jeg rett og slett nyter grafikken når jeg sitter og spiller. De har virkelig gjort dette mye bedre enn Conan, som og var bra, men TSW er MYE bedre! Spillet er rett og slett nydelig rent estetisk! Har og fått en del supre skuespillere til stemmene, noe som og er suvernt. Feks Jeffrey Combs som en karakter i 'universitetet' i Savage Coast :)

 

- Monsters

TSW har noe med de beste/mest originale monsters jeg har sett i et spill. Feks Revenant er bare helt superb! Rett og slett et mesterverk! 'Scarecrow' mobene er og fantastisk bra laget!

 

- Combat

Det fungerer, kort sagt, både melee og ranged. Det er ikke alle som får til dette, feks Conan. Combo-moves (Conan) er kult på targets som er limt fast i bakken, men det fungerer IKKE på moving PvP targets. Dette ødela helt Conan for meg, har en PvP combat som ikke fungerer.

 

- Settingen/storyen og modern times horror

Hvem digger ikke zombies og horror, og noe annet en bare i fantasy-middelalder setting?! Funcom har fått til et helt supert konsept her, og fortjener virkelig heder for det (som de til stor grad ikke har fått). Ja de som faktisk spiller spillet tror jeg skryter mye av det, men det fikk en dårlig mottakelse av pressen, som jeg tror rett og slett ikke skjønte spillet (ødelagt av WoW), og de hadde lite god omtale generelt i den kritiske tidlige fasen.

 

- Selve opplevelsen av verdenen og storyen, rett og slett stemningen i spillet.

Veldig få spill har gitt meg samme stemningen/opplevelsen som TSW. Det er basicly bare solo offline spill med stor fokus på en story som klarer få til, feks Fallout spillene. Av og til går det kaldt nedover ryggen når jeg spiller TSW, dette er ikke mange spill som klarer få til på en god måte, og ihvertfall ikke online spill.

 

- Dungeons/raids som ikke tar 3+ timer å spille gjennom

Dette kan være både bra og dårlig, og TSW vil nok innen 2013 ha behovet for mer dungeons, og mer kompliserte dungeons. Men det er en fordel at TSW er såpass cassual friendly (selv om jeg ikke er cassual player), og man ikke må sette av en hel kveld for et raid der man KANSKJE om man er drit heldig får en item på slutten.

 

- Måten man blir ledet gjennom story/gamet

TSW klarer dette veldig bra. Gjør man noen quests så finner man nye quests man ellers bare ville funnet ved en ren tilfeldighet, hadde det ikke vært fordi den forrige questen ledet deg der. Man blir og belønnet for å gjøre quests og utforske verdenen (lore, rewards, etc). Main story har og blitt presentert bra så langt. De klarer holde en rød tråd. Mange online spill har nesten ingen story (Lotro et unntak), poenget blir bare å levele opp i et rotte-res mot maks leve og phat lewts. TSW er kort sagt annerledes, og det er heller ikke noe jag mot maks level, da det ikke er noen for å si det enkelt. Og man kan joine dungeons raids bare få timer etter man første gang prøver spillet.

 

- Quests

I de fleste spill er dette for meg ofte et nødvendig onde, eller skipper mye av de. Ikke slik i TSW, her nyter jeg quests mye mer, selv om det selvsagt i lengden blir litt kjedelig og trenger avbrekk med dungeon runs.

 

(For de som har peiling på TSW vil de merke at jeg ikke har nevnt at spillet er 'level løst' som en fordel. Det er fordi for meg er dette ikke så relevant, og det er en pseudo level selvsagt, det er antall skill/ability-points og level på items du kan bruke.)

 

Jeg må legge til at jeg ikke enda har testet PvP, noe som for meg i et MMO er veldig viktig. Men i TSW liker jeg PvE/story/setting/grafikk/quests så bra, at selv om PvP ikke skulle være noe særlig, så nyter jeg å spille TSW. Det har nesten like bra PvE/solo som spill som feks Fallout og Skyrim (jeg skriver nesten, så det er ikke helt like bra, men det er sannelig ikke langt unna). TSW er faktisk et spill man kan spille som et solo spill dersom man vil det, med mulighet for multiplayer. Så bra PvE har det faktisk.

 

Jeg vil og legge til at jeg ikke har kommet lenger enn Savage Coast. Har spilt MYE dungeons så jeg har sett deler av Egypt også, men har ikke sett noe som helst av Transylvania enda. Ser frem til å se Transylvania, regner med jeg kommer til å like det området stort.

 

Håper TSW får flere og flere spillere som fører til at Funcom bruker mer og mer ressurser på å gjøre gamet bedre og større!

 

jarle

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Oppdaterte TSW igår, og "vekket til live" min gamle karakter fra august i fjor. Tok et par missions, men merket jeg fikk skambank av diverse monster.

 

Er det gjort noe i forhold til endring av skills/utstyr siden sist? Noen som kan bistå med noen tips kanskje? Mulig jeg bare rett og slett har en dårlig build. Jeg har ikke gjort noe med utstyret siden jeg slutta i august i fjor (stort sett QL10 greens, noen blå med lavere QL).

 

Finnes det noen norske/skandinaviske cabals på Huldra? Jeg spiller Templar.

Lenke til kommentar

Fant denne tråden i dag, pga søkte på noe lag/høy ping problemer i går kveld, har ikke oppdaget dette i TSW før i går kveld, håper det bare var noe forbigående...

 

Ellers må jeg si at TSW er noe med det beste spillet jeg har spilt på mange mange år. Jeg har spilte flere forskjellige MMOs og generelt spilt C64/Amiga/PC spill siden 80 tallet.

 

Det er bare trist Funcom har reklamert så dårlig og så lite for spillet. Før jeg begynte spille det for litt over 2 uker siden, hadde jeg nesten ikke lest noe eller sett noe av spillet. Det lille jeg hadde sett og lest om det, fikk IKKE frem de gode og spesielle sidene av TSW. Jeg begynte spille det pga en kammerat spilte det, jeg kjedet meg spillmessig i en periode, og TSW er blitt såkalt free-to-play.

 

Hva jeg liker med TSW:

- Grafikken, lyden og voice acting/stemmene.

TSW har en helt fantastisk grafikk! Musikk og voice acting er og top notch! Jeg rett og slett nyter grafikken når jeg sitter og spiller. De har virkelig gjort dette mye bedre enn Conan, som og var bra, men TSW er MYE bedre! Spillet er rett og slett nydelig rent estetisk! Har og fått en del supre skuespillere til stemmene, noe som og er suvernt. Feks Jeffrey Combs som en karakter i 'universitetet' i Savage Coast :)

 

- Monsters

TSW har noe med de beste/mest originale monsters jeg har sett i et spill. Feks Revenant er bare helt superb! Rett og slett et mesterverk! 'Scarecrow' mobene er og fantastisk bra laget!

 

- Combat

Det fungerer, kort sagt, både melee og ranged. Det er ikke alle som får til dette, feks Conan. Combo-moves (Conan) er kult på targets som er limt fast i bakken, men det fungerer IKKE på moving PvP targets. Dette ødela helt Conan for meg, har en PvP combat som ikke fungerer.

 

- Settingen/storyen og modern times horror

Hvem digger ikke zombies og horror, og noe annet en bare i fantasy-middelalder setting?! Funcom har fått til et helt supert konsept her, og fortjener virkelig heder for det (som de til stor grad ikke har fått). Ja de som faktisk spiller spillet tror jeg skryter mye av det, men det fikk en dårlig mottakelse av pressen, som jeg tror rett og slett ikke skjønte spillet (ødelagt av WoW), og de hadde lite god omtale generelt i den kritiske tidlige fasen.

 

- Selve opplevelsen av verdenen og storyen, rett og slett stemningen i spillet.

Veldig få spill har gitt meg samme stemningen/opplevelsen som TSW. Det er basicly bare solo offline spill med stor fokus på en story som klarer få til, feks Fallout spillene. Av og til går det kaldt nedover ryggen når jeg spiller TSW, dette er ikke mange spill som klarer få til på en god måte, og ihvertfall ikke online spill.

 

- Dungeons/raids som ikke tar 3+ timer å spille gjennom

Dette kan være både bra og dårlig, og TSW vil nok innen 2013 ha behovet for mer dungeons, og mer kompliserte dungeons. Men det er en fordel at TSW er såpass cassual friendly (selv om jeg ikke er cassual player), og man ikke må sette av en hel kveld for et raid der man KANSKJE om man er drit heldig får en item på slutten.

 

- Måten man blir ledet gjennom story/gamet

TSW klarer dette veldig bra. Gjør man noen quests så finner man nye quests man ellers bare ville funnet ved en ren tilfeldighet, hadde det ikke vært fordi den forrige questen ledet deg der. Man blir og belønnet for å gjøre quests og utforske verdenen (lore, rewards, etc). Main story har og blitt presentert bra så langt. De klarer holde en rød tråd. Mange online spill har nesten ingen story (Lotro et unntak), poenget blir bare å levele opp i et rotte-res mot maks leve og phat lewts. TSW er kort sagt annerledes, og det er heller ikke noe jag mot maks level, da det ikke er noen for å si det enkelt. Og man kan joine dungeons raids bare få timer etter man første gang prøver spillet.

 

- Quests

I de fleste spill er dette for meg ofte et nødvendig onde, eller skipper mye av de. Ikke slik i TSW, her nyter jeg quests mye mer, selv om det selvsagt i lengden blir litt kjedelig og trenger avbrekk med dungeon runs.

 

(For de som har peiling på TSW vil de merke at jeg ikke har nevnt at spillet er 'level løst' som en fordel. Det er fordi for meg er dette ikke så relevant, og det er en pseudo level selvsagt, det er antall skill/ability-points og level på items du kan bruke.)

 

Jeg må legge til at jeg ikke enda har testet PvP, noe som for meg i et MMO er veldig viktig. Men i TSW liker jeg PvE/story/setting/grafikk/quests så bra, at selv om PvP ikke skulle være noe særlig, så nyter jeg å spille TSW. Det har nesten like bra PvE/solo som spill som feks Fallout og Skyrim (jeg skriver nesten, så det er ikke helt like bra, men det er sannelig ikke langt unna). TSW er faktisk et spill man kan spille som et solo spill dersom man vil det, med mulighet for multiplayer. Så bra PvE har det faktisk.

 

Jeg vil og legge til at jeg ikke har kommet lenger enn Savage Coast. Har spilt MYE dungeons så jeg har sett deler av Egypt også, men har ikke sett noe som helst av Transylvania enda. Ser frem til å se Transylvania, regner med jeg kommer til å like det området stort.

 

Håper TSW får flere og flere spillere som fører til at Funcom bruker mer og mer ressurser på å gjøre gamet bedre og større!

 

jarle

 

Fin anmeldelse. Dette spillet er ekstremt underrated, men jeg forstår at mange har problemer med det. TSW er et veldig sært og voksent spill som krever tolmodighet. Historien er også kompleks og mye dypere enn noen andre MMO's jeg har spilt. Investigation quests kan i noen tilfeller være utrolig vanskelige. Jeg har til nå sikkert skriblet ut flere A4 ark hvor jeg har sittet i timevis for å løse gåtene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fin anmeldelse. Dette spillet er ekstremt underrated, men jeg forstår at mange har problemer med det. TSW er et veldig sært og voksent spill som krever tolmodighet. Historien er også kompleks og mye dypere enn noen andre MMO's jeg har spilt. Investigation quests kan i noen tilfeller være utrolig vanskelige. Jeg har til nå sikkert skriblet ut flere A4 ark hvor jeg har sittet i timevis for å løse gåtene.

 

Du kan si det om igjen.

Jeg syntes fra første dag at dette spillet var noe "annet" en vanlige mmo, Jeg syntes på en veldig god måte.

Spiller forøvrig med xcraft og lordjokke som babler litt lenger oppi tråden.

 

Har prøvd og prøver vel litt fremdeles å gi dette spillet til venner. (jepp jeg kjøper eska på platekompaniet til 250kr og gir vekk til de som vil prøve)

 

Men det er åpenbart vanskelig.

Tilogmed erfarne dataspill venner sliter med å finne ut hva dem skal gjøre.

Friheten til å velge "alt" med tanke på hvordan figuren skal bli ser ut til å være en nøtt.

Man MÅ tenke bittelitt ellers blir man kjøttdeig om og om igjen til det kjedsommelige når man kommer til blue mountain senere i spillet.

Akkurat den kneiken tror jeg har knekt en del spillere.

Eg blir jo bare drept for faaaaaaaaaen har jeg hørt noen ganger nå :-)

 

Kansje man burde varmet opp med Anarcy online. Har man taklet 5% av det spillet er jo alle andre mmo peanøtter :-)

Lenke til kommentar

Har lenge lurt på om jeg skal skaffe meg dette spillet, men det er ting jeg lurer på.

# Hvordan er det med FTP modellen til Secret World?

# Er det slik at jeg blir spammet med tilbud om å oppgradere hele tiden?

# I de fleste andre FTP mmo jeg har prøvd er det nesten ikke plass til noe i rygsekken uten å måtte kjøpe mer plass for ekte penger, og så kan jeg bare ha en liten håndfull med penger. Er TSW slik også?

# Det ble lovet månedlig nytt innhold til spillet, før Funcom begynte å slakte staben. Holder de det de lovet?

# Har jeg tillgang til alle grotter og endgame spilling som FTP spiller?

# Hvordan er det med utstyr, er det restriksjoner på det også?

# Og till slutt: Det er en stund siden spillet ble lansert, er det mulig å få klypene i det uten å betale full pris?

Lenke til kommentar

 

Men det er åpenbart vanskelig.

Tilogmed erfarne dataspill venner sliter med å finne ut hva dem skal gjøre.

Friheten til å velge "alt" med tanke på hvordan figuren skal bli ser ut til å være en nøtt.

 

 

Jeg har benyttet meg av dekkene som hjelpemiddel når jeg skal lage nye "klasser". Det har funket bra for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...