Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

I starten så kan det være lurt å bare ha en consumer for secondary våpenet. Du får jo "gratis" stacks på det.

 

consumer da mener du charges opp på chaos, eller mener du passive fra secondary som gir buffs? Hadde en buff som skulle gi typ 30 mer dmg per stack opptil 5 stacks, men så ikke at den funka på dmg output i det hele tatt når jeg brukte pistol.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

consumer da mener du charges opp på chaos, eller mener du passive fra secondary som gir buffs? Hadde en buff som skulle gi typ 30 mer dmg per stack opptil 5 stacks, men så ikke at den funka på dmg output i det hele tatt når jeg brukte pistol.

Nei, jeg mener at på en av basis-angrepene til Pisol så står det: "Builds one resource for each equipped weapon". Dvs at etter 5 angrep med dette så vil du ha 5 Pistol og 5 chaos resources hvis du har begge våpnene equippet. Finn deg så en chaos ability som sier "consumes all chaos resources", så vil den gjøre ca 2x skaden det står i beskrivelsen. Med de 5 pistol resourcene kan du gjøre som vanlig. ;)

 

Ta deg en kikk her, så burde det forklare endel om hvordan characterene i TSW fungerer:

http://yokaiblog.wikidot.com/guides:tswfaq

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Jeg spiller tsw nå og da og begynner å bli ferdig med deckene, jeg mangler bare to på sword og hele på fist, hammer og blood igjen. Det jeg lurer på er, for å få den siste decken som sier at jeg må ha "alt", vil det si ALT på hele ability-hjulet inkludert misc og nr 2 med RPG, pisk, motorsag osv? Eller er det bare alt på det første inkludert misc-kategoriene?

 

Litt diffust.

Lenke til kommentar

Jeg spiller tsw nå og da og begynner å bli ferdig med deckene, jeg mangler bare to på sword og hele på fist, hammer og blood igjen. Det jeg lurer på er, for å få den siste decken som sier at jeg må ha "alt", vil det si ALT på hele ability-hjulet inkludert misc og nr 2 med RPG, pisk, motorsag osv? Eller er det bare alt på det første inkludert misc-kategoriene?

 

Litt diffust.

 

Hei vet ikke om du er admin på den norske tsw siden, men får ikke registret meg på siden, får ikke godkjennings mailen.

Lenke til kommentar

Hallo!

 

Har nylig begynt å spille TSW igjen og storkoser meg faktisk!

 

Det jeg lurer på er dette med Issues, må man kjøpe de, isåfall hvor/hvordan?

 

Og hvordan får man Auxiliary weapons, blir de unlocket hvis man har tilgang til de forskjellige tilleggspakkene?

 

Startet forresten en ny character som jeg spilte på nå i helgen grunnet double ap buffen. Logget innpå characteren jeg startet ved release først, som er sånn ca halveis i Transylvania og skjønte fort hvorfor jeg ble lei, han greier ikke å drepe en døyt, bruker heldigvis AP's med omhu denne gangen og progresser fint med grei dps og survivability :)

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er dette med Issues, må man kjøpe de, isåfall hvor/hvordan?

 

Og hvordan får man Auxiliary weapons, blir de unlocket hvis man har tilgang til de forskjellige tilleggspakkene?

 

Issue 5 og 6, finner du i "in-game" butikken. ( trykk punktum eller komma )

Men tror du bør være QL9-10 før du prøver deg på dem uansett.

 

Rocket Launcher og Chainsaw tror jeg alle kan skaffe seg. Quantum er jeg usikker på, men Whip måtte jeg kjøpe Issue 6 for å få lov å kjøpe skillen. Mulig du kan ta Rocket launcher med hjelp på QL6-7 men er usikker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

God kveld, godtfolk.

 

Har nettopp kjøpt meg TSW, og valgte å gå for blades uten å egentlig vite hva jeg skulle ha som 2. våpen. Etter en liten stund skaffet jeg meg Chaos, men er litt usikker på det buildet. Syntes det blei litt vel close combat. Og vurderer å gå enten pistols eller assult rifle istedet. Er det da sånn, at jeg nesten like gjerne kan begynne på nytt, siden jeg har brukt 12 poeng i chaos, og har 19 poeng i blades. Eller er det ikke noe problem å begynne å dytte inn nye poeng i pistols \ assult rifle? Tar gjerne imot forslag til builds. :)

Lenke til kommentar

Det er ingen problemer å putte poenger inn i alle trærne for den del. Finnes egen "belønning" for de som klarer å låse opp hele treet.

 

Har dessverre ikke noen gode builds liggende, men sverd og chaos er ikke så fryktelig galt, siden begge to fokuserer på å motta og gi deng. Sjekk litt opp på nettet etter Sword + Chaos-builds, så finner du nok noe bra.

Lenke til kommentar

Vil ellers anbefale sterkt at nye spillere i TSW bruker et par poeng på å kjøpe seg Lick Your Wounds fra Fist-treet, som gir en selvhelbredelseseffekt, den er nesten gratis å få tak i. Man kan som kjent bruke passive egenskaper fra alle trær, men kun aktive egenskaper fra de trærne man har utstyrt seg med våpen fra.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke bruke et par poeng en gang på "Lick Your Wounds", det er første passive i ene fist grenen, 1 AP.

 

@SideBurnsKongen

Jeg kjenner godt igjen behovet for litt range, selv om blades+chaos er en finfin kombo.

(Selv kjører jeg blade+elemental)

 

Overhodet ikke noen grunn til å lage noen ny karakter ifra starten. For litt rask AP så er jo løsningen å gjøre om igjen et par av questene i Kingsport som du vet du kan gjøre kjapt. Du trenger jo ikke en gang spille med Rifle eller Pistol før du føler at du har god nok skill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...