Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Det er ikke gitt at ett nytt skjermkort vil gi veldig mye mer fps, resten av maskinen må også henge med. Min forrige maskin var en e8400, 4gb ram og ett nvidia 8800 gts. Når skjermkortet tok kvelden så kjøpte jeg ett 560 Ti oc, var ikke i nærheten av å få den fps'en som var oppgitt i ymse tester. Var først når jeg oppgraderte pc'en, i2500 og 8 gb ram, at fps økte til forventet nivå.

 

Mine fps sammenligner var gjort i Battlefield Bad Company 2.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer det, har ikke spesifikasjonene i signaturen lengre.

 

Core i7 920 (Belastet 30-40% på 4 av 8 tråder ved spilling av TSW)

6Gb ram (3,7Gb i bruk totalt ved spilling av TSW)

SSD til OS men TSW ligger på HDD

7,1 i Win.-opplev. (pga overføringhast. disk) Win 7, 64-bit

 

Så jeg føler at skjermkortet er årsaken.

 

7850 koster litt mer, alt koster alltid litt mer... :p

Får sjekke prisjakt å se om jeg finner noe tilbudspriser på 7850...

Har hatt AMD/ATI i 10år snart, tenkte å prøve GeF bare for forandringens skyld..

 

 

Edit : Finnes det måter å rapportere griefere/idioter i spillet?

Kommer stadig over folk som driver å finner måter å drepe andre ingame. (Arkadia)

Endret av Xkraft
Lenke til kommentar

Fusang Project + grim + Illuminati, 90% runs går noe like this:

 

Queue, velg quest "capture facility" løp til en som ikke er capped, cap it og leave, = profit.

Vent 30min, repeat it.

 

Området er litt stort, 50% tiden går til løping rundt, både når du skal til facility eller finne folk (om du er ganker eller gjør questen), synes det suger litt tbh.

Det skulle heller vært noe med "defend facility", ikke cap it and leave it.

Lenke til kommentar

Synd at Grim gikk full saa fort. Kunne tenkt meg aa PvPe med mine fellow goons. :p

 

Oh well. Haaper aksjekursene holder seg lave til jeg kommer hjem fra ferie, saa jeg kan kjoepe meg noen billige aksjer som sannsynligvis vil stige i pris utover aaret.

Fiksa grandmaster pack i gaar, saa naa gleder jeg meg til aa komme hjem og se om outfiten er fet, og se hvor mye Crimson Theatre er nerfet. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvor lenge Grand Master pakken være tilgjengelig, og hva mener de med livstid?

Spillets livstid eller kjøperen av spillet sin livstid? Hmm...

Med livstid menes nok spillets livstid. Selv om spillet kan gå F2P etter hvert vil man da beholde en 'Premium'-konto med en haug med fordeler, bare sammenlign med Age of Conans modell.

Lenke til kommentar

Tror aksjekursen har nådd bunnen , NÅ bør man kjøpe. Videre kurs er avhengig av spillets kvalitet , og den er det ikke noe i veien med. TSW ligger ikke tilbake for noe på markedet , og HUSK ; det har bare vært ute noen uker :)

 

Nei, er du gal? Bare vent på pressemeldingen som Funcom legget ut i August angående TSWs suksess. Da skal du se at aksjekursen synker enda mer :) Akkurat som med Age of Conan.

Lenke til kommentar

TSW baserer seg mye på 'word of mouth' og ikke massiv hype før launch slik som Age of Conan. Dessuten kan TSW selge godt i lang tid fremover med tanke på nytt innhold hver måned osv.

 

Hittil i dag har FC-aksjen bykset oppover og tatt inn noe av det tapte. Om det varer eller fortsetter vil tiden vise.

Lenke til kommentar

Jeg var i closed beta, og bestillte ikke "life time sub" for ingenting ;)

 

Hvorfor aksjen falt så mye etter lansering har ingenting med hvordan spillet faktisk er. Jeg tror (som andre) at mange solgte aksjen ved lansering. Dette førte til fall, som igjen førte til at andre solgte osv.

 

Når det gjelder TSW, har jeg meget god tro på spillet. Jeg har forsøkt samtlige dungeouns opp til Nightmare (akkurat startet med de). Jeg har også gjort de fleste questene (med unntak av noen få i Egypt og Transylvania). Men forsøker å ta resten av questene når jeg ikke er i dungeouns.

 

Spillet har en god historie på hvert quest. Normalt hater jeg å queste, men for første gang synes jeg quest er interessant. At man har investigation- og sabotage-quests styrker spillet. Dette er noe nytt og friskt i MMORPG-sjangeren, og vanskeligheten på noen av disse er akkurat passe dritharde :p Minner meg litt om gamle gode dager med Monkey Island etc.

 

Dungeouns er bra laget. Noen bosser er dog litt enkle å drepe, men jeg synes helhetsinntrykket er meget bra. Er variasjon i bossene, og nightmare krever sitt. Personlig synes jeg det er bra at nightmare er vanskelig, og jeg håper fremtidige raids blir meget vanskelige. Hvor vanskelig en ting er er subjektivt, men er artig å gå inn i nye dungeouns uten folk med imba gear. Utfordringer er artig :)

 

Dersom raids kommer innen rimelig tid, og de følger opp med nytt content, tror jeg Funcom har en sikker vinner.

 

Når det gjelder content, er det masse content pr dags dato. Men de er avhengige av å hele tiden ligge i forkant av folk, slik at man aldri går helt tom for content.

 

Jeg kjenner flere som var skeptiske til TSW i starten, men som elsker det nå. Som han ene sa:"this game grows the more I play it", og jeg er meget enig.

 

Funcom valgte ikke noe storlansering, og jeg tror de gjorde det smart i å gjøre det slik denne gangen. Spillet er såpass bra at det vil selge seg selv. Jeg ser nye spillere hver dag, og jeg ser spillere online til alle døgnets tider (både i Agartha og i verdenen).

 

Jeg takker Funcom for å ha ødelagt mitt sosiale liv :p

 

Om dere trenger en dps/healer kan dere gi en wisper til Powerpuff. Valgte et navn som viser hvor farlig jeg er i pvp :D Penny "Powerpuff" Buttercup ;)

Endret av Mokolotivet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når det gjelder content, er det masse content pr dags dato. Men de er avhengige av å hele tiden ligge i forkant av folk, slik at man aldri går helt tom for content.

Eller ha innhold som har høy igjenspilling verdi, noe som kanskje enklere i pvp enn pve. Men er nok avhengig av hvilken interesse man har.

Lenke til kommentar

Jeg var i closed beta, og bestillte ikke "life time sub" for ingenting ;)

 

Hvorfor aksjen falt så mye etter lansering har ingenting med hvordan spillet faktisk er. Jeg tror (som andre) at mange solgte aksjen ved lansering. Dette førte til fall, som igjen førte til at andre solgte osv.

 

Når det gjelder TSW, har jeg meget god tro på spillet. Jeg har forsøkt samtlige dungeouns opp til Nightmare (akkurat startet med de). Jeg har også gjort de fleste questene (med unntak av noen få i Egypt og Transylvania). Men forsøker å ta resten av questene når jeg ikke er i dungeouns.

 

Spillet har en god historie på hvert quest. Normalt hater jeg å queste, men for første gang synes jeg quest er interessant. At man har investigation- og sabotage-quests styrker spillet. Dette er noe nytt og friskt i MMORPG-sjangeren, og vanskeligheten på noen av disse er akkurat passe dritharde :p Minner meg litt om gamle gode dager med Monkey Island etc.

 

Dungeouns er bra laget. Noen bosser er dog litt enkle å drepe, men jeg synes helhetsinntrykket er meget bra. Er variasjon i bossene, og nightmare krever sitt. Personlig synes jeg det er bra at nightmare er vanskelig, og jeg håper fremtidige raids blir meget vanskelige. Hvor vanskelig en ting er er subjektivt, men er artig å gå inn i nye dungeouns uten folk med imba gear. Utfordringer er artig :)

 

Dersom raids kommer innen rimelig tid, og de følger opp med nytt content, tror jeg Funcom har en sikker vinner.

 

Når det gjelder content, er det masse content pr dags dato. Men de er avhengige av å hele tiden ligge i forkant av folk, slik at man aldri går helt tom for content.

 

Jeg kjenner flere som var skeptiske til TSW i starten, men som elsker det nå. Som han ene sa:"this game grows the more I play it", og jeg er meget enig.

 

Funcom valgte ikke noe storlansering, og jeg tror de gjorde det smart i å gjøre det slik denne gangen. Spillet er såpass bra at det vil selge seg selv. Jeg ser nye spillere hver dag, og jeg ser spillere online til alle døgnets tider (både i Agartha og i verdenen).

 

Jeg takker Funcom for å ha ødelagt mitt sosiale liv :p

 

Om dere trenger en dps/healer kan dere gi en wisper til Powerpuff. Valgte et navn som viser hvor farlig jeg er i pvp :D Penny "Powerpuff" Buttercup ;)

 

Er stort sett enig med det meste du skriver, virker som at du har kommet like langt som meg, men tekst merket med "bold" er jeg litt skeptisk til. Etter man har fulllført alle quests så er det ikke mye igjen egentlig, 8-10 dungeons med 3 forskjellig vanskelighetsgrad.

 

2 vanskelighetsgrad kjenner vi igjen fra andre mmo, f.eks WoW, normal mode og heroic mode. Hvorfor de skulle legge til tredje vet jeg ikke, for å få mest mulig content?

Noe sier meg at det er ikke vits å geare opp min karakter da det er ikke noe å bruke gear til, det mangler noe på slutten for oss på mitt/våres nivå. Altså jeg har ikke rushet gjennom content som jeg vanligvis gjør på de fleste spill, i dette spillet har jeg gjort ALLE (mulige) quests og sett på cinematics som er utrolig flotte.

 

Idag logger jeg inn, gjøre fusang project hver 30min for å få litt lilla pixel gear.

 

Spillet i seg selv er flott, men etter quests føler jeg spillet falt litt. er 8-10 quests jeg kan gjøre hver tredje dag for å få signets til gear, men det er bare hver 3 dag.

 

Gleder meg til 31 for å se hva patchen vil gi oss.

Lenke til kommentar

Haha, ikke bare har sjefen i Funcom gått av fordi han ikke ønsker å være ansvarlig for TSWs suksess. Han har også sniksolgt alle aksjene sine i Funcom som finansavisen hadde en artikkel om idag. For en tulling og useriøs sjef. Tipper styret i Funcom bærer litt nag til ham ja for å trolle slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...