Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

nagina, tredje vanskelighetsgrad er vel lagt inn for de som savner den skikkelige grinde-delen. Jeg har ingen visjoner om aa ta NM med det foerste. Har fortsatt ikke tatt en eneste dungeon. Tenker aa komme meg gjennom questene foerst, slite litt i Fangs, og saa gaa tilbake og jakte paa lore og achievements i dungeons. Foer jeg er ferdig med elites og har faatt summona world-bossene, er det sannsynligvis kommet masse nytt content, saa jeg slipper aa styre med bare det. I tillegg har jeg WoW, D3 og WoT aa spille ogsaa, i tillegg til jobb og aa stelle i huset, saa jeg frykter ikke at det skal bli kjedelig og tomt for ting aa ta seg til med ingame med det foerste. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.newsweb.n...essageId=303691

 

Vet ikke helt hva jeg skal si, litt synd at de ansatte gjør noe sånt, men dette har vel lite betydning.

 

At en CEO i et selskap først sier opp jobben fordi han ikke vil sitte med ansvaret med TSW og samtidig selger alle aksjene han har i selskapet har nok mer enn lite betydning. Slike signaler ble nok ikke godt mottatt av andre aksjonærer. Håper han aldri får jobb som CEO igjen. Kanskje til og med Funcom i senere tid kan gå til sak mot han? Om de mener de kan dokumentere tap p.g.a. hans oppførsel.

Lenke til kommentar

http://www.newsweb.n...essageId=303691

 

Vet ikke helt hva jeg skal si, litt synd at de ansatte gjør noe sånt, men dette har vel lite betydning.

 

At en CEO i et selskap først sier opp jobben fordi han ikke vil sitte med ansvaret med TSW og samtidig selger alle aksjene han har i selskapet har nok mer enn lite betydning. Slike signaler ble nok ikke godt mottatt av andre aksjonærer. Håper han aldri får jobb som CEO igjen. Kanskje til og med Funcom i senere tid kan gå til sak mot han? Om de mener de kan dokumentere tap p.g.a. hans oppførsel.

 

Sier meg enig i det du skriver om Aas, men han solgte langt i fra alt. Sitter også med ferske (overprisede) lister som bekrefter dette.

 

"Trond Arne Aas’ investeringsselskap Arminius hadde 1,2 millioner aksjer ifølge siste børsmelding i juni, men basert på aksjonærlisten 20. juli er posten redusert til 850.000 aksjer."

 

http://www.hegnar.no/bors/article700652.ece

Lenke til kommentar

http://www.newsweb.n...essageId=303691

 

Vet ikke helt hva jeg skal si, litt synd at de ansatte gjør noe sånt, men dette har vel lite betydning.

Dette er datert 26.04.2012. Var vel kun closed beta på det tidspunktet. Da er det vel mer relevant med at beholdningen er redusert til 850 000 aksjer, som gjengitt i innlegget over. Så blir jo spørsmålet hvorfor? Kan være mange grunner til å frigjøre kapital, kanskje noen opsjoner eller futures ikke gikk den rette veien.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

http://www.newsweb.n...essageId=303691

 

Vet ikke helt hva jeg skal si, litt synd at de ansatte gjør noe sånt, men dette har vel lite betydning.

Dette er datert 26.04.2012. Var vel kun closed beta på det tidspunktet. Da er det vel mer relevant med at beholdningen er redusert til 850 000 aksjer, som gjengitt i innlegget over. Så blir jo spørsmålet hvorfor? Kan være mange grunner til å frigjøre kapital, kanskje noen opsjoner eller futures ikke gikk den rette veien.

 

Det er veldig vanlig å selge aksjer for å frigjøre kapital hehe , bør ikke være noe mer enn det.

Lenke til kommentar

Så kjedelig som Fusang er, bestemte meg for å lage healer build som holder enemies i sjakk :p kanskje ikke 5+ men klarer lett 3+ med riktig movement og skillbruk :p var litt morsomt da folk er vant til å one shot eller easy kille alle, og plutselig møter de vegg, en som aldri dør osv osv, og de følger etter meg i evigheter :)

Lenke til kommentar

Sitter på gjerdet enda og klarer ikke å bestemme meg om dette er ett spill jeg vil ha. Jeg har prøvd mange mmo`s som har vært hypet til de grader, eller blitt rost opp i skyene før massene har rukket å nå endgame for så å finne ut at det ikke er noe endgame.

Ganske mye forskjellig tilbakemeldinger på dette også. Mange fanboys som hyller og er i ekstase, men fanboys er fanboys og lukker både ører og øyne når "godspillet" blir kritisert. Så dem kan man ikke høre på :)

Så er det dem som er "meh. Been there, done that" Ikke noe spesielt. Fra hva jeg har sett og lest, virker det som om denne gruppen har rett, desverre. Og det er noen grunner til dette.

For det første har Funcom gjort en slett jobb med kamsystemet, det virker kjedelig og uinspirerende. Skulle ønske Funcom hadde baller her, og brukt Age of Conan sitt kamsystem, for det er det beste jeg har prøvd i min mmo karriere...

For det andre er animasjone stive og dårlig gjennomført. Det virker heller ikke som spillfiguren har kontakt med undelaget og svever rett over. Løping på skrå, eller "la meg bare sveve på skrå bort dit" er for dårlig, og burde vært pusset litt på. Dette vet jeg kommer til å irritere meg til beinet, for det så unødvendig med slike kosmetiske mangler.. Viser igjen til AOC, med flotte animasjoner. Jeg vet at det ikke er de samme som utvikler begge disse spillene, men selskapet er det samme og å dele ting mellom avdelinger burde være akseptabelt.

For det tredje. Fler og fler klager på at det er vanskelig å finne grupper, selv på fulle servere. Folk vil heller solo spille, for så å gruppe opp mot sjefene på slutten av hver sone/quest. Dette er ikke en bra utvikling på et spill som bare er en måned gammelt.

Jeg er fristet, men disse tingene er gamebreakers for meg. Pluss lobby systemet. Dette er grunnen til at jeg har sluttet med AOC for lenge siden. Orker ikke å sitte og glo på loading screen når jeg vil spille en liten time her og der.

Jeg er sikker på at det er mange som er i min situasjon, og gjerne skulle sett en to ukers trail. Funcom taper nok mange kunder på å ikke la folk prøve før man kjøper!

Endret av Ludo^.^
Lenke til kommentar

Det kommer en gratis helg nå 3 august (se linken i innlegget til Kharan), sitter man på gjerdet så burde man benytte seg av den.

 

Loading screenene tar ikke veldig lang tid (jeg kjører fra ssd), og kanskje det viktigste det er ikke mange av dem. Sonene er store med ganske mye innhold slik at det er sjeldent man bytter sone. Frem til nå har jeg klokket inn 85 timer og 48 minutter (har så vidt begynt på egypt sone 2), så hvis jeg skulle nøye meg meg kun de 30 dagene som er inkludert i prisen når man kjøper spillet, så får jeg ganske mye underholdning for pengene. Det kommer jo an hva hvilke preferanser man har, så det kan selvfølgelig ende opp med å bli bortkastete penger. Men nå får man en mulighet til å prøve :)

Lenke til kommentar

Har ikke spilt noe etter jeg kom hjem fra ferie da jeg føler jeg har løpt gjennom områdene alt for fort og har gått glipp av mange oppdrag.

 

Kanskje er det bakfylla som prater, men jeg lager meg en templar for å prøve ut deres historie og gjøre så mange oppdrag som mulig i hvert område.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den viste jeg ikke om nei, takk.. :)

(viser seg det er /played ikke /play )

has played for 4 days 11 hours 42 minutes 52 seconds. = 107 timer på 20dager, med feriegjester... 350/107=3,2kr pr time

 

Så langt har jeg kommet meg til egypt og solgudene..

73 abilities, 173 SP og rundet én eneste dungeon... :p

 

Ikke akkurat en effektiv mmog-spiller, men koser meg glugg ihjel...

Lei av å løpe, og lei av agartha er det eneste. (pga det tar tid)

Endret av Xkraft
Lenke til kommentar

For å se alle kommandoer som er tilgjengelig i chatten skriv / og trykk tab. Det støtter også tab completion, f.eks. skriv /cart og trykk tab gir /cartwheel.

 

føler jeg har løpt gjennom områdene alt for fort og har gått glipp av mange oppdrag.

Det er ikke noen typiske quest hubs, selv om noen steder har en god samling quests, så vil man finne dem sprett rundt om kring (gjelder nok hovedsakelig side quests). Så det gjelder å drive litt utforskning for å få med seg alt/det meste.

Lenke til kommentar
føler jeg har løpt gjennom områdene alt for fort og har gått glipp av mange oppdrag.

Det er ikke noen typiske quest hubs, selv om noen steder har en god samling quests, så vil man finne dem sprett rundt om kring (gjelder nok hovedsakelig side quests). Så det gjelder å drive litt utforskning for å få med seg alt/det meste.

 

Men nå har jeg faktisk levlet min illuminati nesten bare i dungeons pga. jeg var tank. Så jeg har gått glipp av mange oppdrag :)

Lenke til kommentar

Du har ikke gått glipp av dem, er jo bare å gå tilbake å gjøre dem. Vil nok ikke få så mye exp, men man kan få AP og SP for å fullføre tiers, så de er fremdeles nyttige selv om de kan være mindre utfordrende. Man kan bruke lavere QL våpen og utstyr for å øke utfordringen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...