Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Relativt ny spiller her som lurer på ett par ting:

Visse oppdrag er merket med "Hard" og Very hard", hvordan vet man om man er klar for disse når man ikke har ett leveling system å sammenligne med? Ikke alltid like stas å teste ut og bli belønnet med en 5 minutters dødsløpetur hver gang. Noen pekepinner?

 

Lurer også på om det finnes noen gode sider som beskriver spillets mekanikker slik som PvP, instancer, itemstats, builds osv?

Oppdrag merket som Hard er sånne som går an å gjøre hvis man er tålmodig eller får litt random hjelp fra andre. De som er merket Very Hard er stort sett for vanskelige. Du vet du er klar når oppdraget er merket med "Normal". Dette skjer etter at du har fått opp Skill levelet ditt på våpen ett hakk eller funnet deg bedre (QL) våpen og talismaner. Det går også an å ta Hard/Very Hard missions ved å gjøre dem sammen med en eller flere spillere. Ikke så dumt å gjøre i et MMO. ;)

 

Jeg bruker stort sett han fyren her sin blog når jeg lurer på noe: http://yokaiblog.wikidot.com/

Lenke til kommentar

Angående vanskelighetsgrad på mission, så har hard ofte vært greit å ta solo for meg. Very Hard og vanskeligere har jeg ikke prøvd meg på. Kommer litt an på hva slags oppdrag man har og hva slags området det er i. Har gjort normal oppdrag som jeg syntes har vært vanskeligere enn hard. Regner også med at hvilken build man har spiller en rolle, er ting for vanskelig så bør man se om man kan endre litt på builden til noe som passer oppdraget bedre. Kan også være at man angriper utfordringen feil, da gjelder det å se om en annen taktikk kan fungere bedre.

Lenke til kommentar

Kos deg med klærne dine vikingkylling. Jeg foretrekker en rustning som betyr noe over vanity items. :)

 

Det er ikke klærne i seg selv jeg liker, men valgfriheten. LotRO forsto dette og gav oss kosmetiske kostymer. Disse hadde null stats, så om du kunne bruke en rustningbit kunne du ha den på deg uten å tenke på stats. (unntaket er i PvP, der de to kosmetiske kostymene er deaktiverte.) Resultatet ble mye større valgfrihet hvordan man så ut, så når man fant en hjelm man likte kunne man ha den på seg i månedsvis etter at man vanligvis ville ha skrotet den. Dette igjen gjør at folk så forskjellige ut, og vi unngikk fullstendig problemet med at alle ser identiske ut når de kommer opp i høyt level pga få bra nok rustninger.

 

TSW tar det et steg lengre og dropper stats på klær fullstendig. Dette gjør at alle kan skape seg den karakteren man vil, og man kan beholde klærne man valge i starten i resten av spillet om man vil. Både dette og måten vi får og bruker Abilities på gjør at man kan skape seg nøyaktig den karakteren man vil, og man kan hele tiden endre på alt mulig om man føler for det. Unntakt er at man ikke kan endre på frisyre, kroppsbygning osv ennå, men det kommer i august.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe TSW. Men lurer på om det er vært å spille for en casual gamer, eller må man bruke mye tid for å ha glede av spillet?

 

TSW sine oppdrag er jo konge for å drive litt casual gaming. Lvlinga her gir mening foruten å være veien til "endgame". Har ikke spilt på en stund pga dota 2, men ser frem til jeg logger inn i den verden igjen:D

Lenke til kommentar

Har du vært i faction HQ og kikket der? For Illuminati så er det på kontoret opp til venstre når du kommer inn fra varehuset. Hos dama som gir deg oppdraget om å dra til Kingsmouth i starten.

 

Edit, så akkurat at du er templar, men det er vel sikkert samme opplegget.

Endret av Looptop
Lenke til kommentar

Har du vært i faction HQ og kikket der? For Illuminati så er det på kontoret opp til venstre når du kommer inn fra varehuset. Hos dama som gir deg oppdraget om å dra til Kingsmouth i starten.

 

Edit, så akkurat at du er templar, men det er vel sikkert samme opplegget.

 

Nei, jeg snakket med han på kontoret uten at det hjalp.

 

Får vist bare fortsette å vente på in-game support.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke takket ja til oppdraget da du fikk det skal det være mulig å aktivere dette på nytt. I faksjonshovedkvarteret skal det være en questmarkør som du kan klikke på og få oppdraget inn i oppdragsloggen din. Fungerer ihvertfall fint for min character som tilhører Dragon.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke takket ja til oppdraget da du fikk det skal det være mulig å aktivere dette på nytt. I faksjonshovedkvarteret skal det være en questmarkør som du kan klikke på og få oppdraget inn i oppdragsloggen din. Fungerer ihvertfall fint for min character som tilhører Dragon.

Å om jeg ikke har fått missionet? Hva er det som eventuelt kan mangle for å få det?

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...