Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Eller så kan man skrive på norsk. .

Ja, det er faktisk mulig. :D

"Det vil tiden vise."

 

Synes Funcom bør øke rekkevidden for pistoler. Man får jo en stor ulempe når man skal bruke deres egen Paladin-deck i PvP. Den eneste måten å få "Black Mark of Venice" er jo å spille PvP etter hva jeg vet.

Endret av Scorpion88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig spill dette. Elsker settingen, oppdragene og ikke minst det nye systemet for å utvikle figurene. Her kan man virkelig eksperimentere med forskjellige builds :)

 

Kritikere som gir generiske WoW expansions 10/10, for så å gi TSW 5/10, burde henges etter bjellene.

 

Kritikere er blitt hjerneskadet etter mange år med spill som feks WoW.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herlig spill dette. Elsker settingen, oppdragene og ikke minst det nye systemet for å utvikle figurene. Her kan man virkelig eksperimentere med forskjellige builds :)

 

Kritikere som gir generiske WoW expansions 10/10, for så å gi TSW 5/10, burde henges etter bjellene.

 

Kritikere er blitt hjerneskadet etter mange år med spill som feks WoW.

 

Jeg digger TSW for det det er, og for hva det prøver å være. Jeg syns FC fortjener Kudos for å ha prøvd å "tenke litt utenfor boksen" og ikke bare følge den gode gamle, sverd og dverg oppskriften som mange andre mmorpg følger.

 

Joda, fallhøyden er stor og for mange kan sikkert TSW oppleves som et SP, men det avhenger litt av spilleren selv. Har mange, mange ganger sendt en invite, eller fått invite fra en eller flere som quested i samme området som meg. Disse har jeg lagt til på friends lista, og quested med ved senere anledninger.

 

Jeg har prøvd mer eller mindre alle mmorpg som har kommet siden eq1, og for første gang siden Anarchy online og Eq2 så har jeg nå et mmorpg jeg rett og slett koser meg med, og gleder meg til å spille. Et mmorpg er på mange måter et verktøy, og så er det litt opp til oss spiller hvordan vi velger å bruke dette verktøyet.

 

Gi spillet noen måneder og jeg er sikker på at det vil blomstre :)

 

Har desverre ikke fått spilt noe særlig på en uke nå grunnet ferie, men er straks tilbake ved min stasjonære venn og da blir det mange timer med TSW.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herlig spill dette. Elsker settingen, oppdragene og ikke minst det nye systemet for å utvikle figurene. Her kan man virkelig eksperimentere med forskjellige builds :)

 

Kritikere som gir generiske WoW expansions 10/10, for så å gi TSW 5/10, burde henges etter bjellene.

 

Kritikere er blitt hjerneskadet etter mange år med spill som feks WoW.

 

Eventuelt kjøpt og betalt. *host*IGN sier Mario Kart 7 er "repetitive" mens nyeste CoD får 10/10 score :D*host* Bunch of fags hele gjengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere enn meg som har problemer med dette spillet med AMD-crossfire? Måtte slå det av, og kjøre på low settings med 2560x1440. Selv da får jeg lav FPS. Når helt ned til 12 FPS på de mest actionfylte stundende.

 

Specsa mine er:

i7 920 @ 3,6 GHz

12 GB ram

2xATi 5850

 

Tror nok ikke jeg skal kjøpe AMD skjermkort med det første igjen.

Lenke til kommentar

Fusang Project, hva synes dere om det?

 

Bra konsept, skjønner hva de har prøvd å få til, og ville vært veldig bra hvis det hadde funket. At hver faction holder på sitt facitily, det konstant er kniving om å ta de andres. At alle får melding hvis sitt facility er under angrep, og kan komme til unnsetning.

 

MEN

 

Jeg spiller dragon på huldra, og der er det maks 2-3 dragons inne samtidig, noe som er litt lite mot monsterzergen til templars som springer rundt i ring. Eneste gangen vi får tatt et facility er hvis et guild har bestemt seg for å gå inn sammen.

 

Håper Funcom gjør en liten endring hvordan dette er satt sammen, for det er litt kjedelig at Templars på serveren alltid får alle fusang buffene, har faktisk ganske mye å si på exp gained. Stonehenge og el dorado er det som regel dragons eller illuminati som har.

 

Edit: Leif kom på besøk

Endret av JKDahl
Lenke til kommentar

Fusang Project, hva synes dere om det?

 

Bra konsept, skjønner hva de har prøvd å få til, og ville vært veldig bra hvis det hadde funket. At hver faction holder på sitt facitily, det konstant er kniving om å ta de andres. At alle får melding hvis sitt facility er under angrep, og kan komme til unnsetning.

 

MEN

 

Jeg spiller dragon på huldra, og der er det maks 2-3 dragons inne samtidig, noe som er litt lite mot monsterzergen til templars som springer rundt i ring. Eneste gangen vi får tatt et facility er hvis et guild har bestemt seg for å gå inn sammen.

 

Håper Funcom gjør en liten endring hvordan dette er satt sammen, for det er litt kjedelig at Templars på serveren alltid får alle fusang buffene, har faktisk ganske mye å si på exp gained. Stonehenge og el dorado er det som regel dragons eller illuminati som har.

 

Edit: Leif kom på besøk

Spiller templar på huldra og kan se at det kan vere et problem. Ser faktisk på det som et problem selv, får aldrig ferdig pvp questene for å cappe facility eller drepe enemy player...

Lenke til kommentar

Spiller som Dragon på Huldra og den ene gangen jeg prøvde Fusang så var vi ca 5-10 Dragons mot en eller to fra Templars + Illuminati, det var ikke spesielt spennende :( Så det har skjedd at Dragons har vært i overtall :D

 

Er ikke spesielt interessert i pvp, men det skal prøves og da er det mulig at jeg skifter mening. Men for øyeblikket så er jeg mer opptatt med historien og utforskning av verden. Mulig mange av de andre Dragons på Huldra er som meg, at pvp er satt på vent til vi har fått gjort det vi vil gjøre i pve.

Lenke til kommentar

Spiller som Dragon på Huldra og den ene gangen jeg prøvde Fusang så var vi ca 5-10 Dragons mot en eller to fra Templars + Illuminati, det var ikke spesielt spennende :( Så det har skjedd at Dragons har vært i overtall :D

 

Er ikke spesielt interessert i pvp, men det skal prøves og da er det mulig at jeg skifter mening. Men for øyeblikket så er jeg mer opptatt med historien og utforskning av verden. Mulig mange av de andre Dragons på Huldra er som meg, at pvp er satt på vent til vi har fått gjort det vi vil gjøre i pve.

Prøv stonehenge, dragon har overtaket der for øyeblikket. Men det hindrer ikke meg i å vinne :D. Krever selvfølgelig innsats fra alle spillerne siden det bare er 5 players.

Lenke til kommentar

Er det andre en meg som har trøbbel med å komme inn på El Dorado når man bruker join as group? Prøvde i går med en kammerat , huka av for dps og healer på type og prøvde å queue. Etter rundt 30min bytta jeg til stonehenge der tok det 4-5min så var vi inne.. Prøvde el dorado queuen igjen etterpå, tok rundt en time uten at noe skjedde. Har hørt at folk bare kommer inn når de joiner solo, stemmer det?

 

Var også innom Fusang Project, må si det ikke var veldig givende å løpe rundt i en eneste stor zerg rush og ta ett og ett sted. Det som plager meg med fusang er at afaik er det ingen gevinst i å faktisk forsvare det man har(minus buffen for facilities), så det lønner seg faktisk å la de andre ta over områder for å så ta de tilbake. Ved å ha laget cap-stedene node-basert eller lignende kunne de vel ha gjort angrep/forsvar litt mer taktisk også, noen som har andre synspunkter på hvordan det fungerer/kunne fungert?

Lenke til kommentar

Er det andre en meg som har trøbbel med å komme inn på El Dorado når man bruker join as group? Prøvde i går med en kammerat , huka av for dps og healer på type og prøvde å queue. Etter rundt 30min bytta jeg til stonehenge der tok det 4-5min så var vi inne.. Prøvde el dorado queuen igjen etterpå, tok rundt en time uten at noe skjedde. Har hørt at folk bare kommer inn når de joiner solo, stemmer det?

 

Var også innom Fusang Project, må si det ikke var veldig givende å løpe rundt i en eneste stor zerg rush og ta ett og ett sted. Det som plager meg med fusang er at afaik er det ingen gevinst i å faktisk forsvare det man har(minus buffen for facilities), så det lønner seg faktisk å la de andre ta over områder for å så ta de tilbake. Ved å ha laget cap-stedene node-basert eller lignende kunne de vel ha gjort angrep/forsvar litt mer taktisk også, noen som har andre synspunkter på hvordan det fungerer/kunne fungert?

en ting jeg lurer på med fusang project er hva man får når de resetter scoren en gang i uka. prøvde å google litt men det er vanskelig å finne noe som helst...

Lenke til kommentar

Regner med flere har sett litt på eller kan se litt på antall bilder pr sekund...

 

Har et ATI 4890 fra 2008... Kostet ca 1700kr da...

Har testet i TSW nå å funnet ut at dette holder jo ikke mål, ikke rart det lugger...

 

1080 - Ultra - AA HQ - Dx11 = 24 fps (OC = 26 fps)

1080 - Ultra - AA HQ - Dx9 = 26 fps (OC = 27 fps)

1080 - Ultra - AA OFF - Dx9 = 27 fps

1080 - LOW - AA OFF - Dx9 = 37 fps

1080 - Low - all off - Advanced 0 - Dx9 = 49 fps

720 - Low - all Off - Advanced 0 - Dx9 = 69 fps (OC max fps = 80 fps)

 

Grunn nok til å kjøpe seg et nytt skjermkort...?

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=623122&sku=483033&sku=623122

Lenke til kommentar
Regner med flere har sett litt på eller kan se litt på antall bilder pr sekund... Har et ATI 4890 fra 2008... Kostet ca 1700kr da... Har testet i TSW nå å funnet ut at dette holder jo ikke mål, ikke rart det lugger... 1080 - Ultra - AA HQ - Dx11 = 24 fps (OC = 26 fps) 1080 - Ultra - AA HQ - Dx9 = 26 fps (OC = 27 fps) 1080 - Ultra - AA OFF - Dx9 = 27 fps 1080 - LOW - AA OFF - Dx9 = 37 fps 1080 - Low - all off - Advanced 0 - Dx9 = 49 fps 720 - Low - all Off - Advanced 0 - Dx9 = 69 fps (OC max fps = 80 fps) Grunn nok til å kjøpe seg et nytt skjermkort...? http://www.komplett....3033&sku=623122

 

Radeon 7850 gir meir ytelse til samme pris, men du kan alltids vente på gtx 660 ti.

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...