Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde kjøpt en vare jeg ville bytte mot en annen vare i en elektronikkbutikk. Varen som skulle byttes kostet 799 og den nye varen kostet 399. (...) Jeg fikk 150kr (...) Han gikk inn på bakrommet igjen og kom ut med 100 kroner til. (...) Da gikk det halvt minutt før han sa "201 kroner skal du ha da.". "Eh, nei, bare 200. Sju hundre og nittini minus-"

Du skulle hatt 150 kr mer igjen, ikke hverken 200 eller 201. M.a.o., dere hadde begge feil. (i din favør...)

 

799-399=400-(150+100) =400-250=150.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg sto igjen med 400, og jeg skulle ha 200 kroner av ham. Jeg kom på nå at han måtte veksle en 1000-lapp, og jeg ga ham alle pengene jeg hadde fått før og fikk igjen 400; 2 200-lapper. Før det fikk jeg 50-lapper av ham. Det var kanskje 50 til jeg fikk da, istedenfor 100. Men poenget var at det ble kluss. :p

 

Edit: Nå husker jeg hvordan det var. Jeg fikk 100 kroner igjen første gangen, ikke 150; alt var i femtilapper, så det gikk litt i surr da jeg skulle gjenfortelle det. :)

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Det er litt rart det der med venner/bekjente og rabatter. Noen skal på død og liv handle av kjente, for å kanskje få rabatt på et par hundrelapper selv om man betaler mer i økte drivstoffutgifter for å komme dit. Andre nekter å handle av kjente, fordi de er redd for at det fremstår som de vil ha rabatt :)

Lenke til kommentar

En stor nedside med "priskrig" er at kundene får en helt forvrengt og urealistisk forestilling om hva prisbildet i en butikk egentlig er. Om en "priskrigvare" går opp til normal pris igjen, så får vi selvsagt høre det at

 

"Nå skal butikkene tjene penger igjen"
"Hva med å gi litt tilbake til kundene?!"

"Denne er så dyr nå"
"Hvorfor kan dere ikke holde de lave prisene? Dere tjener jo så mye penger fra før av!"

 

Har også hatt kunder som forventer "prismatch" på varer som er noen kroner billigere enn konkurrenten; vi snakker da 12 kr vs 10 kr. 
Tror det er vanskelig å skjønne for mange at man driver butikk, ikke veldedighet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Tror det er vanskelig å skjønne for mange at man driver butikk, ikke veldedighet.

 

Det samme gjelder vel for kundene. Mye som skal til i dagens samfunn at det kun er én butikk som tilbyr en vare, så kundene gjør dem en større tjeneste ved å handle der enn de gjør dem. Når da kjedene velger å begi seg ut i priskrig så dreper de samtidig kundenes oppfatning av hva en vare er verd, og da er det strengt talt kun seg selv de har å takke. Det er irriterende for deg som har null innflytelse over hva toppledelsen gjør, men da gjelder det å rette sinnet i riktig retning. 

 

Back to topic, ringte nesten politiet etter bussturen i dag. Starta med at bussjåføren la hodet nedpå rattet i "sovemodus" da folk gikk på, utløste tuta, og skvatt til. Resten av bussturen ble rykk og napp med et kjøremønster som pent kan beskrives som "svimete". Var sikker på han skulle kjøre inn i ræva til bilen foran flere ganger, da han ble like forfjamsa og hev seg på bremsen hver gang den måtte stoppe for trafikk. Kan umulig ha være mange hakk over sovende. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Av to grunner. 

 

For det første er det egentlig business as usual for busselskapet. Svimete sjåfører som gjør alt fra å glemme å stoppe, ikke se at noen skal av bak, nesten kjører over folk som kommer på siden av bussen akkurat i det den skal reise, kjører på rødt lys (konstant - regionsbussene gir faen i lyskryss), etc. 

 

For det andre så er det like mye vits i å ringe politiet her omkring som det er å ringe kontofonen og snakke hendelsen inn i røret der. Senest for et par uker siden var det en artikkel om at alt av mindre art blir henlagt, og blant tingene på lista over ting som blir nedprioritert var brudd på vegtrafikkloven hvor det ikke er personskade. På 6 år her i området har jeg til dags dato ikke sett en trafikkontroll av noe slag. 

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på nettbutikk-kunder... Noen sender "Takk for kjapt svar" når vi bruker en dag eller to på å svare, mens andre spør "Hvor blir det av svar på denne?" etter 1 time. (Kan forøvrig legge til at gjennomsnittlig svartid ligger på godt under en time.)

 

EDIT: Har også hatt noen ganger der jeg ikke har fått sove, og har logga meg inn på jobbmailen. Da svarte jeg en kunde etter ca. 2 minutter når klokka var mellom 3 og 4. Han takka iallfall for kjapt svar. :p Har også opplevd det motsatte, en annen gang jeg ikke fikk sove. Svarte en kunde på Facebook-melding midt på natta, han reagerte ikke på å få umiddelbart svar midt på natta.

Endret av Knewt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opplevelse som kunde hos posten: Bestilt pakke fra ebay, og regnet med at det tar lang tid. Fikk hentelapp i posten igår og går fornøyd for å hente. Får bare dessverre beskjed om at den er sendt i retur, for den har liggi der i to uker! Stod to stk i skranken i post i butikk;

Kundebehandler 1: Da må du ringe posten og høre om de kan snu pakken.

Kundebehandler 2, som stod i kassa ved siden av: Du kan jo kanskje ringe posten du, da?

Kundebehandler 1 snur seg og går..

 

Prøver å ringe posten selv, men de har såklart stengt. Sender mail som jeg får svar på idag, og den er dessverre sortert og ligger allerede i bunken som skal til utlandet, så det er for sent..

 

Får et par minutter etter den e-posten mail om en spørreundersøkelse om mine opplevelser med posten! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...