Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle kjøpe thaimat fra en sånn takeaway bod/vogn (altså, utendørs) sted her for noen få dager siden. En kompis kjørte dit, parkerte et stykke unna og ba meg gå å kjøpe, selv om jeg var lite kledd for å stå ute og bestille mat. Jeg var tynt kledd, i ført en tynn tights, joggesko og tynn hettejakke (hadde ikke planer om å stå å vente i kø i en jævla evighet for å si det sånn), det blåste som faen og styrtregnet, samt at det var nesten 0 grader. Jeg tok på meg hetta og ruslet mot vogna, i det jeg kommer frem presser ei gammal, liten dame seg foran meg med en liten unge på slep og muligens moren til dette barnet. Jeg liker ikke konflikter og ignorerte det, tenkte at det sikkert var fort unnagjort. Hun gamle dama så derimot på meg som om jeg var satan selv, flere ganger, under samtalen med hun thaifrøkna. Dette ignorerte jeg også, men lot være å møte henne med et smil. Tenkte at her var det best å beholde imaget sitt. Jeg var dessuten en smule fornærmet for at jeg ikke fikk gå først, når jeg uansett kom dit først. 

HUN: Jeg skal ha tre vårruller!
UNGEN: *mumler noe ikke forstående*
HUN: Ja, også tre grillspyd!
UNGEN: *snakker, ikke forstående*
HUN: Nei, jeg vil heller ha fire grillspyd og fire vårruller!
MOREN TIL UNGEN: Seeer du damen så flink hun er til å lage mat? Ser du? Ser du all den gode maten? 
UNGEN: *eigowelågwegwogo*

Her tenkte jeg at saken var unnagjort, de fikk maten sin og kom til å dra.... Men... 
 

HUN: Også vil jeg ha litt stekt ris. Men bare litt! 
UNGEN: *maser på henne* 

HUN: Jeg tror også jeg må få litt stekte nudler. Ikke så mye. Bare litt!
MOREN: Skal bli sååå godt med mat, kjempegod og deilig thaimat og grillspyd til deg!
UNGEN: *mumler noe til den eldre dama*
HUN: Sleng med tre vårruller til. 
MOREN: Glem for all del ikke sausen!
HUN: Nei, saus må vi ha! 

Og nå begynner altså denne dama å mase på thaifrøkna, om hvor hun er ifra, hvor hun har lært å lage all denne deilige maten. Thaifrøkna var relativt uinteressert og ekstremt opptatt med å holde følge med alle bestillingene til denne dama, men svarte jo så klart og noen ganger på en slik måte at dama ble enda mer interessert og spurte mer. Det blåste fortsatt og var iskaldt, jeg greide ikke holde kontroll på skjelvingen min og vurderte en stund å gå tilbake i bilen, men den sto mange meter borte og jeg kunne risikere at noen tok plassen i køen min. Og jeg hadde enorme cravings på thaimat, spesielt etter å ha hørt på moren og ungen gnåle om hvor forbaska god den maten til thaifrøkna er. 

Omsider kom jeg frem, kjøpte 40 vårruller og det tok tredobbelt så kort tid. Jeg hadde et vagt ønske om at den dama hadde glemt noe og kom tilbake. Da skulle jeg kjøpt 40 vårruller til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Rett før og i påsken, da smågodt var 2,90 pr. hg., kunne man finne en lapp med følgende melding over smågodthyllene i en av butikkene her:

 

Kjære kunde!

 

Vi vil gjerne at alle skal få, så vi har en grense på maks 2kg pr. husholdning.

 

Takk for forståelsen! :)

Lenke til kommentar

Av to grunner. 

 

For det første er det egentlig business as usual for busselskapet. Svimete sjåfører som gjør alt fra å glemme å stoppe, ikke se at noen skal av bak, nesten kjører over folk som kommer på siden av bussen akkurat i det den skal reise, kjører på rødt lys (konstant - regionsbussene gir faen i lyskryss), etc. 

 

For det andre så er det like mye vits i å ringe politiet her omkring som det er å ringe kontofonen og snakke hendelsen inn i røret der. Senest for et par uker siden var det en artikkel om at alt av mindre art blir henlagt, og blant tingene på lista over ting som blir nedprioritert var brudd på vegtrafikkloven hvor det ikke er personskade. På 6 år her i området har jeg til dags dato ikke sett en trafikkontroll av noe slag. 

Da hadde gått fram sagt til busssjøføren, se for helvete våkn opp, nå er det like før jeg ringer politiet.

Lenke til kommentar

Kjære kunde!

 

Vi vil gjerne at alle skal få, så vi har en grense på maks 2kg pr. husholdning.

 

Takk for forståelsen! :)

 

Den lappen såg eg mykje til då eg var so teit og skulle prøve å kjøpe smågodt laurdagen før påske. Alle butikker som hadde dette tilbodet var sjølvsagt fullstendig raka for all smågodt...

Lenke til kommentar

Frisk og rask før smågodt fra Rema1000: Tord Harald (27 år) fra Harstad var frisk og rask før Rema1000 solgte han store mengder med smågodt. Nå vil han ha 1 million kroner i kompansasjon for et midlertidig ødelagt tarmsystem.

Utifra bildet de brukte, så er det vel lenge siden han var frisk og rask.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Kjære kunde!

 

Vi vil gjerne at alle skal få, så vi har en grense på maks 2kg pr. husholdning.

 

Takk for forståelsen! :)

 

Den lappen såg eg mykje til då eg var so teit og skulle prøve å kjøpe smågodt laurdagen før påske. Alle butikker som hadde dette tilbodet var sjølvsagt fullstendig raka for all smågodt...

 

Jeg som forsatt kom til kassa med 4-5KG (kjøpte for noen kamerater, men det visste ikke den ansatte om)  :whistle:

 

Spiste vel 3-400G over en uke, møkk lei nå for å si det mildt.  :mrgreen:

Lenke til kommentar

 

Siden vi snakker om godteri så er jo denne perfekt som kunde historie

 

http://eavisa.com/2016/03/17/anmelder-rema1000/

 

det må jo være kødd? Ingen er så dum!

 

Å, joda. Bare for å ta noen eksempler:

 

- Dame kjøpte kaffe på McDonalds, sølte den i fanget, og saksøkte så McDonalds fordi kaffen var for varm. Hun vant.

 

- Advokat skulle bevise at pistoler er farlige, så han satte en mot sitt eget hode og trakk av. Han fikk rett... for å si det sånn.

 

- Noen folk skulle hoppe i fallskjerm sammen, så de ville ha en til å ta bilder av dem. De leide inn en profesjonell fotograf som hadde stor erfaring i nettopp å ta bilder av folk som hopper i fallskjerm. Fotografen planla alt ned i minste detalje, og bildene burde ha blitt svært bra. Det eneste han glemte? Fallskjermen...

 

- Å bli innlagt på sykehus fordi du prøvde å kysse en gifting slange på munnen er ille. Men dette skjer flere ganger i året...

 

- Sto i kø foran en rundkjøring med ca ti, tolv biler foran meg. Plutselig kommer en idiot kjørende forbi på fortauet på høyre side.

 

- Politi følger etter en fyr i rimelig høyt tempo i en tunnel, og blir forbikjørt av en fyr med campignvogn på slep.

 

Jo, folk er så dumme. :p

Lenke til kommentar

 

 

- Dame kjøpte kaffe på McDonalds, sølte den i fanget, og saksøkte så McDonalds fordi kaffen var for varm. Hun vant.
Den saken var ikke så enkel. Hun sølte ikke, bunnen på begeret falt ut. Kaffen var for varm, den var lagd ekstra varm for at den skulle være passe varm når folk kom frem til kontoret med den. Hun fikk kraftige forbrenninger og sykehus er ikke gratis i USA. Det eneste hun ba om var at de skulle dekke sykehusregningen.
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

Siden vi snakker om godteri så er jo denne perfekt som kunde historie

 

http://eavisa.com/2016/03/17/anmelder-rema1000/

 

det må jo være kødd? Ingen er så dum!

 

Å, joda. Bare for å ta noen eksempler:

 

 

- Advokat skulle bevise at pistoler er farlige, så han satte en mot sitt eget hode og trakk av. Han fikk rett... for å si det sånn.

 

 

Han skulle bevise at pistolen kunne gå av i en slik situasjon og at det var snakk om et vådeskudd. Men fremdeles ikke veldig lurt.

Forøvrig er eavisa satire.

Lenke til kommentar

Han skulle bevise at pistolen kunne gå av i en slik situasjon og at det var snakk om et vådeskudd. Men fremdeles ikke veldig lurt.

Forøvrig er eavisa satire.

Nei, han døde. Og for øvrig setter du ikke en ladd pistol mot ditt eget hode og trekker av hvis du er normalt oppegående intelligent. Uansett beviser bare kommentaren din og fyren over ("bunnen falt ut") poenget mitt. Her skal folk ha rett, koste hva det koste vil. Det er ikke nok å bare le litt av noen morsomme historier og gå videre med livet. Her skal det krangles! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...