Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

14 dager etter det sender jeg saken til namsmannen

Helt greit det, stå på. Jeg håper du får pengene du har krav på. Sier bare at det kanskje er en ide å kredittsjekke kunden først for å få en oversikt over eventuelle betalingsanmerkninger og kreditorer som allerede står i kø for å få pengene sine. Så har du i alle fall en noenlunde estimat for hvor sannsynlig det er at du får pengene dine i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere historier og mindre diskusjon, tusen takk :)

 

Som kunde på butikken her om dagen:

Handlet en del dagligvarer og blant disse er det et 3 for 2 tilbud, dette blir ikke registrert. Ser dette på kvitteringen på vei ut og sier i fra, en ny ansatt kommer etter oppringing og forklarer at det var nytt tilbud og listene de har fått er helt på bærtur. Bare halvparten av varene på tilbud som er blitt registrert i kassa med alle tilbudene vises i butikken, snill som hun var fikk vi tilbake verdien av den dyreste varen. Det er god kundeservice, tre minutters samtale og spart en 20 kroning ekstra. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det er vanlig praksis at man får varen for den prisen som er merket i butikken.

Men ikke at det er den DYRESTE varen som blir gratis når det er X for Y tilbud

Lenke til kommentar

Jeg kommer aldri mer i mitt liv til å røre CDON med en meterstokk!

 

*snip*

 

 

Leit at du har hatt en sånn negativ opplevelse. Jeg har selv handlet fra CDON mange ganger og de få gangene jeg har sendt varer i retur pga. feil/defekt, har jeg ikke opplevd noen problemer med at de ikke gir lyd fra seg eller lignende.

Nå har jeg riktignok kun kjøpt film/musikk og en mobiltelefon fra dem, ikke veldig dyre greiene, men likevel.

 

Håper ting ordner seg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

Jeg kommer aldri mer i mitt liv til å røre CDON med en meterstokk!

 

*snip*

 

 

Leit at du har hatt en sånn negativ opplevelse. Jeg har selv handlet fra CDON mange ganger og de få gangene jeg har sendt varer i retur pga. feil/defekt, har jeg ikke opplevd noen problemer med at de ikke gir lyd fra seg eller lignende.

Nå har jeg riktignok kun kjøpt film/musikk og en mobiltelefon fra dem, ikke veldig dyre greiene, men likevel.

 

Håper ting ordner seg :)

 

Og der ligger vel (litt skjult) svaret på problemet. CDON, etter mitt inntrykk er et firma som pumper ut for det meste enkle forbrukerartikler. Komplisert elektronikk passer liksom ikke inn med nisjen de legger seg på og på grunn av det har jeg en sterk skepsis i utgangspunktet med å kjøpe slike artikler fra de. Til nød kan jeg strekke meg til å kjøpe slikt fra nettbutikker som f.eks komplett.no, men jeg føler meg allikevel langt mer fortrolig med å handle slike varer fra min lokale PC butikk og heller betale noen hundrelapper ekstra for at jeg så kan henvende meg til en fysisk butikk/menneske hvis ting går skeis.

Lenke til kommentar

Dette blir en litt annerledes historie, ihvertfall ifra min side.

Jeg har fundert på om jeg skulle poste denne i det hele tatt, men fack it, noen må jo holde denne tråden i live ;)

 

Natt til fredag, ca. klokken 02:00, banket en tidligere ex av meg på vinduet mitt. Hun hadde hatt en veldig dårlig dag på byen og trengte en skulder å gråte på. Jeg ringte å bestilte en taxi til henne, men forstod fort at hun ikke ville gå med mindre jeg fulgte henne hjem.

Taxien kommer, vi hopper inn å sier "vi skal til adresse adressesen 10, og jeg skal tilbake hit etterpå".

 

Vel framme hos henne legger jeg bankkortet mitt igjen inne i taxien som sikkerhet, legger den fordrukne exen i seng, før jeg kjører avgårde igjen. Da legger jeg merke til taksameteret i bilen er på BARE ca. 200 kr. Jeg har tar natt-taxi ca. 1 gang i måneden i denne overprisede byen og vet at denne turen minst skal ha kostet 350 kr ene veien.

 

Vel framme der jeg bor blir sluttsummen totalt 396 kr. Jeg vet ikke hvorfor taxi-sjåføren gjorde det, men han forstod helt sikkert hvilken situasjon jeg var i og viste vel medmenneskelighet så langt han kunne i en slik situasjon. Jeg har tatt vare på kvitteringen, for etter jeg har postet dette skal jeg skrive en sjelden skrytemail til taxi-selskapet.

 

Dette er i mine øyne ekstraordinær god service!

Om jeg ikke husker feil fra mine taxidager har du strengt tatt rett på å sitte på tilbake til utgangspunktet når du kjører på denne måten. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar

Når vi snakker om taxi, husker jeg en rar episode jeg hadde med en som kjørte meg en gang. Jeg skulle betale, og følgende samtale oppsto:

 

Taxi-sjåfør: "Det blir 183 kroner."

Jeg: *gir to hundrelapper og (uten å tenke meg om, litt småpenger)* "Værsågod."

Taxi-sjåfør: *gir tilbake for lite penger* "Her er vekslepengene, væsågod."

Jeg: *teller pengene* Ja, men... her er det jo for lite. Jeg ga deg to hundrelapper."

Taxi-sjåfør: "Nei, du ga meg én hundrelapp og småpenger."

Jeg: "Jeg vet jeg ga deg to, for jeg hadde 500 i lommeboken, og nå har jeg for lite igjen."

 

Slik fortsatte han å diskutere i ti minutter, før vi endelig ble enige. Syntes det var veldig merkelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Mye mulig han bare var sent ute med å starte taksameteret?

 

Tok taxi i kjøbenhavn engang å sjofføren glemte å starte det i det heletatt. Når vi va fremme oppdaget sjofføren dette og vi avtalte bare en sum :p ble veldig billig taxitur.

"Glemte det"? Høres ut som svarte penger rett i lomma.

 

Mye mulig det, Han spilte det veldig bra isåfall.

 

Fikk meg en billig tur til flyplassen uansett :p

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Mye mulig han bare var sent ute med å starte taksameteret?

 

Tok taxi i kjøbenhavn engang å sjofføren glemte å starte det i det heletatt. Når vi va fremme oppdaget sjofføren dette og vi avtalte bare en sum :p ble veldig billig taxitur.

Det har skjedd med meg flere ganger. Når kunden reagerer på hvor billig det blir sier jeg bare "special price for you my friend!" :p

 

Har flagget ned noen taxier på vei hjem, spørt om de kan kjøre meg siste strekka hjem og gitt de svart cash. Aldri vært noe problem.

Jeg får mange slike henvendelser også. Og jeg avslår alltid, noen ganger blir folk skikkelig gretne for de regner vel med at de kan gjøre dagens kupp. Har en følelse av at det er de samme menneskene som skriker og klager høyt over at det er så mange taxisjåfører som sniker unna beskatning også.

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...