Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jævla misvisende kunder. Soter bilen og de ber om å betale neste uke fordi da får de lønn, så sier det er greit og gir dem faktura med 50kr fakturagebyr i tilegg, rister dem i hånden og de er glade og blide, men 2 fakturaer som enda ikke er betalt. Har heldigvis strenge vilkår med renter fra første dag og høyest mulig purregebyr, så tjener vel "litt" på det. Tålmodigheten og respekten har jeg dessverre ikke.

 

Hva er de de tenker? At jeg utfører en tjeneste, og det bare er så lett som å rive opp fakturaen og glemme saken? Tror ikke det. Synd jeg ikke kan kontakte dem personlig, og det eneste jeg kan gjøre er å sende brev med påminnelse og så inkassovarsel før jeg tar saken videre...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jævla misvisende kunder. Soter bilen og de ber om å betale neste uke fordi da får de lønn, så sier det er greit og gir dem faktura med 50kr fakturagebyr i tilegg, rister dem i hånden og de er glade og blide, men 2 fakturaer som enda ikke er betalt. Har heldigvis strenge vilkår med renter fra første dag og høyest mulig purregebyr, så tjener vel "litt" på det. Tålmodigheten og respekten har jeg dessverre ikke.

 

Hva er de de tenker? At jeg utfører en tjeneste, og det bare er så lett som å rive opp fakturaen og glemme saken? Tror ikke det. Synd jeg ikke kan kontakte dem personlig, og det eneste jeg kan gjøre er å sende brev med påminnelse og så inkassovarsel før jeg tar saken videre...

Ikke garantert at du får betalt selv om du tar det til inkasso. En kunde som ikke har noe som kan beslaglegges som utlegg og allerede har X antall betalingsanmerkninger har ingenting å tape på å la være å betale regningen du sender.

 

Det koster deg også penger å ta det til inkasso, eventuelt retten. Og hvis kunden har flere store utlegg fra før fra andre kreditorer havner du uansett ikke fremst i køen. Spesielt ikke hvis kunden skylder penger til det offentlige.

 

Nå vet jeg ikke hvor stort dette beløpet var på, personlig har jeg gitt opp å kreve inn regninger hvis det dreier om småsummer.

 

Neste gang nekter du å utlevere kjøretøyet før de betaler for seg. Eventuelt kredittsjekker de før du gir de kreditt via faktura o.l.

Lenke til kommentar

Når jeg leser denne tråden, savner jeg ikke akkurat serviceyrke Hahaha. Jobbet på en spillbutikk i 2 år og gamere er virkelig noen krevende kunder, og foreldrene var gjerne verre. Mange som også var tydelig sosialt forstyrret. Verste var stamkundene som hele tiden sto ved kassa og snakket med deg. Var en som var innom hver gang jeg jobbet og var der HELE vakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jævla misvisende kunder. Soter bilen og de ber om å betale neste uke fordi da får de lønn, så sier det er greit og gir dem faktura med 50kr fakturagebyr i tilegg, rister dem i hånden og de er glade og blide, men 2 fakturaer som enda ikke er betalt. Har heldigvis strenge vilkår med renter fra første dag og høyest mulig purregebyr, så tjener vel "litt" på det. Tålmodigheten og respekten har jeg dessverre ikke.

 

Hva er de de tenker? At jeg utfører en tjeneste, og det bare er så lett som å rive opp fakturaen og glemme saken? Tror ikke det. Synd jeg ikke kan kontakte dem personlig, og det eneste jeg kan gjøre er å sende brev med påminnelse og så inkassovarsel før jeg tar saken videre...

Ikke garantert at du får betalt selv om du tar det til inkasso. En kunde som ikke har noe som kan beslaglegges som utlegg og allerede har X antall betalingsanmerkninger har ingenting å tape på å la være å betale regningen du sender.

 

Det koster deg også penger å ta det til inkasso, eventuelt retten. Og hvis kunden har flere store utlegg fra før fra andre kreditorer havner du uansett ikke fremst i køen. Spesielt ikke hvis kunden skylder penger til det offentlige.

 

Nå vet jeg ikke hvor stort dette beløpet var på, personlig har jeg gitt opp å kreve inn regninger hvis det dreier om småsummer.

 

Neste gang nekter du å utlevere kjøretøyet før de betaler for seg. Eventuelt kredittsjekker de før du gir de kreditt via faktura o.l.

 

Koster det å sende til inkasso? Trodde inkassobyrået tok disse oppdragene mot inntekt ifbm gebyrer rettet mot sluttkunde. Men det kan være jeg tar feil.

 

Et krav kan man vel dog opprettholde i ganske mange år, så kan man grafse til seg så fort kunde kommer seg ut av den eventuelle minussiden.

Lenke til kommentar

Skal nok drive egeninkasso, billigere, lettere og beholder mer av gebyrene som inntekt selv.

 

Rentene på 9.25% løper jo hver dag, så blir en del penger hvis han ikke kan betale før om noen år. Han kjørte ganske ny bil jeg sotet så tror ikke penger er noe problem. Han tenker nok bare at han unge fyren ikke driver noe særlig seriøst selskap uansett og kommer helt sikkert ikke til å drive inn inkasso.

 

Imorgen kan jeg sende purring med gebyr. 14 dager etter det kan jeg sende inkassovarsel/betalingsoppfordring med enda høyere gebyr. 14 dager etter det sender jeg saken til namsmannen, og kan kreve enda mer gebyr jeg tjener, pluss at han må betale tvangsinndrivelsen selv. Da får han trekk i lønn, trygd osvosv. Så når endelig faktura er betalt sender jeg en ny faktura med rentene på den opprinnelige fakturaen.

 

Fakturaen har nå vokst fra 2000 til rundt det dobbelte/tredoble.

Endret av Poopadoop
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kommer aldri mer i mitt liv til å røre CDON med en meterstokk!

 

Jeg kjøpte et skjermkort på tilbud fra 5600 til 5000 med spill fra CDON. Fikk kortet, alt var fint. I en måned. Så begynte det å forårsake problemer. Feilsøkte, kom frem til at det ikke kunne fikses, og sendte kortet i retur. Ventet i én måned, fikk beskjed om at det ikke var funnet feil på det og derfor ble det returnert. Sendte så en e-post der jeg skrev at jeg ikke godtok å få et ødelagt kort i retur, fikk så en e-post til svar med en unnskyldning og at de skulle lage ny reklamasjonssak,og jeg skulle sende det tilbake igjen. Gjorde det, og etter 20 dager uten et ord, tok jeg kontakt med både leverandøren og dem, ig spurte om kortet var mottatt. Fikk til svar av leverandøren at de ikke hadde mottatt det, enda jeg hadde fått kvittering på det, og fra CDON at de måtte sjekke hos leverandøren. Etter ytterligere 2 dager, fikk jeg til svar at jeg skulle få tilsendt et nytt kort. Så, i går kom det nye kortet. Gikk og hentet det, kom hjem, åpnet esken, og tror du ikke kortet VAR BRUKT.

 

Nå er jeg dritt lei hele affæren, og hvis ikke jeg får svar på e-posten jeg sendte dem i dag innen i kveld, sender jeg en e-post til forbrukerrådet. Nå er det slutt på tålmodigheten. SISTE GANG jeg kjøper en JÆVLA DRITT fra dem. Ikke rart de ikke har noe telefonnummer for support. Med den servicen de driver, hadde den blitt ringt i hjel i løpet av noen timer.

Endret av Therawyn
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Inb4: "HÆH? Fikk du ikke solgt boka? Du bør holde deg langt unna serviceyrket! Kunden skal alltid gå ut med et smil!!"

Og dermed beviste du at du ikke fikk med ett eneste ord av det jeg sa. Epic fail.

 

 

For å være ærlig så gir jeg en lang f i hva du skrev, pga det bare var et mylder av vissvass å roing, som du alltid kommer med. Du snakker som om du er i serviceyrket, men helt ærlig, er SKOLE serviceyrke? Har du KUNDER? Eh, Nei!

 

Og siden vi snakker om epic fails:

 

Du har sikkert aldri vært stresset eller vært varm i topplokket i noen som helst aspekter i ditt liv !

Hahaha, arrogant much?  :p

 

 

Hvordan du tolker dette som arrogant er for meg beyond ufattelig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det mulig... :p Jeg sammenligner ingenting. Jeg sier begge utfører service, og er dermed i serviceyrket. Det samme gjelder en prest, en flyvertinne, en sykepleier og en vaskedame. Alle utfører service, og er dermed i et serviceyrke selv om de ikke har kunder direkte.

Endret av Schreiber
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...