Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva sier egentlig IT-kunnskapene om kampkunnskapene?

Tviler på at Navy Seals og Telemarkbataljonen har spesielt gode kunnskaper om antivirus, men de fungerer greit i felt alikevel...

Det blir jo et problem når folk med sikkerhetsklarering får virus på sine pc-er.

Tilgang til en majors personlige datamaskin er gull verdt for mange ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samtale mellom meg og DNB kundebehandler over chat, hvor jeg har noen kjappe og basic spørsmål om innbetaling på lån..

 

Meg: "Så da tar jeg bare ekstra avdrag, da blir det som et engangstrekk som ikke påvirker andre måneder?"

DNB: "Ja."

DNB: "Men pass på, du må gjøre det på avtalt trekkdato, eventuelt rett før"

Meg: "Okei. Hvorfor er det slik?"

DNB: "Det kan påvirke avtalen din hos oss."

Meg: "Forstår ikke helt. Hva skjer om jeg kjører ekstra avdrag idag, siden det ikke er trekkdato eller rett før?"

DNB: "Ingenting."

 

?? :)

Jeg fikk samme råd av kunderådgiveren min i DNB. Det som skjer er at du kan bli trukket ekstra gebyr dersom du gjør det for langt fra avtalt trekkdato. Hvis du trekker nært opp til avtalt trekkdato blir det kun belastet det gebyret du uansett har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har et spørsmål jeg tenkte jeg kanskje kunne stille her - det er litt off-topic, men mener å huske at flere som poster her jobber i NSB, så da våger jeg meg frempå: Jeg skal til Oslo snart, og en av dagene jeg er der tenkte jeg å ta lokaltog fra sentrum til Mjøndalen. Er de togene tilrettelagt for rullestol? Prøvde å spørre på chat men de visste ikke, så da prøver jeg her.

 

Jeg vet ikke hvilke togsett som kjører på den strekningen, men siden nsb.no ikke markerer dem som "tilrettelagt for rullestol", antar jeg at det er de gamle. Du vil komme deg på toget ved hjelp av ei rampe, men du kan ikke regne med at toalettfasiliteter er egnet for rullestolbrukere. Det er en fordel om du ringer kundesenteret og sier ifra før du skal reise, slik at konduktøren er klar over det på forhånd.

Lenke til kommentar

Det kjøres lokaltog med Flirt (Type 75) på strekningen Mjøndalen - Oslo. Disse har innebygd rullestolheis i vogn 3. (Pendler med samme tog daglig, men andre deler av strekningen)

Det er også HC-toalett i samme vogn. (Selv om det er liten sannsynlighet for at man trenger det i løpet av den ene timen turen tar)

Endret av Llandari
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kjøres lokaltog med Flirt (Type 75) på strekningen Mjøndalen - Oslo. Disse har innebygd rullestolheis i vogn 3. (Pendler med samme tog daglig, men andre deler av strekningen)

Det er også HC-toalett i samme vogn. (Selv om det er liten sannsynlighet for at man trenger det i løpet av den ene timen turen tar)

Jeg har kjørt med det samme toget mange ganger. Og jeg har sett flere som har brukt rullestol, og det har gått veldig bra. Hvis det er et lite "glippe" mellom toget og platformen så mener jeg å huske at det er en slags platform på toget (der hvor inngangen for rullestolbrukere er) som kan felles/dyttes/trekkes ut. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva sier egentlig IT-kunnskapene om kampkunnskapene?

Tviler på at Navy Seals og Telemarkbataljonen har spesielt gode kunnskaper om antivirus, men de fungerer greit i felt alikevel...

Moren min visste knapt hvordan man slår på en PC, og selv hun hadde fått med seg at datavirus er digitale, og ikke levende vesener. Det holder derfor ikke å bare skru opp spenningen på strømforsyningen "for å grille dem". Men nå må det nevnes at moren min har egen laptop hun fikk av søsteren min, og hun har til og med lært seg å sjekke eposten. Det går fremover der i gården. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Står i bokbutikken jeg da, da det kommer en dame inn. Så ganske kjørt ut, vil tippe hun var narkoman eller noe slikt, men virka ikke påvirket akkurat da. Skulle så ha en av nyhetene, som jo er litt dyre, kosta vel rundt 350kr den hun skulle ha. Så kommer ho opp til kassa, og jeg scanner boken og sier prisen som vanlig. Hun ser meg rett inn i øya, før hun smiler litt skjevt. "Kan ikke slå den ned til 100 da, om jeg suger deg på bakrommet?"

Svare at hun kunne gjøre det, også sa vi 400 :p

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...