Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og deretter kreve kunden for 300 kr når det ble avtalt at det ikke skulle koste noe?

Eller lyve på seg at mobilen har vært stjålet og at det ikke var han som skreiv meldingene?

Eller skylde på legning som årsak til feilen?

 

Eller, det værste av alt, tilby en dag med buekorps som en ett plaster på såret? *grøss*

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Har egentlig litt sansen for den kundebehandlingen. Og jeg er ikke sikker på at dette er ille nok til å falle utenfor "all PR er god PR"-tommelfingerregelen.

Du synes det er greit å kalle en kunde feit etter å ikke ha utført det arbeidet en er blitt enig om?

 

For det første er det forskjell på å si at "kjolen ble presset på en kropp den ikke passet for" og "Du er for feit". Faktisk synes jeg det var en fair vurdering - de prøvde faktisk diskre å spare kunden for penger uten å nevne at størrelsen var for liten, men så kom jo kunden med all den sytningen om dårlig service. Fra at kundeserviceperspektiv gjorde de alt feil dog, selvom jeg hadde litt sansen for det- helt til de rodde seg ut til atlanterhavet etterpå med useriøshet.

 

Innlegget er egentlig et tegn på at alle kunder må behandles med slikehansker uannsett årsak, noe som egentlig er like kvalmt som at butikken kaller kroppen hennes for upassende. Dette minner meg om en historie jeg hørte en gang om en mor som kom innom med en knust ipad som hun forventet at butikken erstattet pga dårlig byggkvalitet, fordi hennes handicappet barn hadde brukt den, som forøvrig viftet med armene og ikke klarte å holde noen som helst gjenstander uten å miste. Desverre uannsett årsak skal man aldri snakke nedlatende til kunder selvom enkelte ting er åpenbart, selvom kunden kommer med krav som en grenseløst proveserende.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Faktisk synes jeg det var en fair vurdering - de prøvde faktisk diskre å spare kunden for penger

Hvordan er det å gjøre et arbeid som ikke var avtalt å spare kunden for penger? Har vi lest samme historie?

 

Kunden sier at glidenlåsen er ødelagt og vil ha ny. Kunden kommer tilbake, butikken har gjort noe annet som ikke var avtalt, og vil ha betalt for det, men ikke byttet glidelåsen.

Kunden tar på kjolen, og den ødelagte glidelåsen revner.

 

Hvis butikken hadde byttet glidelåsen i utgangspunktet hadde den neppe revnet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Har egentlig litt sansen for den kundebehandlingen. Og jeg er ikke sikker på at dette er ille nok til å falle utenfor "all PR er god PR"-tommelfingerregelen.

Du synes det er greit å kalle en kunde feit etter å ikke ha utført det arbeidet en er blitt enig om?

For det første er det forskjell på å si at "kjolen ble presset på en kropp den ikke passet for" og "Du er for feit". Faktisk synes jeg det var en fair vurdering - de prøvde faktisk diskre å spare kunden for penger uten å nevne at størrelsen var for liten, men så kom jo kunden med all den sytningen om dårlig service. Fra at kundeserviceperspektiv gjorde de alt feil dog, selvom jeg hadde litt sansen for det- helt til de rodde seg ut til atlanterhavet etterpå med useriøshet.

 

Innlegget er egentlig et tegn på at alle kunder må behandles med slikehansker uannsett årsak, noe som egentlig er like kvalmt som at butikken kaller kroppen hennes for upassende. Dette minner meg om en historie jeg hørte en gang om en mor som kom innom med en knust ipad som hun forventet at butikken erstattet pga dårlig byggkvalitet, fordi hennes handicappet barn hadde brukt den, som forøvrig viftet med armene og ikke klarte å holde noen som helst gjenstander uten å miste. Desverre uannsett årsak skal man aldri snakke nedlatende til kunder selvom enkelte ting er åpenbart, selvom kunden kommer med krav som en grenseløst proveserende.

Det er ikke en fair vurdering å ikke gjennomføre avtalt arbeid uten å kontakte kunde først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Faktisk synes jeg det var en fair vurdering - de prøvde faktisk diskre å spare kunden for penger

Hvordan er det å gjøre et arbeid som ikke var avtalt å spare kunden for penger? Har vi lest samme historie?

 

Kunden sier at glidenlåsen er ødelagt og vil ha ny. Kunden kommer tilbake, butikken har gjort noe annet som ikke var avtalt, og vil ha betalt for det, men ikke byttet glidelåsen.

Kunden tar på kjolen, og den ødelagte glidelåsen revner.

 

Hvis butikken hadde byttet glidelåsen i utgangspunktet hadde den neppe revnet.

 

Svaret på det kommer egentlig an på hvordan man ser saken.

 

Når en skredder ser at bytting ikke vil løse noen verdens ting, men prøver med god vilje å gjøre kjolen bedre på en alternativ måte og billigere anser jeg det som god service.

 

Du sier at bytting av glidlåsen ville ført til at kjolen ikke revnet. Det vil si at du stiller deg på samme linje med kunden og bestemmer at din kompetanse er høyere enn en prof. skedder, som mener at den ville revnet uannsett om han hadde byttet. Vanskelig å si hvem som har rett, men en prof. skredder vil nok ha større grunnlag på å si at ting revner fordi du er feit enn at det har blitt gjennomført dårlig arbeid, hun har mest sannsynlig ingen kompetanse til å si at glidlåsen revner fordi den er for dårlig.

 

Men ja, han burde ha byttet den uannsett når det var ordren fra kunden, fordi når man av og til prøver å løse ting billigere og bedre for folk går det som regel galt.

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skredderens profesjonelle mening i denne saken spiller ingen rolle. Han ga ikke beskjed til kunden før han endret på kjolen. Det er der den dårlige servicen kommer inn i bildet først og fremst. Når en person ber om å få fikset en ting, uansett hva det er og uansett kompetanse, så SKAL butikken/verkstedet gi beskjed til kunden FØR de gjør noe annet enn det de ble bedt om.

 

Hvis jeg leverer inn en sykkel på en sportsbutikk og ber om å få skiftet en punktert slange, er det god service dersom reparatøren også bestemmer seg for at jeg trenger ny bremsevaier, nye dekk, og ditten og datten, for så å skifte det, uten å gi beskjed til meg, selv om han har flere år med erfaring og mener at de trenger å skiftes? Nei. Det er dårlig service, selv om det ment vel. Og dette har jeg faktisk opplevd. Ba om å få gjøre en ting som kostet 179 kroner (skifte slange), og da jeg kom for å hente den, hadde reparatøren gjort mye annet i tillegg, og jeg endte opp med en regning jeg ikke var forberedt på.

 

I prinsipp er det akkurat det samme. Kanskje selgeren mente vel, kanskje han hadde bedre peiling enn kunden, men det er ikke relevant, fordi han utførte en helt annen tjeneste enn den som var bestilt helt uten å gi beskjed. Dette gjør at det var dårlig service, og ikke noe annet. Det var naturligvis bare begynnelsen. Alt som kom etterpå var i alle fall ikke noe god service.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

 

 

Faktisk synes jeg det var en fair vurdering - de prøvde faktisk diskre å spare kunden for penger

Hvordan er det å gjøre et arbeid som ikke var avtalt å spare kunden for penger? Har vi lest samme historie?

 

Kunden sier at glidenlåsen er ødelagt og vil ha ny. Kunden kommer tilbake, butikken har gjort noe annet som ikke var avtalt, og vil ha betalt for det, men ikke byttet glidelåsen.

Kunden tar på kjolen, og den ødelagte glidelåsen revner.

 

Hvis butikken hadde byttet glidelåsen i utgangspunktet hadde den neppe revnet.

 

Svaret på det kommer egentlig an på hvordan man ser saken.

 

Når en skredder ser at bytting ikke vil løse noen verdens ting, men prøver med god vilje å gjøre kjolen bedre på en alternativ måte og billigere anser jeg det som god service.

 

Du sier at bytting av glidlåsen ville ført til at kjolen ikke revnet. Det vil si at du stiller deg på samme linje med kunden og bestemmer at din kompetanse er høyere enn en prof. skedder, som mener at den ville revnet uannsett om han hadde byttet. Vanskelig å si hvem som har rett, men en prof. skredder vil nok ha større grunnlag på å si at ting revner fordi du er feit enn at det har blitt gjennomført dårlig arbeid, hun har mest sannsynlig ingen kompetanse til å si at glidlåsen revner fordi den er for dårlig.

 

Men ja, han burde ha byttet den uannsett når det var ordren fra kunden, fordi når man av og til prøver å løse ting billigere og bedre for folk går det som regel galt.

 

 

Du la merke til at kunden allerede hadde bedt om å få byttet glidelåsen selv om skredderen, eller personen som tok i mot den, påpekte at den tilsynelatende virket da avtalen ble inngått? Du la merke til at skredderen lot være å utføre avtalt arbeid, men i stedet gjorde noe annet for så å kreve betalt for dette, uten å kontakte kunde på forhånd for å høre om det var greit?

 

Og som Therawyn påpeker har ikke skredderens profesjonelle mening noe å si i denne saken. Kunden i ville i dette tilfellet betale for hans evne til å sy, for å gjøre et konkret oppdrag. Kunden ønsket ikke hans profesjonelle mening om det var nødvendig eller ikke, ønsket ikke å betale for den og hadde ei heller avtalt eller forventet å få den prakket på seg.

 

Forventer du at maleren du ansetter til å male stuen din bestemmer seg for å male den egghvit i stedet for spygrønn, slik du ba om? Det er sikkert billigere med en masseprodusert vanlig farge, og det er jo ikke noe galt med det. Og maleren har jo massevis av faglig profesjonell kunnskap om maling, så han vet jo best?

 

Nei, han kan si i fra om sin mening, men så blander han den jævla spygrønne fargen og tar betalt (og får en god historie til denne tråden).

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Helt enig, uansett hva man gjør i service yrket og det går noe galt, er det butikken/bedriftens feil og ikke kunden.
Syntes også kunden fortjener og få skjorta på pass når kunden velger og henge ut bedriften på FB, rakke ned på "den dårlige kundeservicen dems", og komme med div trusler..

 

Helt ærlig syntes jeg dette burde skje oftere og at bedrifter må kunne få lov til og ytre seg på hvilken som helst måte uten at kundene hetser dem og begynner og grine for.. egentlig ingenting. Folk er så utrolig hårsåre, irriterer meg meget. Bedriften prøvde å gjøre noe i god tro, som uheldigvis ikke fungerte for kunden.. enig at de kunne ringt først, men kunden gikk jo med på det når de hentet kjolen, hvis de ville ha skiftet den uansett kunne de bare sagt ifra da?(evt prøvd kjolen og fått skredderens mening?)

vær heller litt bedre forberedt istedenfor å dra i siste liten for å fikse noe i et slikt tilfelle nestengang mener jeg.

Lenke til kommentar

Helt enig, uansett hva man gjør i service yrket og det går noe galt, er det butikken/bedriftens feil og ikke kunden.

Syntes også kunden fortjener og få skjorta på pass når kunden velger og henge ut bedriften på FB, rakke ned på "den dårlige kundeservicen dems", og komme med div trusler..

 

Helt ærlig syntes jeg dette burde skje oftere og at bedrifter må kunne få lov til og ytre seg på hvilken som helst måte uten at kundene hetser dem og begynner og grine for.. egentlig ingenting. Folk er så utrolig hårsåre, irriterer meg meget. Bedriften prøvde å gjøre noe i god tro, som uheldigvis ikke fungerte for kunden.. enig at de kunne ringt først, men kunden gikk jo med på det når de hentet kjolen, hvis de ville ha skiftet den uansett kunne de bare sagt ifra da?(evt prøvd kjolen og fått skredderens mening?)

vær heller litt bedre forberedt istedenfor å dra i siste liten for å fikse noe i et slikt tilfelle nestengang mener jeg.

 

Hun dro ikke i siste liten. Hun leverte inn kjolen 6 dager før ballet hun skulle på. Hun fikk utlevert kjolen dagen før. Skredderen hadde allerede fortalt henne at glidelåsen virket, men hun ville ha byttet den allikevel. Noe de ikke gjorde, og ikke sa i fra om før hun hentet den.

 

Kunden gikk også først tilbake til butikken for å få ordnet opp i det, før de så gjentok samme bedriften om igjen (gjorde noe de ikke hadde avtalt, og tok betalt for det) før hun la det ut på FB.

 

Personen som skrev meldingene har i ettertid altså innrømmet å ha løyet og virker i det hele å ha store personlige problemer som han blander med jobben sin, noe han langt på vei innrømmer i beklagelsen sin.

 

Jeg er helt enig med de av dere som sier at det uttrykket "kunden alltid har rett" er noe jævla bullshit, men dette er på et helt annet nivå enn å si i fra om at kunden faktisk ikke har rett. Det er det fint mulig å gjøre på en helt annen måte. Og det klarer kundebehandlere å gjøre daglig i hele verden uten at bedriften deres får en shitstorm i media.

Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke hvorfor kjolen revnet. Men hadde skredderen byttet glidelåsen og kjolen likevel hadde revnet på grunn av kunden, ville han sikkert fått skylden da også.

 

Kjolen revnet ikke. Glidelåsen som skulle byttes revnet.

 

 

Sett en strek over "kjolen" og skriv "glidelåsen" istedenfor, og poenget vil være det samme.

Lenke til kommentar

 

Helt enig, uansett hva man gjør i service yrket og det går noe galt, er det butikken/bedriftens feil og ikke kunden.

Syntes også kunden fortjener og få skjorta på pass når kunden velger og henge ut bedriften på FB, rakke ned på "den dårlige kundeservicen dems", og komme med div trusler..

 

Helt ærlig syntes jeg dette burde skje oftere og at bedrifter må kunne få lov til og ytre seg på hvilken som helst måte uten at kundene hetser dem og begynner og grine for.. egentlig ingenting. Folk er så utrolig hårsåre, irriterer meg meget. Bedriften prøvde å gjøre noe i god tro, som uheldigvis ikke fungerte for kunden.. enig at de kunne ringt først, men kunden gikk jo med på det når de hentet kjolen, hvis de ville ha skiftet den uansett kunne de bare sagt ifra da?(evt prøvd kjolen og fått skredderens mening?)

vær heller litt bedre forberedt istedenfor å dra i siste liten for å fikse noe i et slikt tilfelle nestengang mener jeg.

 

Hun dro ikke i siste liten. Hun leverte inn kjolen 6 dager før ballet hun skulle på. Hun fikk utlevert kjolen dagen før. Skredderen hadde allerede fortalt henne at glidelåsen virket, men hun ville ha byttet den allikevel. Noe de ikke gjorde, og ikke sa i fra om før hun hentet den.

 

Kunden gikk også først tilbake til butikken for å få ordnet opp i det, før de så gjentok samme bedriften om igjen (gjorde noe de ikke hadde avtalt, og tok betalt for det) før hun la det ut på FB.

 

Personen som skrev meldingene har i ettertid altså innrømmet å ha løyet og virker i det hele å ha store personlige problemer som han blander med jobben sin, noe han langt på vei innrømmer i beklagelsen sin.

 

Jeg er helt enig med de av dere som sier at det uttrykket "kunden alltid har rett" er noe jævla bullshit, men dette er på et helt annet nivå enn å si i fra om at kunden faktisk ikke har rett. Det er det fint mulig å gjøre på en helt annen måte. Og det klarer kundebehandlere å gjøre daglig i hele verden uten at bedriften deres får en shitstorm i media.

 

Det er vel bare noe piss de kommer opp med for å rydde opp etter seg, etter en av de ansatte har sitti på facebooken dems uten tillatelse fra sjefen.

uansett hvem låner en ødelagt kjole, dum gjort i utgangspunktet.

 

Er vel bare mest irritert over at norske kunder er så butthurt bare bedriften åpner kjeften i noe som er i nærheten av å motsi kunden sitt ord..

 

hadde en kunde her om dagen som hadde ødelagt handsfree(full av guffe, var tett) så jeg sier at jeg kan sende den inn på verksted for å få den reparert eller byttet ut, siden jeg hadde hendene fulle og nok å gjøre.

Kunden sier at han skal reise til utlandet i morgen og han MÅ ha med handsfree. Jeg prøver å fortelle han at jeg ikke kan droppe alt jeg har i hendene for å ta den som kommer sist i rekka fordi da blir aldri den som er først i rekka ferdig om jeg skal fortsette sånn. da blir kunden kjempesur og forlater butikken..

15 minutter senere kommer han tilbake og sier at han vil kjøpe en alternativ handsfree også får han heller sende den ødelagte på service imens. Kunden drar og er fornøyd, og kommer tilbake en ukes tid senere for og se hva som har skjedd med hans handsfree som vi sendte inn, denne ble byttet ut så han fikk ny.

 

Han legger begge kvitteringene på bordet for begge 2 og forteller meg at han skal ha pengene tilbake fordi han trenger jo ikke 2 handsfree? så begynner kunden å røre om at han skulle bare få pengene istedenfor å få ny, men hvis den ble reparert ville han ha den(her begynner jeg og dette av, det er jo hipp som happ om den reparert eller ny, 2 har han uansett).

 

prøver pent og fortelle kunden at det aldri var noe avtale, men kunden mener bestemt at jeg går tilbake på mitt ord(at han skal få penger har aldri vært tema engang), og han repeterer det samme om og om igjen 15 ganger, uten at vi kommer noen vei.

 

Forteller kunden at han kan for eksempel gi den bort i gave eller selge den brukt eller hva han vil, han må jo ikke ta vare på den, men vil dessverre ikke høre på meg og er for opptatt med å være misfornøyd med servicen og sier han aldri kommer til og kjøpe av oss igjen..

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg vet ikke hvorfor kjolen revnet. Men hadde skredderen byttet glidelåsen og kjolen likevel hadde revnet på grunn av kunden, ville han sikkert fått skylden da også.

Kjolen revnet ikke. Glidelåsen som skulle byttes revnet.

Sett en strek over "kjolen" og skriv "glidelåsen" istedenfor, og poenget vil være det samme.

Produsenten sin feil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...