Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobber på et bygg med veldig mange ansatte fra forskjellige bedrifter. Vi har den siste tiden lagt merke til at noen toaletter på samme sted svært ofte har tettet seg til med papir. Masse, masse dopapir. Dette pågikk i ca. to-tre uker. Da fant driftsavdelingen ut at lapper måtte henges opp, hvor det stod at man ikke måtte kaste for mye dopapir i do, og at håndtørkepapiret ikke måtte kastes i do, men i søppelbøtten. Driftsfolka var bokstavelig talt dritt lei av tette toaletter.

 

I dag var toalettet tett igjen! Og lappene... De var revet av, krøllet og kastet i søppelbøtten. Fy faen... Jeg eier ikke ord...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Som nevnt flere ganger i denne tråden er det naivt å tro det holder å henge opp en lapp. Ta Rikshospitalet, for eksempel. Jeg var der for noen år siden om sommeren, og det sto en svær advarsel om at røyking var forbudt. Men hva så? Det satt staidg minst fem, seks folk rett ved siden av og røykte. Det eneste som nytter er å ta folkene på fersk gjerning. I do-tilfellet bør noen holde vakt utenfor (men diskret, så ingen tror de blir overvåket). Når noen så bruker toalettet må overvåkeren ta en rask kikk etter at vedkommende som brukte det har forlatt det for å se hvordan det er. Om det er tett og fullt av papir er det bare å spore opp vedkommende og gi klar beskjed hva som er skjedd, og få ham til å rydde opp. Gjør det gjerne rett foran andre folk, så blir det ekstra pinlig for ham. Da vil han neppe gjøre det igjen. Håper jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som nevnt flere ganger i denne tråden er det naivt å tro det holder å henge opp en lapp. Ta Rikshospitalet, for eksempel. Jeg var der for noen år siden om sommeren, og det sto en svær advarsel om at røyking var forbudt. Men hva så? Det satt staidg minst fem, seks folk rett ved siden av og røykte. Det eneste som nytter er å ta folkene på fersk gjerning. I do-tilfellet bør noen holde vakt utenfor (men diskret, så ingen tror de blir overvåket). Når noen så bruker toalettet må overvåkeren ta en rask kikk etter at vedkommende som brukte det har forlatt det for å se hvordan det er. Om det er tett og fullt av papir er det bare å spore opp vedkommende og gi klar beskjed hva som er skjedd, og få ham til å rydde opp. Gjør det gjerne rett foran andre folk, så blir det ekstra pinlig for ham. Da vil han neppe gjøre det igjen. Håper jeg.

Det er vel ingen som har tid til å være toalettvakt, dessverre.

Lenke til kommentar

Ikke direkte, men det må da være folk som jobber i nærheten som kan holde et øye med det? De trenger strengt tatt bare se når noen går inn dit og ta en rask kikk etterpå. Ja, det vil ta litt tid, men hvis de får en løsning på problemet er det vel verdt det? Svært få problemer løser seg selv. Det handler mest om å ta initiativ til å løse problemer selv, i stedet for å vente på at andre skal løse det for deg. :)

Lenke til kommentar

FAEN SÅ FREKKE NRK ER.

Kom akkurat en bitch på døra fra nrk-lisensavdelinga. Hun banker på. Jeg venter ingen så jeg åpner ikke døren (blitt smart med årene) men spør heller hvem det er.
Nrk-Bitch: Hei jeg kommer fra nrks lisensavdeling og jeg foretar en kontroll.
Meg (døra er fremdeles stengt, ikke faen om jeg åpner opp): Ikke interessert. Hadet.
Nrk-Bitch: Jammen det er ikke hvorfor jeg er her, jeg er her for å foreta en kontroll, kan du gi meg navnet ditt ''bla bla bla bla bla...''
Meg: Nei. Jeg betaler allerede Nrk-lisens. Hadet. (Jepp, tenk deg, jeg gjør faktisk det)

Samtalen basically gjentok seg gjennom døra, og da bare ga jeg opp mens jeg hørte at hun fortsatte å bable bak døra for å få min oppmerksomhet. Ingen vits i å fore idioten som ikke skjønner at jeg ikke har noen interesse av å prate med en fremmed om NRK-linsens kl 9 på kvelden!

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...