Populært innlegg Neptun1 Skrevet 28. juli Populært innlegg Skrevet 28. juli Grusomt drap - begått av notorisk kvinnemishandler. Et skikkelig svin. https://www.vg.no/nyheter/i/7pjRRB/drapssiktet-mann-paa-naerboe-tidligere-doemt-for-grov-vold Hvorfor går slike løse til tross for gjentatt mishandling, forfølgelse, brudd på besøksforbud osv altså farlige for andre mennesker? Noen høyt oppe i systemet bare må elske dem evt. i kombinasjon med berøringsangst. Uansett årsak, helt uholdbare tilstander i norsk kriminalomsorg og rettsvesen. Når man ser på listen over alvorlige forbrytelser svinet har begått, så skulle han aldri gått løs mer. Dette vil samtlige normale personer med empati og sjelsevner i behold si seg enig i. Bør vi ikke få et fungerende rettsvesen i Norge? 8 2 2
Reg2000 Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli På hvilken måte fungerer ikke rettsvesenet når en som har begått vold blir dømt for det han har gjort? 8
El burro Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli Reg2000 skrev (3 minutter siden): På hvilken måte fungerer ikke rettsvesenet når en som har begått vold blir dømt for det han har gjort? Han var jo allerede dømt for grov vold 2019 så dette er en typisk kjenning av politiet, det verste er vel at han ble sluppet løs på samfunnet igjen istedet for å bli sent tilbake til Afghanistan. 7 2
Populært innlegg barfoo Skrevet 28. juli Populært innlegg Skrevet 28. juli Problemet er jo bekreftelsesbias - du høyrer aldri om dei som ikkje begår ny kriminalitet. I tillegg har vi forvaring, som kan brukast i tilfeller det retten (og aktor) vurderer gjentakelsesfaren som høg. Problemet er at det er vanskelig å spå om framtida, og veldig enkelt å ha 20/20 hindsight. Kort sagt er kriminalitet konsekvensen av å ikkje leve i politistat. 15
Populært innlegg Tussi Skrevet 28. juli Populært innlegg Skrevet 28. juli Reg2000 skrev (43 minutter siden): På hvilken måte fungerer ikke rettsvesenet når en som har begått vold blir dømt for det han har gjort? Rett over 1 år for grov kvinne mishandling er latterlig, fullstendig latterlig 12
Reg2000 Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli (endret) 6 minutes ago, Tussi said: Rett over 1 år for grov kvinne mishandling er latterlig, fullstendig latterlig Det kan man ikke si noe om uten å vite hva det var bevist at vedkommende gjorde og hvor stor skade det fikk. Uansett er det ikke rettssystemet som lager strafferammene. Det er det stortinget som gjør. I denne tråden var det påstått at rettssystemet ikke fungerer når det fikk en mann dømt pga den volden som ble utført. Endret 28. juli av Reg2000 6 2
Tussi Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli Reg2000 skrev (4 minutter siden): Det kan man ikke si noe om uten å vite hva det var bevist at vedkommende gjorde og hvor stor skade det fikk. Uansett er det ikke rettssystemet som lager strafferammene. Det er det stortinget som gjør. I denne tråden var det påstått at rettssystemet ikke fungerer når det fikk en mann dømt pga den volden som ble utført. Han har slått henne, slått henne med knokejern, og brent sigarett i ansiktet hennes 6 1
Reg2000 Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli 3 minutes ago, Tussi said: Han har slått henne, slått henne med knokejern, og brent sigarett i ansiktet hennes Det sier lite eller ingenting om grunnlaget for straffen utfra strafferammen og kriteriene som settes der. 6 1
Populært innlegg Tussi Skrevet 28. juli Populært innlegg Skrevet 28. juli (endret) Reg2000 skrev (22 minutter siden): Det sier lite eller ingenting om grunnlaget for straffen utfra strafferammen og kriteriene som settes der. Et slag kan bortforklares som impulsivt, å brenne noen med en sigarett og slå med knokejern viser at du er en farlig, ondskapsfull drittsekk samfunnet, og særlig kvinner, bør beskyttes mot Endret 28. juli av Tussi 12 1
Reg2000 Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli 1 minute ago, Tussi said: Et slag kan bortforklares som impulsivt, å brenne noen med en sigarett og slå med knokejern viser at du er en farlig, ondskapsfull drittsekk samfunnet, og særlig kvinner, bør beskyttes mot Du får fortsette denne diskusjonen alene for du har tydeligvis ikke forstått hva det handler om. 5 1
Tussi Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli (endret) Reg2000 skrev (6 minutter siden): Du får fortsette denne diskusjonen alene for du har tydeligvis ikke forstått hva det handler om. Jeg forstår nok til at jeg skjønner du åpenbart ikke ser på vold mot kvinner som noe som i seg selv fortjener særlig straff, det er umulig å tolke det på annet vis. Uheldigvis var retten enig og en kvinne er død Vil forøvrig legge til, dette er ikke den første saken der vold mot og drap på, kvinner, straffes latterlig lavt Endret 28. juli av Tussi 7 2
Populært innlegg JK22 Skrevet 28. juli Populært innlegg Skrevet 28. juli Lett å se hvorfor denne tråden kom fram; vedkommende kom til Norge gjennom familiegjenforening fra et annet land, uklart om han har statsborgerskap eller ikke. Men; vold mot kvinner er langt fra så uvanlig som en skulle tro her i Norge, som er i verdenstoppen omkring relasjonsvold mellom folk i relasjoner, som stort sett er kjønnsbestemt - det finnes flere tusener innfødte nordmenn som ikke er bedre enn denne afghanske innvandreren, stundom langt verre fordi det er et par dusin tilfeller hvor menn forfulgt og forgrepet seg på kvinner de har relasjonsbånd med - for deretter å drepe dem. Jeg vet om en alenemor som i flere år var forfulgt av en mann uten at rettsvesenet kunne gjøre meget, da mannens besettelse og respektløshet for autoriteter gjort ham til en trussel som endt med forvaringsdom for andre forbrytelser. Denne mannen var kvitthvitt, 100 % norsk og sosialt aktivt. Inntil han bli et monster med tvangstanker som gjort han til en samfunnstrussel. 8 4
Populært innlegg Reg2000 Skrevet 28. juli Populært innlegg Skrevet 28. juli (endret) 8 minutes ago, Tussi said: Jeg forstår nok til at jeg skjønner du åpenbart ikke ser på vold mot kvinner som noe som i seg selv fortjener særlig straff, det er umulig å tolke det på annet vis. Sorry men sånne tåpelige stråmenn viser bare at jeg hadde rett når jeg sier at denne diskusjonen er verdiløs. Du forstår ikke engang hva som diskuteres. Det blir så dumt at jeg ikke gidder mer. Endret 28. juli av Reg2000 16
Populært innlegg Tussi Skrevet 28. juli Populært innlegg Skrevet 28. juli Reg2000 skrev (Akkurat nå): Sorry men sånne tåpelige stråmenn viser bare at jeg hadde rett når jeg sier at denne diskusjonen er verdiløs. Du forstår ikke engang hva som diskuteres. Jo jeg forstår det, at vi har et rettssystem som ikke fungerer er tema. Å straffe noen med et klaps på hånda er bevis på at ting ikke fungerer etter mitt syn. At du er uenig er en annen ting. Det et er ingen som tvinger deg til å svare meg. Men mitt syn er krystallklart, et rettsvesen som gir voldsutøvere som står for grov vold mindre enn et år innenfor murene fungerer ikke, og oppmuntrer til ny vold fordi konsekvensene er for milde. 8 2
obygda Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli (endret) Tussi skrev (1 time siden): Rett over 1 år for grov kvinne mishandling er latterlig, fullstendig latterlig Jeg mener også at straffene i Norge generelt er alt for lave. Men vi kan ikke bare stenge folk inne i fengsler heller - vi må gjøre noe som rett og slett stopper folk fra å begå nye forbrytelser. Stjeler du kan jo miste en hånd? Ja - det er bestialsk - men det ville trolig fungert også som avskrekking. Jeg har ikke de endelige svarene - men vi kan ikke bare øke straffene og låse folk inne i fengsler - men vi kan heller ikke la mennesker slippe ut i samfunnet og være i stand til å begå nye forbrytelser. Så på en eller annen måte må man rett og slett stoppe kriminielle fra å begå nye forbrytelser - og jeg mener man kanskje må se på andre former for straff som vil ha en slik effekt. Om det er å kutte armene av folk eller kjemisk lobotomere dem eller hva det er vet jeg ikke - men her må det tenkes nytt........... Endret 28. juli av obygda
Tussi Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli JK22 skrev (12 minutter siden): Lett å se hvorfor denne tråden kom fram; vedkommende kom til Norge gjennom familiegjenforening fra et annet land, uklart om han har statsborgerskap eller ikke. Men; vold mot kvinner er langt fra så uvanlig som en skulle tro her i Norge, som er i verdenstoppen omkring relasjonsvold mellom folk i relasjoner, som stort sett er kjønnsbestemt - det finnes flere tusener innfødte nordmenn som ikke er bedre enn denne afghanske innvandreren, stundom langt verre fordi det er et par dusin tilfeller hvor menn forfulgt og forgrepet seg på kvinner de har relasjonsbånd med - for deretter å drepe dem. Jeg vet om en alenemor som i flere år var forfulgt av en mann uten at rettsvesenet kunne gjøre meget, da mannens besettelse og respektløshet for autoriteter gjort ham til en trussel som endt med forvaringsdom for andre forbrytelser. Denne mannen var kvitthvitt, 100 % norsk og sosialt aktivt. Inntil han bli et monster med tvangstanker som gjort han til en samfunnstrussel. Dette handler egentlig ikke om hans etnisitet for min del. Denne saken her https://www.vg.no/nyheter/i/zAd0LK/kommunen-visste-om-besoeksforbud-linea-20-og-mannen-35-fortsatte-aa-bo-vegg-i-vegg er etter mitt syn et resultat av et ikke-funherende rettssystem. Hadde systemet fungert hadde hun vært i live. Straffen er latterlig lav, og gjerningspersonen var norsk 6 1
Tussi Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli (endret) Svein M skrev (6 minutter siden): Det er sikkert politikerne som må endre loven. Det bør være strengere straff for Mishandling Brudd på besøksforbud, særlig ved å oppsøke offeret Voldtekt, særlig gjentakende Drap som er utført i nære relasjoner eller etter brudd på besøksforbud eller etter stallking Endret 28. juli av Tussi 7
Baranladion Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli (endret) obygda skrev (10 minutter siden): Om det er å kutte armene av folk eller kjemisk lobotomere dem eller hva det er vet jeg ikke - men her må det tenkes nytt........... Å kutte armene av folk er vel ikke akkurat å tenke nytt... Men for all del, kan godt hende det fungerer, jeg vet ikke hvor utbredt tjuveri feks er i de landene der avkapping av lemmer er en "passende" straff for det. obygda skrev (10 minutter siden): Jeg mener også at straffene i Norge generelt er alt for lave. Men vi kan ikke bare stenge folk inne i fengsler heller - vi må gjøre noe som rett og slett stopper folk fra å begå nye forbrytelser. Jeg opplever også at straffene ikke passer forbrytelsene i mange tilfeller, men jeg tror heller ikke det er slik at avskrekking forhindrer drap begått i feks affekt. Det beste er nok å forhindre kriminalitet preventivt, men samtidig er det vanskelig å se noen annen måte enn å forhindre en voldsforbryter som jakter et bestemt offer på noen annen måte enn å bure inne. Politiet kan ikke sitte barnevakt for verken offer eller forbryter og forhindre at noe skal skje. En voldsalarm kan jo fungere, men ofte så rekker man vel ikke frem i tide. Endret 28. juli av Baranladion 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå