Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man må ha EN fast ting å si. Trode jeg da jeg hadde samme problem. men det gir flere problemer. Og m samtalen stort sett går på rutine, er det neimen ikke lett å få ut riktig svar til kunden når samtalen avsluttes!

 

Stort sett sier kunden takk på slutten av samtalen, så jeg sier selvfølgelig Vær så god førvi sier Ha det bra. Men ikke alle kunder er så velopdragne (og i noen tilfeller er det jo ikke naturlig). F.eks.

K: Hadet.

Meg: Bare hyggelig.

Føler meg som en dusrt når jeg legger på, før jeg lir irritert på kunde fordi h*n er en uhøflig dust uten oppdragelse.

K: Tusen takk!

Meg: Ja, hadet.

For de forrige kundene sa ikke takk, så nå er jeg i ha det bra-modus. Jeg både er og føler meg som en dust.

K: Ha en god dag

Meg: Værsgod, ha det bra.

Og et utall andre kombinasjoner.

 

Det er, som mange har vært inne på før, ikke så lett å reagere fornuftig, hvis hjernen ligger i skuffen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Nok en jobbdag unnagjort, og ikke stort som har skjedd i dag heller. Er ikke stort som skjer i dagligvarebutikker gitt :)

 

Det eneste jeg opplevde, var en litt klein situasjon jeg selv skapte. Jeg driver og fyller på varer, for etterhvert å se at det er en kunde som ser på no varer litt bakom meg. Etter en stund så hører jeg barnegråt, og når jeg omsider titter bakover igjen, så ser det ut som om han driver å fikler med en ting, så jeg antar at det bare er en slags dukke som lager slike barnegråt-lyder. Den lager jo tross alt samme lyd hver gang, og med et jevnt mellomrom mellom gråtinga. Han beveger seg bort derifra, og jeg regner med at han ikke visste hvordan han skulle skru den av, så etter en liten stund bestemmer jeg meg for å gå bort dit.

- "Driver den og går enda den a?" sier jeg litt muntert mens jeg ser på kunden.

 

Når jeg kommer bort til der jeg trodde leken lå, så ser jeg at det er ei lita jente som klamrer seg til den ene beholderen med varer der borte. Det er hu som har laget de gråtelydene. Når jeg da legger sammen to og to og skjønner at det er dattera hans, så kan du tro jeg blei litt flau. "Driver den og går enda" - "Driver dattera di og griner enda ja", huffamei. Heldigvis så virket det som om han kanskje ikke helt skjønte hva jeg mente, eller at han ikke helt fikk det med seg, men jeg kom meg i alle fall bort derifra. Resten av varene fylte jeg på seinere for å si det sånn.

 

HAHAHA!

 

Legendarisk! :D

Lenke til kommentar

Jeg husker at jeg snublet litt i setningene mine da jeg skulle forklare en tysker at jeg jobbet for togselskapet NSB, men at vi likevel kjørte busser istedenfor tog, at spor 19 ikke var bussterminalen og at jeg ikke visste noe om bussen han spurte etter. Av og til sliter nordmenn med å forstå det på norsk, så det er ikke så lett på tysk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flott posten: Når jeg ber om omadressering av post så hjelper det meg fint lite at dere omadresserer hentelappen til Bergen og lar pakken bli liggende i Trondheim... :w00t:

 

Edit: Presiserer at "pakken" er en rekomandert brevsending etter posten sine begreper.

Og de klarte de med 2 av 3 pakker. Den siste kom til rett plass på første forsøk.

Endret av nicho_meg
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det kom en tysker til meg med en first price stekemargarin og sier "I have a question, is this butter?" selvfølgelig veldig gebrokkent, jeg tenkte ikke videre over det og sa "yes".

Ble sikkert noen gode brødskiver :tease:

Selv en tysker burde forstå ordet "Margarin" på pakningen når de i eget land har de merket med "Margarine". Margarin er forøvrig ikke smør da det ikke engang lenger består av animalske produkter men plantemargarin, kjemikalske produkter, fargestoffer og smakstilsetninger (for å få det til å se delikat ut og smake tilnærmet smør). Tidligere ble margarin laget av smult og talg samt fiskefett, altså en dårlig erstatning selv da for smør.

 

http://www.elskmat.n...te-om-margarin/

 

Jeg sluttet å kjøpe alt annet enn ekte meierismør for en god stund siden.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flott posten: Når jeg ber om omadressering av post så hjelper det meg fint lite at dere omadresserer hentelappen til Bergen og lar pakken bli liggende i Trondheim... :w00t:

 

Posten ettersender i utgangspunktet all adressert brevpost. Pakker kan ettersendes mot en tilleggsbetaling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Posten ettersender i utgangspunktet all adressert brevpost. Pakker kan ettersendes mot en tilleggsbetaling.

 

Beklager, upresist innlegg. Det var snakk om en rekomandert brevsending fra DX.com. Så folk flest vil nok kalle det en pakke, men etter posten sine begreper er det et brev. (Som de burde ettersendt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...