Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helvetesdag. Bl.a. har en kunde bedt meg slutte å kjefte på ham. Jeg har vært skikkelig irritabel pga. lite søvn, underbemanning og manglende lunsjpause. Dette beklaget jeg selvsagt.

Kunden misforsto meg dog, det var bare en rant mot kundesenteret vårt, ikke mot ham. Han hadde fått oppvaskmaskin som sto i utstilling, og så manglet det strømkabel. Kundesenteret hadde fortalt ham på telefon at det bare var å stikke innom og hente seg en strømkabel. Hvordan i alle dager skal jeg klare å trylle frem en proprietær Siemens-strømkabel til oppvaskmaskin når kunden har kjøpt utstillingsmodellen, som mest sannsynlig er den siste vi har igjen? Selvsagt formulert på en annen måte.

 

Heldigvis hadde vi én utstillingsmodell til som jeg kunne hente denne fra, noe kundebehandlerne på andre siden av landet ikke kunne vite på forhånd. Snakk om å lage merarbeid på en heller hektisk dag, og potensielt gjøre både kunder og ansatte rimelig pissed. Jeg hadde ikke trivdes med å ta enda en ekstra kjøring tur-retur på tvers av byen for å bytte om hele oppvaskmaskinen om jeg var i kundens sko, og jeg hadde ikke trivdes med å fortelle kunden at han måtte gjøre nettopp dette, på tross av hva en eller annen fjott har lovet ham på vegne av oss per telefon.

Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Som kunde, må jeg si det med lagerstatussystemer som ikke fungerer er et rent helvete. Jeg har rett og slett måttet slutte å handle på Teknikmagasinet, etter at den store majoriteten av ting jeg har dratt dit for å kjøpe som er "på lager" ikke har vært det. Den kjeden er den absolutt verste på det der, og tålmodigheten min har vart lengre enn den burde, da vi snakker om de siste 5-10 tingene jeg har dratt dit etter på rad har vært feil i systemet.

 

Er egentlig en no win situasjon. Er fysisk umulig å ha et slik system som fungerer, iallefall frem til hvert eneste produkt er merket med en trådløs sender som sier fra om det er i butikken. Den dagen kan ikke komme fort nok. På den andre siden så tror jeg alle kan se synsvinkelen til kunder som kommer enkomst uten grunn pga feil i systemet. Collect@store er kjekt i at du da får melding når produktet faktisk er sjekket av en fysisk person (slik jeg har forstått det? handler sjelden på elkjøp).

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få slike systemer til å fungere. Datamaskinen i den fysiske butikken vil jo som regel være på g med korrekt lagerbeholdning. Eller, jeg tror at grunnen til at de er så dårlige, er at de er billige løsninger slengt oppå et allerede eksisterende (og antikvarisk) lagersystem. Systemer som utvikles med denne funksjonaliteten fra bunnen av, vil være nøyaktig like pålitelig som butikkdatamaskinen. Uansett er ikke Teknikmagasinet kjent for å ha ryddige butikker ..

Lenke til kommentar

Lagersjekksystemer fungerer helt strålende til mennesker involveres ;). Stille ut en vare uten å fjerne den fra beholdningen, utlevere feil vare til kunde, komme over feil og glemme å rette de opp, unøyaktighet ved mottak osv - det er det som ødelegger ethvert godt system :).

 

Hvis man opplever ofte slike feil som kunde et sted, sier dette altså mye om fysiske kontrollen og menneskelige kontrollen. Ikke nødvendigvis selve systemet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Lagersjekksystemer fungerer helt strålende til mennesker involveres ;). Stille ut en vare uten å fjerne den fra beholdningen, utlevere feil vare til kunde, komme over feil og glemme å rette de opp, unøyaktighet ved mottak osv - det er det som ødelegger ethvert godt system :).

 

Menneskefaktoren er helt klart et viktig poeng... Før jul var jeg på elkjøp for å kjøpe ferske iste-kapsler til kapselmaskin. Vanligvis får du kjøpt disse i normale matbutikker, men uansett hvor jeg sjekket var det tomt for akkurat den typen. Elkjøp sine systemer på nett sa de hadde på lager. Så, var innom der, fant ikke i hylla. Spurte en av de som jobbet der, og ho begynte da letingen på alle de stedene hvor de hadde satt opp kaplser av den typen. Hylla ved maskinene, en liten kurv lenger bort, enda en liten kurv litt lenger bort, en stor kasse nærmere kassa, og nederste hylle ved siden av kassa. Ho fant dem ikke noe sted, og skyldte på systemet. Dro på expert, som også viste på lager, og der sto det to esker i hylla, som jeg plukket med meg. Et par dager senere var jeg tilfeldigvis innom elkjøp igjen, og da hadde de tydeligvis funnet enda et lager med slike esker, for da var den store kassa fyllere, og med tre esker av typen jeg hadde spurt etter liggende på toppen. Dette var i julerushet, og de hadde ikke fått inn nytt i mellomtiden. MAO 6 steder de hadde slike esker liggende, i samme butikk >.<

 

Også enig i at Teknikmagasinet er usedvanlig rotete. Det er vel den eneste butikken hvor jeg overhodet ikke stoler på de ansatte når de sier at de ikke har noe som systemet sier de skal ha, fordi det strengt talt ikke ser ut som om noen klarer å ha oversikt der inne. Varierer sikkert fra butikk til butikk, men har sett naturkatastrofer som er mer oversiktlige enn den lokale utgaven. Å ha en butikk med 300 siders katalog og mindre butikkareale enn Narvesen ender sjelden godt.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Hvordan vet du at de ikke hadde fått inn nytt i mellomtiden? De fleste Elkjøper har levering 4 ganger i uka i jula, og kaffekapsler er en av de tingene som -virkelig- renner ut og inn konstant ;).

 

Kanskje noen burde lage et "Hellstrøm rydder opp" for elektrobutikker.

 

Stiller som programleder :).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvordan vet du at de ikke hadde fått inn nytt i mellomtiden? De fleste Elkjøper har levering 4 ganger i uka i jula, og kaffekapsler er en av de tingene som -virkelig- renner ut og inn konstant ;).

 

Både fordi ho som først ikke fant dem sa at de ikke fikk inn flere før etter jul, og fordi det ikke var fyllt opp i hyllene der det skal stå. Virka bare som om noen hadde funnet en kurv med ekstra esker og tømt den oppi kassa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...