Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

Ja, men 375GB var for lite selv i 2014. Altså helt ubrukelig for hvermansen desverre.

 

Det holder som en bootdrive da, så kan man ha spill på en Samsung 960 PRO f.eks.

 

Poenget er jo å ha mest brukte programmene og ha nok plass til scratch, og eventuelt annen mellomlagring der også. Bare ha OS på den gir ikkje så mye mening, da alt annet man gjør blir flaskehals i forhold til den. Dårlig forklart men :p

 

Jeg klarte meg lenge med 400GB p3700, men forferdelig irriterende å prioritere hele tiden hva som skal være på den. Særlig nå som spill begynner å nærme seg 100GB hver.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener Nizzen. Tenkte samme selv da jeg kjøpte min Intel 750 1.2TB. Nå har jeg bare 7 spill inne på den, men har 811GB ledig... Burde holde til scratch også det :p

 

Dessuten denne Optane saken til Intel kommer sikkert til å ha så høy pris per GB at det lønner seg å kjøpe SM961/960 PRO uansett.

Lenke til kommentar

 

 

12,3 PBW er vel innafor?

Ja, men 375GB var for lite selv i 2014. Altså helt ubrukelig for hvermansen desverre.

 

Det at disken er såpass liten, gjør 12,3PBW desto mer imponerende.

 

p3700 har opp til 36,5 PBW  :ph34r:

 

Det som er litt kult er at særdeles få vet hvor mye dette faktisk er, og enda færre vet hvor mye hammering av skriving og sletting som må til for å få bare 1PBW :eek:

 

Nå har jeg 3 stk 1TB sm961 nvme. En er klar for Ryzen :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

 

12,3 PBW er vel innafor?

Ja, men 375GB var for lite selv i 2014. Altså helt ubrukelig for hvermansen desverre.

 

Det at disken er såpass liten, gjør 12,3PBW desto mer imponerende.

 

p3700 har opp til 36,5 PBW  :ph34r:

 

Det som er litt kult er at særdeles få vet hvor mye dette faktisk er, og enda færre vet hvor mye hammering av skriving og sletting som må til for å få bare 1PBW :eek:

 

Nå har jeg 3 stk 1TB sm961 nvme. En er klar for Ryzen :p

 

Det er sinnsykt mye.  På min system SSD, en god gammel Intel 320 fra 2011, har jeg skrevet 20TB

Lenke til kommentar

 

 

Ja, men 375GB var for lite selv i 2014. Altså helt ubrukelig for hvermansen desverre.

 

Det holder som en bootdrive da, så kan man ha spill på en Samsung 960 PRO f.eks.

 

Poenget er jo å ha mest brukte programmene og ha nok plass til scratch, og eventuelt annen mellomlagring der også. Bare ha OS på den gir ikkje så mye mening, da alt annet man gjør blir flaskehals i forhold til den. Dårlig forklart men :p

 

Jeg klarte meg lenge med 400GB p3700, men forferdelig irriterende å prioritere hele tiden hva som skal være på den. Særlig nå som spill begynner å nærme seg 100GB hver.

 

 

Kan man jo bruke det som cachedrive da, og bruke vanlige SSDer som lagring.

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar

Fikk endelig somla meg til å tuppe inn 960 PRO'en i helga. Hadde egentlig planer om å nappe ut 850 PRO'en jeg hadde som lagringsdisk, for å spare litt strøm (laptop dette), men den ble stående inntil videre. 
Så nå har jeg en SM951 på 250GB jeg ikke har noen pc til for øyeblikket. Luksusproblem.

Ser foresten at M2 Optane ligger an til å dukke opp raskere enn jeg hadde forventet.
Nå står det vel ikke noe om tidsperspektiv her, men jeg hadde egentlig ikke sett for meg annet enn fullsize PCIe Optane en rimelig god stund fremover.

http://www.tweaktown.com/news/56389/intel-teases-next-gen-optane-tech-requires-kaby-lake/index.html

Lenke til kommentar

Tweaktown har testet Ryzen vs Intel

 

 

We tested utilizing AMD's top of the line Ryzen R7 1800X running on the AM4 X370 Enthusiast Chipset.
The motherboard we had access to was GIGABYTE's top of the line AORUS AX370-Gaming 5
The DRAM supplied was Corsair Vengeance LPX DDR 4 3000MHz.
 
 
We ran everything at stock speeds and air-cooled. It is important to keep in mind that motherboard was not running on a finalized BIOS so there may be some future improvements that could positively affect performance.

 

 
 
Samsung 960 Evo 1 TB
Anvil + AS SSD

8073_13_amd-ryzen-ssd-storage-performanc
 
 
8073_14_amd-ryzen-ssd-storage-performanc
 
 
8073_17_amd-ryzen-ssd-storage-performanc
 
 
8073_18_amd-ryzen-ssd-storage-performanc
 

 
 
 
 
Samsung 750 Evo 500 GB
Anvil

8073_23_amd-ryzen-ssd-storage-performanc
 
8073_24_amd-ryzen-ssd-storage-performanc
 

 

 

 

We are pleased with the PCIe storage performance that Ryzen delivers. It is within striking distance of Intel and we believe that for the most part user experience between the two platforms is comparable. However, SATA performance between the two platforms is another matter. Ryzen is at a distinct disadvantage compared with Intel if you are running a SATA SSD.

 
 
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...