Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Setter opp en ny bærbar her til Muttern, og i den sitter det en NVMe fra Samsung på 256GB. Device manager sier det er MZVPV256. Tenkte jeg skulle finne drivere fra Samsung til den, men finner bare for 950pro og 960 familien. Er det sånn at denne er 951 OEM og at den driveren funker fint?

Kjørte en runde CDM med Microsoft-driveren g fikk dette resultatet. Ser det OK ut? Eneste jeg har gjort er å sette strømstyringen til høy ytelse.

 

post-67869-0-55270500-1492099776_thumb.png

 

Edit; Fant denne, så det burde vel egentlig fungere fint? Så lenge jeg ikke risikerer at noe går gæli om jeg slenger inn samsung-driveren?

 

http://www.guru3d.com/files-details/samsung-nvme-ssd-driver-download.html

Endret av Switters
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Tror de kommer med en 750 GB versjon , senere til høsten.

 

 Lurer på om ikke det er mulig å senke overprovisoingen ( sannsynligvis er det låst)  fra nåværende 16% til 7-8

Da hadde man frigjort 30-40 GB , og tviler på at gjennomsnittsbrukeren ville ha merket noe ytelsestap.

Lenke til kommentar

MSI lanserer flere HK med Optane memory som cache preinstallert.

 

Den råeste  har 2 stk  M.2 slots , der Optane er preinstallet i den ene.

Hva er det som er meningen , å cache  Samsung 960 Pro  kanskje ??

Det kan være flere grunner til å bundle dette. Ene er at Intel ønsker å få dytte dette ut i markedet. Optane er et produkt som fort kan dø ut om ingen bruker det. Men samtidig gi en god gevinst hvis det blir en vanlig feature.

 

Husk at Optane fungerer uavhengig av hvilken disk du bruker, siden det er OS-et som bruker den som cache-drive. Den kan feks bruker til pagefile, cache av ofte-bruker spill filder på 8TB disken, etc.

 

Litt av poenget med Optane er at det er mye billgere å cache 32GB av 8TB på en smart måte, enn det er å ha en 8TB SSD. Optane er ikke veldig nyttig for de som har store SSD-er. Og det er heller ikke meningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...