Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Link? :) Noen her på forumet?

Husker ikke alle linkene , men her er en post fra Notebookreview sitt forum som jeg er med i. Det er bl.a en som hadde 2 stk Evo med slike problemer, men ikke på sin 1gb Samsung msata som er os disk. Det merkelige er at Samsung msata disken ikke har dette problemet før eller etter fiksen. Han er knall fornøyd med Samsung sin msata, men ikke med ssd utgaven av Samsung evo som han kvittet seg med. Mulig problemet er større på lagrings disker som ikke brukes så ofte.

 

Her er en av linkene http://forum.notebookreview.com/solid-state-drives-ssds-flash-storage/766153-samsung-840-evo-series-impressions-opinions.html

Endret av papusan
Lenke til kommentar

 

Gikk fint med IRST.

 

Driver å feilsøker på den feilmeldinga i AS SSD: could not open device \\.\PHYSICALDRIVE0

 

Har lukket en masse programmer her men det ser ikke ut til å være nøkkelen til dette. Foreløpig.

 

For å få litt mere boost på 4k RR, så skru av all strømsparing i bios og windows :)

 

 

Jeg reinstallerte systemet her.

 

Jeg fant også ut jeg måtte slå av strømspare funksjonen i IRST, og da går det som det skal:

post-73461-0-56354400-1417294831_thumb.png

Lenke til kommentar

Heisann folkens :)

 

 

jeg har en Samsung Evo 500GB SSD.

 

Er det noen mulighet for å finne ut om det er den som gir meg BSOD?

 

har fått et par ganger som hinter om NTFS filsystemet, men ellers er det kernel mode det går i :)

 

Så noen måte å finne ut om det er SSD eller en måte å utelukke at det er SSDen som gir meg BSOD?

Lenke til kommentar

Ja spørs hvor mye de selger med slike priser og kunders minne om 840 evo varmt i minnet...

 

Men var vel ingen her på forumet som lot seg lure av jukse 840 Evo vil jeg tro. :p

 

Alt for mange vet jeg :D

 

Har faktisk ikkje hatt noen hjemme, fordi jeg har bare hatt 840pro's og nå noen 850pro.

 

Spare seg til fant med 840 evo :wee:

Lenke til kommentar

Ja spørs hvor mye de selger med slike priser og kunders minne om 840 evo varmt i minnet...

 

Men var vel ingen her på forumet som lot seg lure av jukse 840 Evo vil jeg tro. :p

Har du noen kommentar til det jeg skrev : :hmm:

Husker ikke alle linkene , men her er en post fra Notebookreview sitt forum som jeg er med i. Det er bl.a en som hadde 2 stk Evo med slike problemer, men ikke på sin 1gb Samsung msata som er os disk. Det merkelige er at Samsung msata disken ikke har dette problemet før eller etter fiksen. Han er knall fornøyd med Samsung sin msata, men ikke med ssd utgaven av Samsung evo som han kvittet seg med. Mulig problemet er større på lagrings disker som ikke brukes så ofte.

 

Her er en av linkene http://forum.noteboo...s-opinions.html

Lenke til kommentar

Jeg tror heller ikke det er særlig mange her som har kjøpt jukse- 840 evo. De jeg har er i hvert fall ekte vare. ;)

 

Husk at dette er intro-priser før de har ankommet landet. Dere sammenligner med MX100 som har vært på markedet et års tid og blitt prispresset så det holder. I tillegg kommer valutaendringene. 850 evo er alle basert på nye og oppdaterte valutakurser. Flere av de MX100-prisene som står på prisjakt kan være kjøpt inn på norske lager før dollaren føk opp 10%. Disse enhetene selges nok ut etter hvert eller settes opp i pris.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Enn så lenge holder jeg meg til Intel-SSDer i maskinene jeg bygger. Selv om Samsung sine modeller ser innbydende ut i spesifikasjonene så er jeg ikke overbevist over kvaliteten ennå.

 

Uansett har SSD-markedet stått for stille i et par år nå. Jeg er nok ikke den eneste som snart må oppgradere SSD pga. kapasitetsbehov, og gjerne skulle ønske at der var raskere konsumentløsninger uten noe RAID-styr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...