Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

 

For min del, så er NVMe en gamechanger for OS og hoved stasjon.

Ja, av det lille jeg har rukket å lese meg opp, så er det nok særlig det teknologiske kvantespranget man får med NVMe som frister.

 

Kjenner at det heller i favør Intel, men kanskje jeg klarer å stagge meg med en 3600. =)

 

 

P3500 kommer også snart...

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2911770

 

Jeg kjøpte Intel p3700 400GB når den kosta 9200kr. Rett etterpå hoppa prisen i taket. Nå er prisen enda 10% høyere pga dollaren :hm:

 

P3700 og P3600 har vært på lager frem og tilbake i noen mnd nå. De er faktisk ganske populære fordi de blir raskt utsolgt, og de har lang leveringstid når det er tomt på lager hos grossistene.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P3500 kommer også snart...

Ja, så at den omsider er på vei inn, men prisforskjellen opp til P3600 så ut til å være så liten at jeg ikke helt skjønte hvorfor man skulle velge lillebror?

 

 

P3700 og P3600 har vært på lager frem og tilbake i noen mnd nå. De er faktisk ganske populære fordi de blir raskt utsolgt, og de har lang leveringstid når det er tomt på lager hos grossistene.

Har noen skumle kontakter på Storo, så jeg må nok i så fall svinge innom der en tur for å slå av en juleprat og høre hvordan det står til med lagerstatusen. =)

Lenke til kommentar

 

P3500 kommer også snart...

Ja, så at den omsider er på vei inn, men prisforskjellen opp til P3600 så ut til å være så liten at jeg ikke helt skjønte hvorfor man skulle velge lillebror?

 

 

P3700 og P3600 har vært på lager frem og tilbake i noen mnd nå. De er faktisk ganske populære fordi de blir raskt utsolgt, og de har lang leveringstid når det er tomt på lager hos grossistene.

Har noen skumle kontakter på Storo, så jeg må nok i så fall svinge innom der en tur for å slå av en juleprat og høre hvordan det står til med lagerstatusen. =)

 

 

 

 

Nextron har iallefall hatt inne på lager...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Merker det går for lang tid mellom nyinstallasjoner nå. Sitter forvirret og kikker på ørten ulike RST-drivere og blir ikke klok på hvilken jeg skal installere. Kjører ikke raid nå, men ahci.

Ser ut som noen drivere skal være for begge, noen for kun en av delene og noen er eldre utgaver fra tidligere poster her og søk på google. Noen som er sikker på hvilken jeg skal ha? Link?

 

Om det har noe å si, Intel X58 chipset, X-25m ssd (OS) + en del andre. Takker for hjelp.

Lenke til kommentar

 

win-raid.com er plassen for å spørre :)

Mener du jeg ikke bør bruke siste versjon?

 

Mine beste antakelser er enten

STOR_Win7_8_12.5.0.1066.exe (støtter ikke min plattform får jeg melding om)

eller

SetupRST.exe (denne står det spesifikt raid på)

 

 

Hvis du spør på Fernando på Win-raid forumet, så får du det svaret du er ute etter. Du kan også gå på tweaktownforumet for å få mekket inn nyeste OROM og nyeste firmware inn i nyeste bios.

 

Her kan du "requeste" oppdatert bios med alle nye firmware/OROM :

http://forums.tweaktown.com/gigabyte/48085-gigabyte-modified-bios.html

 

Her er nyeste betabioser til Gigabyte hovedkort, som somregel er bra nok for de fleste.

 

http://forums.tweaktown.com/gigabyte/28441-gigabyte-latest-beta-bios.html

 

Jeg har vært en god del på dette forumet, fordi jeg har hatt VELDIG mange gigabytehovedkort :D

 

Lykke til og God Jul :xmas:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Hvis du spør på Fernando på Win-raid forumet, så får du det svaret du er ute etter. Du kan også gå på tweaktownforumet for å få mekket inn nyeste OROM og nyeste firmware inn i nyeste bios.

 

Her kan du "requeste" oppdatert bios med alle nye firmware/OROM :

http://forums.tweaktown.com/gigabyte/48085-gigabyte-modified-bios.html

 

Her er nyeste betabioser til Gigabyte hovedkort, som somregel er bra nok for de fleste.

 

http://forums.tweaktown.com/gigabyte/28441-gigabyte-latest-beta-bios.html

 

Jeg har vært en god del på dette forumet, fordi jeg har hatt VELDIG mange gigabytehovedkort :D

 

Lykke til og God Jul :xmas:

 

Oi, supert forum. Skal ikke mangle noe til Gigabyte der ser det ut til. Takker for link.

Og god jul! :)

Lenke til kommentar

 

Kan ikke bruke siste versjon av RST om man har eldre chipset. Det er jo southbridgen det kommer an på kom jeg på. For ICH10R er det vel 11.7.4 som er siste driverversjon som kan fungere. Chipset-series 4 eller 5. Mener jeg ser klar forskjell med og uten RST.

 

Jeg legger ved den jeg brukte med ICH10R her :

 

Takk. Som nevnt kan du bruke en senere versjon enn denne også, v11.7.4. Om det blir noe forskjell på dem er derimot uvisst. :)

Lenke til kommentar

Den som mener den ikke er medlem har vært på samme sata inngang hele tiden, så ikke peiling på hvorfor den melder seg ut nå. Men prøvde for sikker hets skyld den andre ledige porten til den jeg koblet fra. Dog uten hell.

 

Er bortreist med maskinen (juleferie) ). Og trengte en dedikert GPU i maskinen og la derfor igjen den ene disken igjen hjemme. Skulle helst hatt Raidet oppe i jula, men ikke krise.

 

Aller mest trenger jeg noe lagringsplass, og om den "utmelte disken" ikke vil være medlem av raidet så kan jeg like godt bruke den til midlertidig lagring til random greier til jeg kommer hjem og setter opp raidet igjen, samt overføret til annen system de nye filene.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...