Gå til innhold

Youtube vurderer abonnementmodell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grådighet vil som kjent ikke lønne seg. Synes det er rart at de ikke øyner muligheter her. Nå har de klaget lenge over sviktende salg, både av kinobilletter og dvder, kanskje på tide å vurdere en ny salgskanal som faktisk har publikum i kø før de en gang har annonsert planer...

Lenke til kommentar

Om eg kunne fått "leid" nye og gamle filmer(typisk nye og gamle DVD utgivelser) via YouTube så hadde eg gladelig betalt for det. Da hadde eg til og med kuttet ut vanlige leiefiler, kjøp av DVD'er(til et minimum, i det minste) og Canal+/TV 1000 og andre filmkanaler. Bare der hadde eg spart 400-500 kr måneden, så her har jo kanskje YouTube et mulig marked?

Lenke til kommentar

Det irriterer meg grusomt at rettighetshavere innen film og musikk fortsatt ikke klarer å behandle internett som et globalt marked. Innføring av kunstige begrensninger på nettet, har hindret meg (og sikkert mange flere) i å ta i bruk flere glimrende tjenester, som f.eks. Pandora.

 

Får inderlig håpe at de faktisk fatter dette og lar YouTube filmvisning brukes verden over (forutsatt at det blir noe av i det hele tatt.) Jeg hadde ikke hatt noe imot å leie film via nettet på denne måten.

Lenke til kommentar

er jo titt og ofte at musikkvideoer på youtube kommer opp med : this is not avalibale in your region ...

 

vill jo bare tro at dette kommer på film og serier og så vi i norge kan vell se langt etter dette , når skal produsentene skjønne at kunder ikke er intresert i sone indelinger på filmer,spill og musikk :/

Lenke til kommentar
Tja, gi oss usensurert godt oversatt anime med nok fotnoter TIL europa.... Og de skal bli bra rike.

Jeg håper for all del du ikke mener dubbing. Dubbing ødelegger innhold.

Jeg er derimot enig; lag en global abonneringsbasert "animetube" med høy videokvalitet i orginalspråk og engelsk god engelsk subbing på alle serier, og tillat brukere av tjenesten å "fansubbe" og laste opp subs, muligens mot gratis bruk eller betaling etter verifisering av subs. En slik tjeneste er det massivt marked for, og som alltid når det er et massivt potensielt marked med høy forespørsel fra kompetente brukere blir forespørselen møtt av et "sort marked" (aka piratene). Dette er på en måte en utviddelse av rule 34 og rule 35.

Om det finnes folk med stor nok interresse vil det bli laget, finnes det nok interreserte folk vil det bli gjort tilgjengelig.

 

Dette kan også utviddes til musikk, filmer og serier. Er mange nok interresert vil noen ha kunnskaper og evne til å gjøre det tilgjengelig for alle, finnes det ikke et tilfredsstillende marked vil et bli laget.

 

Om de store filmselskapene hadde gått sammen om en tjeneste med kombinasjon eller valg mellom abonneringstjeneste og pay-per-view for engelskspråklige filmer og TV-serier der alt materiale ble sluppet globalt samtidig og med akseptable priser (si f.eks $50 pr månde for så mye man vil av TV-serier) tror jeg vi ville sett en revolusjon av samme størrelseorden som .com. Jeg vil tro dette kunne gjøres ganske enkelt rettighetsmessig dersom alt materiale ble regnet som "solgt i USA/EU" rettighetsmessig ut fra terms of usage, eventuelt med mulighet for en egen ekstrakost for "import avgift" for de landene som ville kreve det. (praktisk sett som å bestille en DVD med innholdet fra USA/EU og betale toll).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...