Gå til innhold

Youtube vurderer abonnementmodell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Grådighet vil som kjent ikke lønne seg. Synes det er rart at de ikke øyner muligheter her. Nå har de klaget lenge over sviktende salg, både av kinobilletter og dvder, kanskje på tide å vurdere en ny salgskanal som faktisk har publikum i kø før de en gang har annonsert planer...

 

Det samme sa man om musikk. Nå som det har kommet en glimrende løsning der(spotify) er det svært få som faktisk er villig til å betale. Selskapet er kanskje griske men de overgås av forbrukerne som vil ha alt gratis.

 

 

"Spotify claims over 1 million subscribers but only a maximum of 90,000 of them are stumping up £10 a month for the ad-free Premium service."

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Da er jeg en av de 90.000.

Spotify er en god tjeneste, men de må ta kritikk for ukontrollert og uannonsert bruk av folks utlinjer.

 

Jeg vil også nevne at ca 1/3 av all musikken jeg leter etter ikke er tilgjengelig på spotify.

 

Det har ikke alt, det er greit nok. Savner selv Metallica. Men uansett om det mangler noe så er det ufattelig mye musikk på spotify og det økes hver dag. Er nok ingen lignende tjeneste som har mer musikk en spotify. Kan du spesifisere hva spotify gjør med folks utlinjer?

Lenke til kommentar

Det var en stor diskusjon er tidligere som fulgte etter artikkelen "Oxford forbyr spotify". Det viser seg at spotify bruker P2P for å avlaste sitt eget system. Musikk du har cachet lokalt kan lastes videre til andre folk som ønsker denne. Dette øker farten og tilgjengeligheten ganske betydelig, men øker også trafikkmengden programmet genererer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...