Gå til innhold

Fotodugnad #8: Analog uke I


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Viktig beskjed.

 

Dette stuntet tok helt av, så det ser ut som om JP har gått tom for kameraer. Det blir dermed en del som har bestilt, som det ikke er kamera til.

 

For å løse dette, så vil de resterende få et tilbud om en film+fremkalling+CD pakke til kr. 50,- som går til Amnesty International.

Hadde det ikke vært bedre med en engangskamerapakke for de som har bestilt, men ikke får? JP taper vel ikke all verden på det, og da får alle som har meldt seg på mulighet for å delta.

 

Det går jo an å spørre pent :)

Lenke til kommentar
Viktig beskjed.

 

Dette stuntet tok helt av, så det ser ut som om JP har gått tom for kameraer. Det blir dermed en del som har bestilt, som det ikke er kamera til.

 

For å løse dette, så vil de resterende få et tilbud om en film+fremkalling+CD pakke til kr. 50,- som går til Amnesty International.

Hadde det ikke vært bedre med en engangskamerapakke for de som har bestilt, men ikke får? JP taper vel ikke all verden på det, og da får alle som har meldt seg på mulighet for å delta.

 

Det går jo an å spørre pent :)

Det er også en løsning. Film-pakken er jo kun nyttig hvis man allerede har kamera. Og det hadde jeg håpet å få kartlagt i løpet av kvelden og i morgen formiddag.

 

Tom

Lenke til kommentar
Får kjøpe meg noen da :( 800 ISO, hvor ille blir det?

På sort/hvitt, så burde det ikke bli så alt for ille. Men klart dårligere enn D300-en din.

 

Tom

 

Aaah, perfect...

 

 

Det varierer jo også utifra hvilken film du velger og til en viss grad hvilken fremkaller du bruker. Kodak T-max og Ilford delta er regnet for å være finkornete filmer. Har brukt T-max en del med gode resultater. Om du har mye lys og ønsker helt clean bilder kan du gjerne kjøre en Ilford Pan-F 50.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke avhengig av pakken, men siden det står i reglene at man MÅ ha det kittet for å kunne delta så bestilte jeg, og den ble sendt. Nå som de reglene ikke gjelder lenger kan jeg jo bruke F100en min, men det endrer ikke status på pakken som er i posten...

Da har jeg kapret kittet til sn0dig. Var heldig der. Gleder meg nå.

Lenke til kommentar
Måtte jo nesten skje at JP gikk tom for pakken. Har meldt meg på utfordringen så får jeg se om jeg er heldig å får kameraet. Har bare dslr fra før.

 

Har ikke holdt på så lenge med foto men det virket som en veldig artig utfordring.

Fint du har et dslr, men det er tross alt et slr (analogt/film) som utfordringen krever ;)

 

Fulstendig klar over det, poengterte bare at jeg ikke hadde et slr fra før men, et dslr. Så hvis jeg ikke fikk pakken kunne jeg ikke lengre være med i utfordringen.

Lenke til kommentar

Syn at de gikk tom for kameraer. Dette var en veldig morsom utfordring. Jeg har selv aldri hatt analog slr så det hadde vært morsomt å lekt seg litt med dette. Nå ser jeg at det er grenser for hvordan man kan leke med instillinger når man bare kan velge i AE-programmer (har knapt tatt ett eneste bilde på Auto-programmene siden jeg kjøpte mitt EOS400D), men det gir jo en annen utfordring en det man er vandt til.

 

Men bestilte ca 1430 i går og har bare fått ordrebekreftelse, så tiden vil vel vise om jeg er blandt de heldige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...