Gå til innhold

Fotodugnad #8: Analog uke I


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hav er det som gjør et kamera kjempebra/kjempedårlig?

 

I et filmhus er det jo samme hvilken film man bruker, så vil amn i teorien kunne få like gode bilder med et slikt enn med Nikon/canon's beste film kameraer?

Ja, gitt at optikken er tilsvarende. Optikk er det mest avgjørende, men selvfølgelig vil lysmåling og autofokusmoduler også være forskjellig. Så det vil være forskjeller, men du slipper unna dårlig signalbehandling og forskjellig sensorteknologi.
Lenke til kommentar

Supert dette, Tom. Har bestillt meg en pakke, så nå blir det back to the good old days.

 

Når det gjelder analoge kamerahus og bildekvalitet/sluttresultat - så er det omtrent slik vi er med dSLR i dag. Om en har EOS 1000d eller 1d Mark III er bildekvaliteten i praksis nærmest dønn lik. Det er andre ting som skiller de to husene, uten at vi trenger å gå mer inn på det.

Lenke til kommentar
Supert dette, Tom. Har bestillt meg en pakke, så nå blir det back to the good old days.

 

Når det gjelder analoge kamerahus og bildekvalitet/sluttresultat - så er det omtrent slik vi er med dSLR i dag. Om en har EOS 1000d eller 1d Mark III er bildekvaliteten i praksis nærmest dønn lik.

Ja, i hvert fall på ISO100-400 :-)
Lenke til kommentar

Veldig bra initiativ, og veldig bra av JapanPhoto og sponse dette!

 

Men lurer litt på bestillingen. Er på japanphoto.no nå og skal gjøre bestillingen. Prisen jeg kommer opp i er kr 259,-

 

Hva gjør jeg galt? Dette er hva jeg har valgt:

 

Kommentarfelt: Ønsker å hente pakke hos JapanPhoto i Akersgata.

 

Varer1 x Akam Analog Utfordring SLR Kit 100,00

 

Totalsum: 100,00

Postens Servicepakke (1-5 postvirkedager): 99,00

Postoppkrav (60,00) (kan kun brukes sammen med Posten Servicepakke): 60,00

Hvorav MVA: 48,50

 

Totalt: 259,00

 

 

Hva må jeg endre på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...