Gå til innhold

Fotodugnad #8: Analog uke I


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viktig beskjed.

 

Dette stuntet tok helt av, så det ser ut som om JP har gått tom for kameraer. Det blir dermed en del som har bestilt, som det ikke er kamera til.

 

For å løse dette, så vil de resterende få et tilbud om en film+fremkalling+CD pakke til kr. 50,- som går til Amnesty International.

 

Ettersom en del av oss allerede har analoge kameraer, så kan jo vi gå for film-pakka istedet, slik at de som ikke har kamera får være med. Send meg en PM innen lunsj i morgen med nanv, så gir jeg den listen til JP. Jeg har kun to krav til kameraet, ikke for høy kvalitet på optikken, og at kameraet har mulighet full automatikk.

 

Tom

Lenke til kommentar
Viktig beskjed.

 

Dette stuntet tok helt av, så det ser ut som om JP har gått tom for kameraer. Det blir dermed en del som har bestilt, som det ikke er kamera til.

 

For å løse dette, så vil de resterende få et tilbud om en film+fremkalling+CD pakke til kr. 50,- som går til Amnesty International.

 

Ettersom en del av oss allerede har analoge kameraer, så kan jo vi gå for film-pakka istedet, slik at de som ikke har kamera får være med. Send meg en PM innen lunsj i morgen med nanv, så gir jeg den listen til JP. Jeg har kun to krav til kameraet, ikke for høy kvalitet på optikken, og at kameraet har mulighet full automatikk.

 

Tom

Hvordan vil de som ikke får kamera få beskjed om at deres bestilling ikke rakk frem?

EDIT: Mener du at de som mangler analogt slr skal sende deg PM?

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Det er her utfordringen kommer, for oss som kan en del. Det finnes kun hel-automatiske program! Vi må faktisk bruke motivprogrammene for å få frem det vi ønsker. Det er heller ingen indikasjon om lukkertid eller blender ... Dette kameraet er like vanskelig å bruke som et engangs-kamera.

Tom

Kan man ikke se i søkeren en gang om det er i fokus? Fokusring å skru på? Synes det stod oppført et "smalt spekter" av blenderåpninger jeg...

RandiA

 

Hei.

 

Jeg greide å mane fram manualen via google, den kan lastes ned her: http://shorterlink.com/?OQJ7JU

 

Fokus/Ikke fokus indikeres i søkeren, men det er ikke vanlige PASM-muligheter, kun auto-exposure Program, og motivprogrammer for portrett, makro?, landskap, sport og natt, men fornuftig bruk av disse burdte kunne gi litt kontroll på resultatet.

 

:)

Lenke til kommentar

For å gni det litt inn, sitter å koser meg litt med emailn min jeg fikk tidligere idag.

 

"Din bestilling fra Japan Photo er sendt"

 

 

Tafser på kollinummeret hos posten.no :p

 

Ser det har kommet til oslo, så kanskje det er her i trondheim før helga.

 

Men uansett, blir et bra prosjekt. Veldig lærerikt for oss bortskjemte i digital-generasjonen. Sist jeg la mine skitne skavanker på et filmkamera var jeg knapt nok gammel til å forstå hvordan man så igjennom søkeren.

Lenke til kommentar

Søren og. Hadde vært morsomt å fotografere med film. Men hadde vært greit vis flere av de som ikke trenger til døden. Eller har analogt fra før kan gi beskjed til tomsi så vi andre kan få kameraer.

 

Har ikke JP andre analoge kameraer som er gått ut på dato?

 

Alle skylder på Tom. For et dumt tidspunkt å legge ut utfordringen på! Over midtnatt, nei huff:P Jeg skulle kanskje vært mer våken

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Søren og. Hadde vært morsomt å fotografere med film. Men hadde vært greit vis flere av de som ikke trenger til døden. Eller har analogt fra før kan gi beskjed til tomsi så vi andre kan få kameraer.

 

Har ikke JP andre analoge kameraer som er gått ut på dato?

 

Alle skylder på Tom. For et dumt tidspunkt å legge ut utfordringen på! Over midtnatt, nei huff:P Jeg skulle kanskje vært mer våken

 

Du som bor i STVG kan kjøpe mitt sett, så kan jeg bruke F100en min. (Selv om den bare har P som autovalg...)

Lenke til kommentar
Alle skylder på Tom.

Business as usual ;)

 

For et dumt tidspunkt å legge ut utfordringen på! Over midtnatt, nei huff:P Jeg skulle kanskje vært mer våken

Hørtes ut som en god ide. For da fikk forum-brukerene litt forsprang i forhold til de som bare leser Akam. Jeg må innrømme at jeg hadde ikke trodd at vi skulle klare å få solgt alle kameraene, jeg.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...