Gå til innhold

Fotodugnad #8: Analog uke I


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi får vel scanne bildene inn til galleri tråden da tenker jeg.

Det trenger dere ikke da det følger med CD med bildene allerede scannet inn. Disse er i typisk nett-størresle (1536x1024), så det er bare å bruke de. Det vil faktisk være en fordel om dere gjør akkurat det; for da blir man ikke fristet til å oppjustere i Photoshop.

 

Får man noen skikkelige blink-skudd, og har en scanner, så er det ikke noe iveien og finpusse på bildet og legge den versjon ut i bildekritikken.

 

Tom

Lenke til kommentar

Nok en gang har JP overgått seg selv! Massive kudos til dem - uttrykket til kona da jeg sa jeg skulle kjøpe enda et kamera var et skikkelig Kodak moment. :fun:

 

Edit: har forrsesten dette helautomatiserte vidunderet blenderprioritet? KMs hjemmesider biser bare til 5 motivprogrammer, men da er det kanskje underforstått med PASM?

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Edit: har forrsesten dette helautomatiserte vidunderet blenderprioritet? KMs hjemmesider biser bare til 5 motivprogrammer, men da er det kanskje underforstått med PASM?

Det er her utfordringen kommer, for oss som kan en del. Det finnes kun hel-automatiske program! Vi må faktisk bruke motivprogrammene for å få frem det vi ønsker. Det er heller ingen indikasjon om lukkertid eller blender ... Dette kameraet er like vanskelig å bruke som et engangs-kamera.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det er her utfordringen kommer, for oss som kan en del. Det finnes kun hel-automatiske program! Vi må faktisk bruke motivprogrammene for å få frem det vi ønsker. Det er heller ingen indikasjon om lukkertid eller blender ... Dette kameraet er like vanskelig å bruke som et engangs-kamera.

Tom

Kan man ikke se i søkeren en gang om det er i fokus? Fokusring å skru på? Synes det stod oppført et "smalt spekter" av blenderåpninger jeg...

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...