Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt såppas mye energi på å bli skuffet over Might and Magic Heroes VI, Diablo III, de 2 siste og den kommendeutvidelsene i WoW at jeg ikke vet om jeg orker Torchlight II eller fremtidige spill samme hvor bra de blir.

 

Jeg forventet ingen ting av Diablo III da jeg så at utviklingen hadde sporet av fra dag én og at andre utviklere enn de to første står bak utviklingen. Jeg er faktisk overrasket over at spillet ikke er dårligere enn det er. Kan ikke si at det har vært vellykket å ta 50% WoW og 50% Diablo. En enkel løsning, men ikke en god en. Mulig at man kan få til god musikk ved å skifte til samme navn som en avdød artist, men bortsett fra navnet vil det aldri bli det samme. Et verdig Diablo-spill er mer enn navnet. Man får ikke sang og danseferdighetene til Michael Jackson ved å kalle seg det samme om man så gir ut musikken på samme label. Man får heller ikke et verdig Diablo III med andre utviklere selv om det står Blizzard Entertainment og Diablo på DvD-omslaget. Blizzard Entertainment er ikke Condor Software/ Blizzard North og Diablo III er heller ikke et verdig Diablo-spill. De samme folkene som forguder alle produkter med Blizzard Entertainment-logoen er de samme folkene som ikke skjønner at produktene i dagligvarebutikken egentlig kommer fra hundrevis av produsenter selv om de har samme label. Bare det faktum at Matt Uelmen ikke står bak musikken i Diablo III gjør at spillet ikke er verdig på samme måte som at det ikke blir noen verdig Terminator-film uten musikk komponert av Brad Fiedel. Matt Uelmen har laget musikken til Torchlight og det alene gjør spillet verd å spille. Det er akkurat det samme som at noen nå har kjøpt merkevaren Amentio og spammer ned mailboksen min hver bidige uke. Det blir ikke Amentio av den grunn. Å gjøre noe halvhjertet har ingen hensikt. Skal de lage et Diablo-spill uten Matt Uemen, kan de liksågodt la det være. Merkevaren Diablo og Blizzard Entertainment er uten folkene som en gang stod bak ikke verd noe annet enn avkastning til aksjonærene. Spillmessig har det tilnermet null verdi. Det står meritterte folk bak Diablo III men de kan aldri greie å lage et Diablo-spill samme hvor hardt de prøver.

 

Jeg kan forstå kompromiss som blir gjort i forbindelse med oppfølgere dersom en skuespiller, komponist, utvikler eller designer er gått bort og det av den grunn er umulig å benytte vedkommende i produksjonen. I øvrige tilfeller bør man avstå fra å produsere oppfølgere uten sjel eller kompromiss.

 

Aldri inngå kompromiss. The right way or no way.

 

Jeg skjønner ikke hensikten med å bygge opp en legendarisk merkevare for så å vandalisere den for at aksjonærene skal bli tilfredsstilt. Penger er blekk på papir eller tall i et datasystem. Det har ingen verdi enn den oppdiktede verdien som folk biter på. Spill er kultur og kultur er uerstattelig. Selv om de eier merkevaren og gjør hva de vilmd den er det forkastelig å vansire en kulturarv.

 

Blizzard Entertainment kan produsere gode spill dersom de vil men kan de ikke lage en intellectual property isteden for å halvhjertet melke eksisterende franschiser?

 

Selv Terminator 3: Rise of the Machines hadde vært akseptabel dersom de hadde kalt filmen Terminator: Rise of the Machines, men når de kaller filmen for Terminator 3 så feiles det fra første sekund. Det failes fordi de forsøker å gjøre noe som ikke er gjennomførbart. Det ble en film i Terminator-universet men Terminator er det ikke. Det var en alvårlig kontinuitetsfeil i åpningssekvensen og på premiæren reiste halve salen seg to minutter inn i filmenog ropte "Skru av filmen, dette er feil." En aldrende Arnold Schwarzenegger kan heller ikke alene dekke opp for fraværet av James Cameron, Linda Hamilton, Eddie Furlong og Brad Fiedel på en måte som gjør det til Terminator 3.

 

De må gjerne lage spill i hack and slash sjangeren, men spar oss tilhengere å kalle det Diablo III når de ikke greier å lage et Diablo-spill. Blizzard Entertainment logoen er nok kjent til å selge et hack and slash spill uavhengig av navn og historie. Etter skuffelsen og problemene med lanseringen har de isteden skadet egen merkevare. Et par runder til så er de på samme nivå som id Software.

 

Duke Nukem Forever var artig i 2 dager fordi man kunne spille Dukematch på Hollywood Holocaust. Single player var sjanseløst og de øvrige multiplayer-brettene var helt bak mål. Sannsynligvis tidenes flopp med unntak av ET-spillet for 30 år siden. Tok et gjensyn for to måneder siden men det ble kvalmende innen en tme. Ikke verd lagringsplassen eller pengene.

Endret av BadCat
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Bare det faktum at Matt Uelmen ikke står bak musikken i Diablo III gjør at spillet ikke er verdig.. Skal de lage et Diablo-spill uten Matt Uemen, kan de liksågodt la det være.
Så mye dette. Det Uelmen har laget for Diablo er så bra at jeg har hørt soundtracket på nytt og nytt i et tiår og minst én gang i uka de siste par fem årene. Når D3 kom sa jeg til meg selv "WTF" når jeg hørt musikken og etter bare en time eller to skrudde av musikken og startet Diablo 2-soundtracket i bakgrunnen. Jeg har forresten også en kammerat som tilbake i 2002 lærte seg "Tristram" så godt som det er mulig på én gitar.

 

Jeg har forøvrig ikke startet D3 på en liten uke og startet å spille Eve Online.

Lenke til kommentar

Jeg prøver så godt jeg kan men det begynner å føles som et ork å spille Diablo III. Langt ifra som i Diablo II der det var en fryd å sitte 50 timer sammenhengende den siste uken av ladderen for å sikre plasseringen. Dersom det konkurrerende laget ikke gikk og sov, gikk ikke vi heller. Husker jeg ble oppringt fra Tyskland med streng beskjed om å komme meg ut av sengen fordi det konkurrerende laget hadde kommet tilbake og hadde gått forbi. Husker spesielt dramaet da en på ladderen "stjal" kjæresten til en annen på ladderen og fikk henne til å reise fra Nederland over til Engaland. Det mest vittige noen sinne er den gangen noen kompromisset kontoen til ladder-lederen og konverterte karakteren til Expansion Character :p

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Dette er egentlig det rareste de har gjort i 1.0.3

http://www.rockpaper...ys/#more-113163

 

Alle som kjøper digital edition får egentlig bare en DEMO versjon som låses opp etter 72 timer. Denne "starter edition" stopper på Skeleton King og lvl 13.

Og hvor lang tid tar det å komme dit? 3-4 timer? Så må altså nye vente i 70 timer til før de kommer seg videre til Act 2.

 

Rareste jeg har vært med på..de kjøper egentlig beta-versjonen, og må vente for å spille resten. Og support sier “…it is a necessary step to combat fraud and other malicious activities that can weaken everyone’s play experience.”

 

Har dere noen gang kjøpt et fullverdig spill til fullpris, også måtte spille demoen i 3 dager før resten av spillet låses opp?

 

Det er sånt som skjer når man har den type always-online-opplegg. Kunden blir fucked over. Dette er selvfølgelig ett tøvete tiltak, og nok ett bevis på at man ikke kan stole på at spillseksapene vil spillerens beste, ei heller blizzard. Og vil de ikke det, så er det ikke spesielt bra å legge så mye makt over den fremtidige spillopplevelsen i deres hender, som man gjør med bla always online.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg mente jeg hørte i det intervjuet med han 6m g/h farmeren at en svakhet i digital download systemet til Blizzard gjorde at det kunne hackes/utnyttes for å få tak i gratis nøkler. Det kan jo hende dette har noe med det å gjøre, at å gjøre det på denne måten fikser svakheten intill de får rettet den opp.

 

I artikkelen nevner de at Kotaku spekulerer de om det kan være for å monitorere spillere før de får tilgang til hele, men dette virker usansynlig da en boter ikke vil gidde å kaste bort tid på å farme skeletonking i 72 timer før full unlock. Da er boteren bedre tjent med å kjøpe en account, rushe en spiller ila den første dagen, geare den og starte og tjene penger. De spekulerer også i om det er for å redusere serverload, men det har vel i det store og hele vært begrenset til innlogging, ikke selve gameplayserverne så det virker heller ikke som noen grunn.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Til å være det mest etterlengtede spillet på mange år synes jeg Blizzard gjør mye rart. Jeg har ikke spilt det mange timene. Jeg spilte gjennom starter edition på alle klassene, og kjøpte deretter spillet på bakgrunn av utallige uttalelser om at spillet bare ble bedre og bedre etterhvert. Jeg må muligens forbi normal for å oppleve dette, men foreløpig synes jeg det mangler mye.

 

Det jeg synes trekker ned:

  • Som flere nevner mangler magien fra D2 fullstendig. Om det musikken eller stemningen som mangler vet jeg ikke. Noe mangler.
  • Det føles som om jeg konstant løper i sirup pga trege animasjoner ved løping (dette mistenker jeg skyldes enn alt annet enn kraftig maskin, men da hadde jeg foretrukket at det ble løst på en annen måte. Det ser ut som om det løpes på månen.
  • AH ødelegger mye av sjarmen. Mange argumenterer med at dette også eksisterte på D2 i form av black market, men for de som aldri benyttet seg av dette spiller det liten rolle. Det er et forstyrrende element, som gjør hele grindingen (som faktisk var gøy på D2) unødvendig. Nå er det bare å kjøpe det man trenger, og vips: uber.
  • Lag
  • Mer lag og lagspikes. HC er fullstendig uaktuelt når jeg kan skylde på lag 50% av gangene jeg dør. Jeg har foreløpig opplevd det 3-4 ganger på normal som beskrives som easy-rainbows-and-carebears-mode.

 

Jeg har testet beta på Torchlight II og satt igjen med inntrykk av et spill som kanskje ikke var like polert og påkostet som D3, men som jeg likevel storkoste meg. Da prisen er en brøkdel av D3 blir det nok kjøp der også, mens jeg venter på Grim Dawn.

 

Kan også hende jeg etterhvert konkluderer med at arpg hører ungdommen til. Minnene fra D2 tilhører tross alt en helt annen tid hva gjelder spill, hvor vi satte opp de massive CRT skjermene og maxi kabinettene på rekke over helgen hos hverandre, og spilte sammen i lang tid. ;)

Lenke til kommentar

Dette er egentlig det rareste de har gjort i 1.0.3

http://www.rockpaper...ys/#more-113163

 

Alle som kjøper digital edition får egentlig bare en DEMO versjon som låses opp etter 72 timer. Denne "starter edition" stopper på Skeleton King og lvl 13.

Og hvor lang tid tar det å komme dit? 3-4 timer? Så må altså nye vente i 70 timer til før de kommer seg videre til Act 2.

 

Rareste jeg har vært med på..de kjøper egentlig beta-versjonen, og må vente for å spille resten. Og support sier “…it is a necessary step to combat fraud and other malicious activities that can weaken everyone’s play experience.”

 

Har dere noen gang kjøpt et fullverdig spill til fullpris, også måtte spille demoen i 3 dager før resten av spillet låses opp?

 

Det er sånt som skjer når man har den type always-online-opplegg. Kunden blir fucked over. Dette er selvfølgelig ett tøvete tiltak, og nok ett bevis på at man ikke kan stole på at spillseksapene vil spillerens beste, ei heller blizzard. Og vil de ikke det, så er det ikke spesielt bra å legge så mye makt over den fremtidige spillopplevelsen i deres hender, som man gjør med bla always online.

 

AtW

 

Fant løsning for dette, skift passord = problem solved.

Lenke til kommentar

Flere som sliter med laggspikes etter patchen? Testet en times tid i går og i dag, og lagget en del, opplevde ikke det før patchen...

 

Jeg får slike 10-15 sek lange "lag spikes".

Jeg kan røre meg rundt, men alt annet står stille.

 

Etter disse sekundene ender jeg opp der jeg sto når spiken slo inn og er mest sannsynlig død siden det tydelig vis skjer hver gang jeg slåss mot noe stort.

Lenke til kommentar

Vil nok tro det er høyst pga Botting, alt med at sikkerheten har blitt satt i sjakk tviler jeg litt på selv, ikke at det ikke er umulig, men er bare høyst usansynlig. (De der itiodkidsa som hacker å loler rundt er jo en ting)

 

Men tja, alt med en klype salt :p

 

Det skal for meg mye til å legge bort D3, for meg er det kjempemoro, selv med å bli slått i trynet, uavhengig av hvilke querks and quarks det måtte medfølge hehe

Lenke til kommentar

Blizzard Entertainment er ikke Condor Software/ Blizzard North og Diablo III er heller ikke et verdig Diablo-spill.

Har du sett spillene Blizzard North-menneskene har laget etter D2? Det originale D3 de jobbet med så ut som dritt, og ble med rette kansellert før Blizzard North ble oppløst, og Hellgate: London var heller ikke noe å rope hurra for.

 

Nostalgi er fint, men å sutre over at spill ikke lages nå som de lages før er da utrolig bortkastet energi. Det fantes masse drittspill til Amiga også. Det lages så mye bra i dag også, at du bruker penger på D3 selv om du mener Blizzard bare er skrap om dagen viser vel hvor mye du er del av problemet selv. Bruk penger på noe kult kickstarter-prosjekt eller noe indie i stedet, så kan "bermen" få kose seg med Diablo 3. Du stemmer med lommeboka, og du har allerede stemt på Diablo 3. Man kan sutre på forum så lenge man vil, mens Blizzard/Activision ler hele veien til banken.

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...