Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy faan det spillet her graver sin egen grav :p Sakte men sikkert. Det er helt tragisk. Baktankene er så latterlig tydelig, men folk fortsetter holder ved det istedet for å rette et kritisk blikk mot hva som faktisk skjer.

 

Du har tross alt et helt community som klager. greit det er mye meningsløs sutring. men jo en ting jeg skulle se på når jeg kom hjem, å nettopp så, Public games 2211 players.

 

lol.

 

Denne var vistnok under 1500 idag tidlig, men tenkte at dette var jo pga folk på jobb osv :p kan umulig stemme at det har gått fra 40k til 1500 på en snau halvanen uke, men nei er 2211 nå hehe, hoppa nettopp til 2243 å vi er i "prime time" :p

 

men jeg lurer på, Wiz eller WD? Takler egentli ikke stemmen til noen av de >< usj.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://beta.xfire.com/games/d3

 

Selv om denne statistikken bare er fra de spillerne som bruker xfire er det ingen grunn til å tro at denne statistikken ikke skal stemme globalt. (18000 spillere bør være stor nok sample, med mindre xfire-brukere av en eller annen grunn skal ha høyere sannsynlighet for å bli fort lei av diablo3, noe som ikke virker logisk).

 

Det er med andre ord ingen hemmelighet at mengden spillere er på vei ned. Dette er vel til en viss grad normalt (altså at mengden spillere går ned rett etter launch) men trenden har fortsatt en stund nå. Blir vel litt som med D2 at det er en elite gruppe spillere som er igjen til slutt noen måneder fra nå, med mindre Blizzard slutter å ha hue i ræva.

Lenke til kommentar

Xfire eksisterer enda? :O

 

Join en av konspirasjonsteori-sidene du. Så kan vi andre snakke rasjonellt her.

 

Strengt tatt ikke en Konspirasjons teori.

 

 

con·spir·a·cy (kn-spîr-s)

n. pl. con·spir·a·cies

1. An agreement to perform together an illegal, wrongful, or subversive act.

2. A group of conspirators.

3. Law An agreement between two or more persons to commit a crime or accomplish a legal purpose through illegal action.

4. A joining or acting together, as if by sinister design: a conspiracy of wind and tide that devastated coastal areas.

 

 

Så er det heller ikke så vanskelig å se at folk er mindre online en før, merker faktiskt dette litt på at grininga avtar litt på d3 fora :3

Lenke til kommentar

Xfire eksisterer enda? :O

 

Join en av konspirasjonsteori-sidene du. Så kan vi andre snakke rasjonellt her.

 

Strengt tatt ikke en Konspirasjons teori.

 

 

con·spir·a·cy (kn-spîr-s)

n. pl. con·spir·a·cies

1. An agreement to perform together an illegal, wrongful, or subversive act.

2. A group of conspirators.

3. Law An agreement between two or more persons to commit a crime or accomplish a legal purpose through illegal action.

4. A joining or acting together, as if by sinister design: a conspiracy of wind and tide that devastated coastal areas.

 

 

Så er det heller ikke så vanskelig å se at folk er mindre online en før, merker faktiskt dette litt på at grininga avtar litt på d3 fora :3

 

Det har du helt rett i. Samtidig er å sitere en engelsk ordbok i beste fall upresist da mange ord - inkludert dette - har noe forskjellig betydning på norsk. Har du for eksempel hørt om en «konspirasjon mellom vind og tidevann» som ødela kystområder? Tenkte meg det ;)

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Må si jeg liker denne forandringen på repair cost. Det tvinger meg til å spille forsiktig. Repair kost er bare høy hvis man dør. Hvis du dør på hver eneste rare pack, så har du gått lengere ut i spillet enn gear/skill tillater deg.

 

Dette er fremdeles INGENTING i forhold til Diablo 2.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg liker denne forandringen på repair cost. Det tvinger meg til å spille forsiktig. Repair kost er bare høy hvis man dør. Hvis du dør på hver eneste rare pack, så har du gått lengere ut i spillet enn gear/skill tillater deg.

 

Dette er fremdeles INGENTING i forhold til Diablo 2.

 

På d2 fikk du så fort penger det var null problem.

Her derimot får du ikke så fort penger.

 

På d2 kunne du bare plukke opp 1stk blå armorpiece, chest helst.. så fikk du nær/maks sum for den.. å kunne reparere det meste.

Om du ikke hadde en særdeles verdifull armor, runeword basert på superior item med extra durability feks..

 

D3 har ikke samme goldincome i det hele tatt.

Lenke til kommentar

I D2 mistet man også xp når man døde. På høye levels kunne ett dødsfall bety at man mistet flere dagers grinding. I tillegg havnet alt gearet ditt i liket, og hvis det var mange fiender rundt, betydde det i de fleste tilfeller at du måtte quitte gamet og laget et nytt. Kan du forestille deg nerdeskrikene hvis dette ble innført i D3?

 

Før patchen grindet jeg act III/IV for høyest level items. Men jeg hadde egentlig ikke godt nok gear. Så jeg døde ofte 5-6 ganger på visse mobs. Dette er ikke en morsom spillestil.

 

Nå farmer jeg heller act II, hvor jeg med litt konsentrasjon kan få neph-buff til 5 stacks uten å dø i det hele tatt. Mye morsommere.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Jeg mistet 19k. Veit du hvorfor? Fordi jeg var OP i forhold til hvor vanskelig itemsene mine var å få tak i.

 

Jeg mener, blå ringer med 71 int og 15% ias skal ikke være bedre enn rare ringer til flere millioner.

 

Helt enig. Gud forby at det skal gå an å farme inferno over act1 uten å bruke RMAH.

Gud forby at det skal finnes bra items som ikke er svindyre.

Gud forby!

Lenke til kommentar

I D2 mistet man også xp når man døde. På høye levels kunne ett dødsfall bety at man mistet flere dagers grinding. I tillegg havnet alt gearet ditt i liket, og hvis det var mange fiender rundt, betydde det i de fleste tilfeller at du måtte quitte gamet og laget et nytt. Kan du forestille deg nerdeskrikene hvis dette ble innført i D3?

 

Før patchen grindet jeg act III/IV for høyest level items. Men jeg hadde egentlig ikke godt nok gear. Så jeg døde ofte 5-6 ganger på visse mobs. Dette er ikke en morsom spillestil.

 

Nå farmer jeg heller act II, hvor jeg med litt konsentrasjon kan få neph-buff til 5 stacks uten å dø i det hele tatt. Mye morsommere.

 

Så flaks at blizzard tvinger folk til å spille på den måten da? Er det så fælt om folk har større fleksibilitet i hvordan de vil spille? Jeg personlig har aldri helt skjønt dette med "denne delen av spillet er ikke noe for deg"-logikken innen spilldesign.

 

At ting ble gjort i D2 er ikke noe argument for noe som helst.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg mistet 19k. Veit du hvorfor? Fordi jeg var OP i forhold til hvor vanskelig itemsene mine var å få tak i.

 

Jeg mener, blå ringer med 71 int og 15% ias skal ikke være bedre enn rare ringer til flere millioner.

 

Helt enig. Gud forby at det skal gå an å farme inferno over act1 uten å bruke RMAH.

Gud forby at det skal finnes bra items som ikke er svindyre.

Gud forby!

 

Teit post. Act 1 inferno er lett. Trenger nok ikke bruke GAH engang.

 

Og bra items blir bare billigere og billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...