Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Monker gjør mye mer skade enn det som blir oppgitt i inv. De kan øke dps med 48% med én ability - Mantra of Conviction med overawe-rune.

 

edit: Fire ally er søppel i forhold.

Bare om du spammer den konstant, noe man ikke har spirit for om du skal kombinere den med andre spells.

 

Fire ally er 50% ekstra damage, og han forsetter å angripe selv om du løper rundt. så ikke søppel i det hele tatt. Jeg kunne kanskje ha økt skaden med 24% med mantra of conviction, men jeg ville forsatt vært evigheter unna å klare det. Og hadde jeg brukt mantra of conviction så måtte jeg vært mer forsiktig med når jeg angrep.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Monker gjør mye mer skade enn det som blir oppgitt i inv. De kan øke dps med 48% med én ability - Mantra of Conviction med overawe-rune.

 

edit: Fire ally er søppel i forhold.

Bare om du spammer den konstant, noe man ikke har spirit for om du skal kombinere den med andre spells.

Haha, hvilke andre abilities er det du skal bruke til dps på Belial fase 3 som Monk? Spare 20 spirit til Serenity klarer selv jeg ;)

 

Og hadde jeg brukt mantra of conviction så måtte jeg vært mer forsiktig med når jeg angrep.

Du sutrer over at du ikke har nok dps. Mantra of conviction fikser dps, hvis du ikke klarer å dodge angrep som er ganske enkelt scriptet, er vel det et pebcak-problem.

 

 

Ble bare provosert av "barbs kan jukse seg til mer dps, det kan ikke monks", for det er sprøyt :)

Lenke til kommentar

Haha, hvilke andre abilities er det du skal bruke til dps på Belial fase 3 som Monk? Spare 20 spirit til Serenity klarer selv jeg ;)

Herregud, hva er galt med deg? Du har opplagt ikke en gang spilt monk.

 

For det første koster Serenity 10 spirit. Ikke at det styrker saken min, men det viser at du ikke har peiling. Men det er andre spells som må brukes. Breath of Heaven (25 spirit) må brukes hvert 45 sekund minst, for å få 15% damage bonus. Egentlig bruker den man oftere for å hele seg selv. Blinding Flash (10 spirit) må brukes hvert 15 sekund for å få 30% damage bonus. Om mystic ally dør, så må du få deg en ny en.

 

Nå i tilegg til dette så foreslår du at man skal bruke mantra of conviction hvert 3 sekund. Noe som koster 50 spirit. Monk generer ikke så mye spirit.

 

Du sutrer over at du ikke har nok dps. Mantra of conviction fikser dps, hvis du ikke klarer å dodge angrep som er ganske enkelt scriptet, er vel det et pebcak-problem.

Nei, den øker DPS. Den gir meg ikke nok DPS. Hadde jeg fått Belai ned til 10-20% ville jeg prøvd igjen med mantra of conviction. Men når jeg får han ned til 40% så er det ikke sjangs.

 

Og jeg sutrer ikke over at jeg ikke har nok DPS. Jeg har mer enn nok DPS til å slå elites i ACT2. Jeg kritiserer den tåpelige enrage timer de har. Gjør bossen mer inteligent, sånn at du trenger evner for å slå den. Nå trenger du bare høy nok DPS, og du vil slå den.

 

Ble bare provosert av "barbs kan jukse seg til mer dps, det kan ikke monks", for det er sprøyt :)

Når skrev jeg jukse? Ikke bare uttaler du deg om monk selv om du kan ingenting om dem, men i tilegg lager du dårlige stråmenn.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Barbarians er ikke det samme som monk. Barbarians kan gjøre langt mer damage enn deres base damage.

Monk kan ikke gjøre det.

For ordens skyld :)

 

Monker kan gjøre langt mer skade enn det som er oppgitt. Om du har gear nok til Belial er en annen sak, men virker jo ikke som builden din har vært optimal.

Lenke til kommentar

Nå må jeg si at act 2 inferno ble en deeeeel lettere etter patchen O.o Og jeg har helle ikke noe uber gear. Slet som F med elite packs før patchen, selv med vanlige fiender slet jeg med, og nå kan jeg stå midt i en klynge vanlige fiender og bare wanke uten å dø.

 

MEEN fikk selvfølgelig en random DC midt i en fight med elites... fkin awesome. Etter patchen har jeg opplevd mye mer ustabilitet kontra før... har vel hatt 2 eller 3 random DC + massive laggspikes til tider etter patchen og jeg har kanskje spilt 4 timer totalt etter patchen.

Lenke til kommentar

For ordens skyld :)

 

Monker kan gjøre langt mer skade enn det som er oppgitt. Om du har gear nok til Belial er en annen sak, men virker jo ikke som builden din har vært optimal.

Kan ikke du bare slutte å uttale deg om klasser du kan ingenting om, takk?

 

Jeg har gear nok til å slå Belai så lenge han ikke har en enrage timer. Altså jeg ville ikke hatt noen problemer med å slå han før 1.03. Heldigvis tok jeg Kuule før 1.03, fordi han ville vært enda vanskligere å ta på tre minutter.

 

Enrage timer er en dårlig ide. Bossene skal kreve evner, ikke å farme 100 timer sånn at du kan kjøpe utstyr på AH.

 

Jeg er forresten i ACT3 nå. Jeg hoppet over han.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Om Monks gjør mindre skade enn andre classes vet jeg ikke, men om du ikke klarer Belial er det enten en gear, skill eller buildsak. Jeg har sett dual wield monks med 35k life kjøre igjennom act 3 inferno uten problemer, akkurat som jeg har sett alle andre classes gjøre det samme.

Dual wields monk kan gjøre utrolig mye skade om de dual wielder to våpen med høy crit damage, og legger til litt crit chance. Men det er utrolig dyrt.

 

De fleste monker jeg har sett gjør mindre skade enn jeg gjør, selv om de har spilt mye lengre. Jeg har ingen problemer med vansklige fiender, men enrage timer på bosser er noe tull.

Lenke til kommentar

For ordens skyld :)

 

Monker kan gjøre langt mer skade enn det som er oppgitt. Om du har gear nok til Belial er en annen sak, men virker jo ikke som builden din har vært optimal.

Kan ikke du bare slutte å uttale deg om klasser du kan ingenting om, takk?

 

Jeg har gear nok til å slå Belai så lenge han ikke har en enrage timer. Altså jeg ville ikke hatt noen problemer med å slå han før 1.03. Heldigvis tok jeg Kuule før 1.03, fordi han ville vært enda vanskligere å ta på tre minutter.

 

Enrage timer er en dårlig ide. Bossene skal kreve evner, ikke å farme 100 timer sånn at du kan kjøpe utstyr på AH.

 

Jeg er forresten i ACT3 nå. Jeg hoppet over han.

Ikke at det beviser noe som helst, men jeg er i act 4 på monken min (skulle bare mangle) ;) Uansett bør matematikken tale for seg selv, flat 48% dps increase er en god spiritdump når du bruker spirit generator som dps. Har du ikke prøvd MoC, så prøv det, det hjelper endel mer enn ally.

 

Er forøvrig helt enig i at enrage timer ikke er noen kjempegod idé, tanker har mange nok ulemper allerede mtp. farmehastighet o.l.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Ikke at det beviser noe som helst, men jeg er i act 4 på monken min (skulle bare mangle) ;) Uansett bør matematikken tale for seg selv, flat 48% dps increase er en god spiritdump når du bruker spirit generator som dps. Har du ikke prøvd MoC, så prøv det, det hjelper endel mer enn ally.

 

Er forøvrig helt enig i at enrage timer ikke er noen kjempegod idé, tanker har mange nok ulemper allerede mtp. farmehastighet o.l.

Nei matematikken taler for seg selv. 50% damage slår 24% damage og 48% av og til. Spesielt når du må bytte det med 15% dodge og 20% ekstra armor. Mot en fiende er matematikken klar, men selv mot mobs er Fireally grei å ha siden han kan tanke fiender vekk fra deg. Det er heller ingen grunn til at du ikke kan ha begge deler.

 

Og selvfølgelig vet jeg om Mantra of Conviction. Jeg bruker Mantra of Conviction når jeg farmer tidligere akter. Om du kan bruke mantra of conviction i AKT4 så har du trolig brukt titals millioner på AH. Om du ikke er på AKT4 i Hell.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Ikke at det beviser noe som helst, men jeg er i act 4 på monken min (skulle bare mangle) ;) Uansett bør matematikken tale for seg selv, flat 48% dps increase er en god spiritdump når du bruker spirit generator som dps. Har du ikke prøvd MoC, så prøv det, det hjelper endel mer enn ally.

 

Er forøvrig helt enig i at enrage timer ikke er noen kjempegod idé, tanker har mange nok ulemper allerede mtp. farmehastighet o.l.

Nei matematikken taler for seg selv. 50% damage slår 24% damage og 48% av og til. Spesielt når du må bytte det med 15% dodge og 20% ekstra armor. Mot en fiende er matematikken klar, men selv mot mobs er Fireally grei å ha siden han kan tanke fiender vekk fra deg. Det er heller ingen grunn til at du ikke kan ha begge deler.

 

Og selvfølgelig vet jeg om Mantra of Conviction. Jeg bruker Mantra of Conviction når jeg farmer tidligere akter. Om du kan bruke mantra of conviction i AKT4 så har du trolig brukt titals millioner på AH. Om du ikke er på AKT4 i Hell.

Nå var det snakk om Belial, og om monker som kan gjøre mer skade enn det står i inventory. Monker kan det, Belial er ikke særlig vanskelig å ta med greit gear med overawe. Du får prøve deg frem :)

Forøvrig gjør mystic ally i motsetning til MoC kun 40% av din papiret, ikke din effektive dps (han slår f.eks ikke med fists of thunder/thunderclap eller får blazing wrath) Vesentlig forskjell.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Før patch.... bossene i diablo3 er ROFL, easy mode!

Etter patch... WTF, 2 hard!!!

 

Sånn går dagene, uansett hva de gjør så klager noen, egentlig så er det bare l2p issue.

Nei faktisk bossene har blitt lettere. Jeg bare lot monken min bli slått av belai fordi angrepene skadet meg så lite. Og de skuddene fra himmelen burde oneshotte meg, men det gjør de ikke. Jeg ville mye heller at Belai ble like sterk som før 1.03 og at de la til en phase hvor han spyr ut fluer. Synes også de fluene har blitt altfor lette etter 1.03.

 

Problemet er at de har lagt inn en enrange timer. For å kunne ta bossen trenger du ikke evner. Det eneste du trenger er høy DPS, og for å kunne få det må du kjøpe dyrt utstyr på AH.

Lenke til kommentar

Nå var det snakk om Belial, og om monker som kan gjøre mer skade enn det står i inventory. Monker kan det, Belial er ikke særlig vanskelig å ta med greit gear med overawe. Du får prøve deg frem :)

Hvem har skrevet at monker kan ikke gjøre mer damage enn i invetory? Hva har jeg sagt om å ikke lage dårlige stråmenn? Jeg sa at Barbarians har evner som kan gi dem mye mer damage enn deres base DPS. Monker kan øke deres DPS, men ikke i samme grad.

 

Jeg har betalt ca 100K per gear. Du får ikke nok DPS for å slå han da.

Lenke til kommentar

Nødvendigvis ikke, da buildet har så mye å si, dermed... l2p issue.

Rent tull. Det er helt umulig for en monk å slå Belai med 11K base DPS.

 

Først ta Belai med 11K base DPS, med en monk, lag en video og vis det her. Hvis du gjør det så vil jeg unnskylde meg. Hvis du derimot ikke klarer det så unnskylder du deg for å komme med en slik uttaelse.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Nå var det snakk om Belial, og om monker som kan gjøre mer skade enn det står i inventory. Monker kan det, Belial er ikke særlig vanskelig å ta med greit gear med overawe. Du får prøve deg frem :)

Hvem har skrevet at monker kan ikke gjøre mer damage enn i invetory? Hva har jeg sagt om å ikke lage dårlige stråmenn? Jeg sa at Barbarians har evner som kan gi dem mye mer damage enn deres base DPS. Monker kan øke deres DPS, men ikke i samme grad.

 

Jeg har betalt ca 100K per gear. Du får ikke nok DPS for å slå han da.

Haha, jeg siterte akkurat den uttalelsen jeg refererte til. Hvis du føler det er ille å bli tatt på ordet får du redigere posten din ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...