Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet er langt ifra perfekt. Ja, mye av kritikken er skivebom, men det var et par rare ting på den seneste patchen. Repair cost f.eks. Lukter jo RMAH lang vei.

Repair-changen lukter det mer fornuft av for min del.

En av de mest utbredde taktikkene: kjør på med 0 vit og press gjennom content uten godt nok gear -> dø hundre ganger, men du kommer deg i gjennom.

Dette er jo en latterlig taktikk, og kjedelig som faen. Sammenlign med D2, prøv å corpse-runne deg fremover, du vill mista så mye xp og daua 1000 ganger ekstra bare på å prøve å plukke opp liket ditt.

 

Om du holder deg i riktig act i forhold til gear/skill, så er det mulig å unngå å dø, ellers ville hardcore vært umulig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Baktanken til den økte reparasjonskostnaden skal jeg i likhet med tmg si meg helt enig i. Jeg har tjent kanskje 3% av gullet mitt på ah, men alikevel uten farming så er jeg i stand til å betale prisen det koster. Det er en sviende pris, men det fører til at jeg kjemper mer desperat for å holde meg i live mot champions. Blir ekstra morsomt i stedet for å bare nuke på med zombie bears... som forøvrig er svært bugget på siste patchen. hver 3 gang jeg skal sende vei en bølge emd bjørner så stopper de en meter bak meg.

Lenke til kommentar

Spillet er langt ifra perfekt. Ja, mye av kritikken er skivebom, men det var et par rare ting på den seneste patchen. Repair cost f.eks. Lukter jo RMAH lang vei.

Repair-changen lukter det mer fornuft av for min del.

En av de mest utbredde taktikkene: kjør på med 0 vit og press gjennom content uten godt nok gear -> dø hundre ganger, men du kommer deg i gjennom.

Dette er jo en latterlig taktikk, og kjedelig som faen. Sammenlign med D2, prøv å corpse-runne deg fremover, du vill mista så mye xp og daua 1000 ganger ekstra bare på å prøve å plukke opp liket ditt.

 

Om du holder deg i riktig act i forhold til gear/skill, så er det mulig å unngå å dø, ellers ville hardcore vært umulig...

Det er ingen som tvinger deg til å bruke samme taktikk. Å bruke 10 liv på å ta en elite var kjipt før patchen kom ut også. Problemet med reperasjonskostnadene er at de er for høye. De tvinger folk til å bruke evigheter på å farme lette akter. Men mest synd synes jeg for de som spilte glass cannon build. De dør lett, og blir enten tvunget til å bytte gear, farme lette akter, eller slutte å spille. Mange velger det siste.

 

Men hva med enrage timers? F.eks. at du må ha 20K DPS for å ta Belai med en monk. Og at Ghom er umulig for øyeblikket for de fleste utenom 100K DPS demon hunters, og 2000 LoH, 1000 Res All, 9000 armor melee. Det er få som gidder å bruke 100 timer på å farme ACT1 sånn at de kan få DPSen høy nok til å slå Belais enrage timer. Det er ikke morsomt.

 

Enrage timers er bare en dårlig måte å gjøre bossene vanskligere på. Hvis de synes bossene er for enkle, hvorfor legger de ikke til noen angrep? F.eks. Belai kunne jevnlig spy ut 10 bier.

Lenke til kommentar

tror jeg må punge ut rundt 30k hver repair og før måtte jeg ut med 3k med rødt gear. Blir for dumt i mine øyne å plutselig øke kostnadene for repair med 10 ganger så mye. Jeg mista mye stats på min Wizard og kunne ikke fortsette på Act 3 nå etter patchen. Det vil si at jeg må spille content jeg allerede har fullført alene på nytt flere ganger før jeg kan fortsette på Act 3.

 

Og nei, jeg gikk ikke full glass canon på wizarden post patch. Da var det blanding av mye vitality, res og damage som fungerte bra, men nå har jeg mistet EKSTREMT mye av damagen og er derfor ubrukelig. Dette fører til at jeg dør mye mer enn før som bare snowballer på repair cost. Totalt sett mister jeg lysten til å spille det i det hele tatt når de gjør så store endringer til spillet en måned etter release. All tiden jeg brukte på å farme til det gearet jeg har nå er bortkastet og jeg må starte på nytt på Act 2.

Lenke til kommentar

Liker at folk først klager at det er for enkelt. Så klager de at de nerfer gearet, øker repaircost, som gjorde det for enkelt ^^

 

Me no get community.

 

Det har vel kanskje noe med at communitiet ikke bare er én feit nerd som sitter i kjellern men en hel haug av dem. Og alle har forskjellige meninger. Er ikke vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar

Liker at folk først klager at det er for enkelt. Så klager de at de nerfer gearet, øker repaircost, som gjorde det for enkelt ^^

 

Me no get community.

Jeg har ennå ikke sett noen klage over at det var for enkelt før 1.03.

 

Det var derimot mange som klagde over at melee ikke klarte å overleve, og ranged ble tvunget til å gå for glass cannon.

Lenke til kommentar

Men hva med enrage timers? F.eks. at du må ha 20K DPS for å ta Belai med en monk. Og at Ghom er umulig for øyeblikket for de fleste utenom 100K DPS demon hunters, og 2000 LoH, 1000 Res All, 9000 armor melee. Det er få som gidder å bruke 100 timer på å farme ACT1 sånn at de kan få DPSen høy nok til å slå Belais enrage timer. Det er ikke morsomt.

 

Enrage timers er bare en dårlig måte å gjøre bossene vanskligere på. Hvis de synes bossene er for enkle, hvorfor legger de ikke til noen angrep? F.eks. Belai kunne jevnlig spy ut 10 bier.

Jeg soloa belial med barben min før og etter patch i samme gear, 9k dps. Etter slang jeg ut et par mer offensive passives/spells og har 3 deler med bare Str inventory, når jeg kommer til phase 3 slenger jeg på meg de 3 delene, mister 15k hp og res osv, men får 12k dps (3k mer altså)

Og da klarer jeg han allikevel. Jeg betalte totalt 200k elns for de 3 dps delene som kun har str, ingen crit e.l.

Lenke til kommentar

Jeg soloa belial med barben min før og etter patch i samme gear, 9k dps. Etter slang jeg ut et par mer offensive passives/spells og har 3 deler med bare Str inventory, når jeg kommer til phase 3 slenger jeg på meg de 3 delene, mister 15k hp og res osv, men får 12k dps (3k mer altså)

Og da klarer jeg han allikevel. Jeg betalte totalt 200k elns for de 3 dps delene som kun har str, ingen crit e.l.

Barbarians er ikke det samme som monk. Barbarians kan gjøre langt mer damage enn deres base damage.

 

Monk kan ikke gjøre det. Jag hadde 13K damage, angrep han konstant, ignorerte nesten alle angrepene hans, brukte buff for å få damage opp til 18K av og til. Og jeg har en fire ally som gir ca 50% av min weapon damage. Ikke sjangs, han hadde forsatt noe mer enn 1/3 av livet sitt igjen. Prøv med monk neste gang.

Lenke til kommentar

Jeg soloa belial med barben min før og etter patch i samme gear, 9k dps. Etter slang jeg ut et par mer offensive passives/spells og har 3 deler med bare Str inventory, når jeg kommer til phase 3 slenger jeg på meg de 3 delene, mister 15k hp og res osv, men får 12k dps (3k mer altså)

Og da klarer jeg han allikevel. Jeg betalte totalt 200k elns for de 3 dps delene som kun har str, ingen crit e.l.

Barbarians er ikke det samme som monk. Barbarians kan gjøre langt mer damage enn deres base damage.

 

Monk kan ikke gjøre det. Jag hadde 13K damage, angrep han konstant, ignorerte nesten alle angrepene hans, brukte buff for å få damage opp til 18K av og til. Og jeg har en fire ally som gir ca 50% av min weapon damage. Ikke sjangs, han hadde forsatt noe mer enn 1/3 av livet sitt igjen. Prøv med monk neste gang.

Monker gjør mye mer skade enn det som blir oppgitt i inv. De kan øke dps med 48% med én ability - Mantra of Conviction med overawe-rune.

 

edit: Fire ally er søppel i forhold.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Dette er egentlig det rareste de har gjort i 1.0.3

http://www.rockpaper...ys/#more-113163

 

 

Alle som kjøper digital edition får egentlig bare en DEMO versjon som låses opp etter 72 timer. Denne "starter edition" stopper på Skeleton King og lvl 13.

 

Pga goldsellers som velger en eller annen bank som bare sender regning til adresse, før det tar en dags tid før de skjønner at det ikke er en eksisterende kunde osv. Mener å huske det var mye av det i starten av SC2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...