Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jaja 1 dag med whining å 1 dag å relearne ny playstyle :p tide å fortsette spillet hehe, litt synd at jeg ikke kan løpe i full MF gear å må bytte ut en del deler der ;< men jaja

 

Fant et set item av butcher, crap stats, men all grønn å orange = ♥

 

Samler på alt, kall mer rar men alt av det jeg finner som er verdt å ta vare på er kjekt å ha! :D Akkuratt som hamburgern ^^

 

Hamburgern? :p

Lenke til kommentar

Diablo 3 er bra, men mange klasser under D2. På toppen av det hele har man irriterende cut scenes og scripting som er med på å forsure opplevelsen. Jeg savner eldre spill der man hadde bevegelsesfrihet og scripting var kun brukt der det var helt nødvendig. I majoriteten av spill som er kommet de siste ti årene får man ikke bevege seg overhodet med mindre scriptingen sier at "ok, nå kan du få gå videre". Aller verst er dette i FPS-spill. I 1993/94 hadde man i DooM et åpent spill med kreativt mapdesign der man kunne gå hvor man ville og pulle så mange fiender som man ville enten ved at de så deg eller hørte deg. I dagens FPS spill 18-19 år senere er mapdesignet noen firkantige kasser med cut scenes satt inn både her og der og man får ikke møte fiender eller dører med mindre scriptingen tillater det. Om noe mindre alvorlig er denne utviklingen en del av Diablo 3. Man må vente på scriptingen og cut scenes avbryter deg hele tiden. Hvem ønsker å se en cut scene etter tre år når man gjør en quest for titusende gang? Gameplay er broken i Diablo 3 og det blir ikke bedre av at spillet og karakterutviklingen er dummet ned.

 

Spillutvikling nådde toppen i 1999/2000 med titler som Diablo 2, Heroes of Might and Magic III og Quake III: Area. Siden den gang har utviklingen gått nedover. Spill Som kom før 2000 er såppas mye bedre enn nye spill at man burde slutte å bruke titusener på maskinvareoppdateringer og heller spille kvalitetsspill som kjører på et minimum av mskinvare. En dedikert gamer bruker i løpet av 10 år hundretusener på maskinvare når han/hun egentlig kunne ha spilt kvalitetsspill med 6-10 år gammel maskinvare.

 

Jeg skjønner at spillindustrien ønsker progresjon og bedre inntjening men det var bedre tider den gangen talentfulle utviklere laget spill nettop fordi de hadde en iver etter å lage gode spill spill. Kvaliteten på dagens spill er nesten like ille som kvaliteten på spillene rundt "The North American video game crash of 1983" der markedet ble oversvømt av dårlige spill. Den største forskjellen er da var det hundrevis av aktører som ville ha sin del av kaka og oversvømte markedet med middelmådige spill mens i dag er det noen få aktører som har monopol på å lage middelmådige spill. Denne utviklingen går gjennom mesteparten av samfunnet. Aktive ovedkortprodusenter er redusert fra 20 til 3-4 og grafikkortprodusenter er redusert fra 10 til 2 dersom man ser bort ifra tredjepartsprodusenter som produserer andres kort på kisens. Store kjeder har kjøpt opp de aller fleste frittsående butikker og den samme elendigheten er replikert landet rundt. I hver forbanneded by og tettsted er det de samme kjøpesentrene med de helvetes samme 50 butikkene. Slutt å ødelegge samfunnet og kulturen for profitt. Til syvende og sist er det mannen i gaten som ødelegger samfunnet fordi de godtar at selskaper og korporatister får gjøre som de vil på bekostning av de storheter og verdier som en gang var.

 

Så lenge folk fortsetter å kjøpe middelmådige spill vil ikke få bedre spill og fortjener heller ikke bedre. Folk må lære seg å si nei. Det kraftigste virkemidlet i verden er å si nei til det som ikke er riktig. Dersom folk sa nei hadde det verken vert krig eller urett i verden. En krig kan ikke kjempes når soldatene sier nei til krig. Desverre har sanden rent ut i timeglasset fordi fremtidens krig vil utkjempes av droner som ikke har den egenskapen at de faktisk kan si nei. Så lenge folk ikke skjønner at de har en mulighet til å si nei så er menneskeheten nødt til å feile og eliten vil behandle underklassen som det kveget vi er. 5000 elitister vil ha det sin vei med 7 milliarder mennesker fordi de ikke greier å si nei til urett.

 

Dette er mer alvorlige eksempler enn spill som er underholdning og uskyldig morro men det er et ordtak som heter "As above, so below. Godtar man møkk, ender man opp med møkk samme hva det gjelder.

 

Si nei til middelmådige spill og melking av franchiser. Diablo III er ikke det verste eksemplet og det er en del elementer som gjør spillet verd å spille, men eplet har falt langt fra Diablo II-stammen. Man høster som man sår. Si nei.

 

Hvorfor skal de nøye seg med å ødelegge/melke WoW når de kan ødelegge/melke Diablo-franchiset i tillegg. Folk burde ha sagt nei til D3 da det ble kjent at spillet skulle ha en lys og trivelig fargepalett. Isteden sa folk tja og solgte ut meningene sine.

 

Det som vil skje fremover er at nye aktører vil utklasse de spillselskapene som en gang var kjent for kvalitet. Det har allerede skjedd med id Software og det kan skje med Blizzard Entertainment. Det er synd at id Software spill er gått fra å være det ypperste til å være noe man får kastet etter seg for 50 kr (Rage). 1-2 runder til med franchise-melking så er Blizzard Entertainment i samme knipen. Det er flere enn meg som misliker utviklingen etter at Activision kom på banen. De har allerede ødelagt WoW. Dersom man ser bort ifra mindre påkostet grafikk, produkjson og cinematics er det flere hack and slash RPG og hack and slash MMO spill som har bedre spillbarhet og betydelig større gjenspillingsverdi enn Diablo III.

 

Gi meg heller en verdig remake av classic Diablo II feks ved å gi ut spillet på nytt akkurat som det var for 12 år siden med unntak av en kraftigere grafikkmotor og den originale "høyoppløselige" grafikken som i sin tid ble nedskalert hinsides all fornuft Grafikk-artistene var oppgitt fordi arbeidet de hadde lagt ned ikke kom til sin rett etter nedskaleringen. Jeg antar at denne grafikken fremdeles eksisterer men at det aldri kommer til å se dagens lys fordi det ville skade fremtidig salg akkurat som arena og guild bevisst ikke ble implementert i Diablo II selv om det var mer eller mindre ferdig utviklet. Spillbarheten er tilnermet perfekt med unntrak av noen klasser som er sub par med tanke på effektivitet, musikken er perfekt. Det eneste som trengs er høyere oppløsning på skjembilde og teksturer.

 

Jeg spiller Diablo III selv om jeg er skuffet over spillet og det er fordi jeg synes det er gøy å spille Barbarian og Wizard. Hadde neppe spilt dersom ikke en eller flere karakterklasser hadde falt i smak. I tillegg elsker jeg endeløs grinding etter items og gull. Akkurat dette gjør det verd å spille for min del og de andre som spiller har antakeligvis også funnet lyspunkter i spillet som gjør det verd å spille.

 

Jada Bestefar. Alt var bedre da du var ung. :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jaja 1 dag med whining å 1 dag å relearne ny playstyle :p tide å fortsette spillet hehe, litt synd at jeg ikke kan løpe i full MF gear å må bytte ut en del deler der ;< men jaja

 

Fant et set item av butcher, crap stats, men all grønn å orange = ♥

 

Samler på alt, kall mer rar men alt av det jeg finner som er verdt å ta vare på er kjekt å ha! :D Akkuratt som hamburgern ^^

 

Hamburgern? :p

 

http://d3db.com/item/i/the-horadric-hamburger

 

Beste item jeg har i mitt storage xD like kul som Butchers Hook hehe, ikke spør hvorfor jeg tar vare på disse tingene, men når jeg finner legendaries eller litt spesiele items så har de for meg en meget stor sentimental value

Lenke til kommentar

jaja 1 dag med whining å 1 dag å relearne ny playstyle :p tide å fortsette spillet hehe, litt synd at jeg ikke kan løpe i full MF gear å må bytte ut en del deler der ;< men jaja

 

Fant et set item av butcher, crap stats, men all grønn å orange = ♥

 

Samler på alt, kall mer rar men alt av det jeg finner som er verdt å ta vare på er kjekt å ha! :D Akkuratt som hamburgern ^^

 

Hamburgern? :p

 

http://d3db.com/item...adric-hamburger

 

Beste item jeg har i mitt storage xD like kul som Butchers Hook hehe, ikke spør hvorfor jeg tar vare på disse tingene, men når jeg finner legendaries eller litt spesiele items så har de for meg en meget stor sentimental value

 

haha, wtf. Den hamburgern er jo nesten verdt å ta vare på.

har litt sånn samlemani selv :hm:

Lenke til kommentar

As of patch 1.0.3, when purchasing a digital version of Diablo III through the online store or your Battle.net Account, players are restricted to the Starter Edition for the first 72 hours (sometimes less). Players on Starter Editions have the following restrictions:

Act I up to the Skeleton King is available

Level 13 cap

Matchmaking available only with other Starter Edition players

No Auction House access (Real Money or Gold)Global Play is not available.

Players attempting to connect to Diablo III Starter Edition in a region other than their Battle.net Account's home region will receive Error 12. See the Global Play support article for more information.

 

HAHAHAHAHA. Seriøst? Du betaler og så får du ikke hele spillet før etter tre dager? Blizzard har blitt gale med makt.

Lenke til kommentar

Uff. Har under alt dette tenkt at Blizzard vet hva de driver med, og at det er det er et av de beste selskapene der ute.

De har alltid levert kvalitet, brukerene kommer først osv.

 

Men, nå.. Etter alt oppstyret rundt D3 så skjønner jeg faen ikke hva de driver med.

De har failet på så mye i det siste.. Jeg skjønner det bare ikke. Har de byttet ledere? De virker jo helt fraværende.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt spillet en stund må jeg si at jeg er skuffet over hvordan Blizzard behandler kundene sine.

 

Når spillet først kom ut, så er det klart at de ikke testet spillet ordentlig. Hadde de gjort det ville de visst at gemprisene deres er latterlige, og det samme med crafting. Crafting burde egentlig gi våpen som ikke kan selges på auction house. Ellers så har ikke crafting noe verdi. Noe annet de opplagt ikke sjekket var balansen på inferno. Demon Hunters var latterlige gode. Barbarians, Monks og Witch Doctors kunne ikke komme seg lenger enn ACT2.

 

De burde også ha brukt mer tid på spillet. Hvorfor kan man ikke forandre utsende på karakteren? Hvorfor kan man ikke bestemme hvordan karakteren skal oppgradere seg? Hvorfor fungerer AH så dårlig, mangler funksjoner og har bare 3 søkfunksjoner? Hvorfor er det ingen PvP som de lovet? Hvorfor er ikke spillet lengre? Det er et spill som har flere hundre millioner dollar i profit. De kunne ha gjort langt mer.

 

Men det er lov å gjøre feil. Det viktigste er at man lytter til sine kunder og gjør forandringer. Men istedenfor å fiske problemene, så gjør de det bare verre.

  • Istedenfor å gjøre bossene mer inteligente, så gir de dem enrage timers sånn at du må farme i timevis for å få items. Eller kjøpe de med ekte penger, noe som fører til at Blizzard tjener penger. Jeg kom til Belai. Han var lett, jeg trengte ikke å bry meg noe særlig om angrepene hans, men hans enrage timer gjorde det umulig å slå han uten å bruke millioner på AH. Gøy...
  • De økte reperasjonskostnadene med 5 ganger. Ingen spurte om det, og jeg har ikke møtt noen som har likt forandringen.
  • De reduserte attack speed. Selv om det var en nødvendig forandring fortalte de aldri hvordan de skulle gjøre det. I tilegg er slike forandringer veldig irriterende for spillere som har brukt flere hundre timer på spillet. Man skal være veldig forsiktig med å gjøre forandringer som ødelegger våpen og karakterer.
  • Det skaper flere bugs enn de fikser. Joda, fint at de endelig fikset hackeproblemet, at de reduserte den latterlig høye skaden i ACT2-4 og at de reduserer kostnadene for gems. Faktisk ACT2 var ikke så ille. Men i patch 1.03 så ble alle digitale kunder degradert til gjestepass. Witch Doctor ble gjort ubrukelig fordi de mistet Zombie Bears. Gode itemdrops i ACT3 falt plutselig. Ghom minibossen ble plutselig umulig.
  • Og jeg spiller på USA sine servere. Det er serveren de bryr seg mest om. Dereter kom Europa, og Asia til slutt. Asia har store serverproblemer, høy latency, og folk må vente i kø for å spille. Dette er et singelplayer spill. Diablo 3 har aldri trengt å være online, så de har ingen unnskyldninger for å behandle kundene sine slik. Det har heldigvis ført til reaksjoner i asia, og de har blitt tvunget av koreanske myndigheter å gi pengene tilbake til kundene som ønsker det.
  • Til slutt, og det verste. Det er ingen kontakt mellom kundene og Blizzard. De informerer bare om bugs/serverproblemer/feil når de må, og det er ofte veldig begrenset med informasjon. På grunn av dette så er forumene fylt opp med sinte spillere.

For meg virker det som om Blizzard gir faen i kundene sine. Det virker som om de har bare en ting i fokus og det er profitt.

Lenke til kommentar

jaja 1 dag med whining å 1 dag å relearne ny playstyle :p tide å fortsette spillet hehe, litt synd at jeg ikke kan løpe i full MF gear å må bytte ut en del deler der ;< men jaja

 

Fant et set item av butcher, crap stats, men all grønn å orange = ♥

 

Samler på alt, kall mer rar men alt av det jeg finner som er verdt å ta vare på er kjekt å ha! :D Akkuratt som hamburgern ^^

 

Hamburgern? :p

 

http://d3db.com/item...adric-hamburger

 

Beste item jeg har i mitt storage xD like kul som Butchers Hook hehe, ikke spør hvorfor jeg tar vare på disse tingene, men når jeg finner legendaries eller litt spesiele items så har de for meg en meget stor sentimental value

 

haha, wtf. Den hamburgern er jo nesten verdt å ta vare på.

har litt sånn samlemani selv :hm:

 

Jeg bruker den når en char er oppe å kan nye av den, samme med alt jeg har av items jeg samler på ^^

 

Daske mobs med en slapp habbis! Oh ye! (ja når charen holder den er det en faktisk hamburger)

Lenke til kommentar

Uff. Har under alt dette tenkt at Blizzard vet hva de driver med, og at det er det er et av de beste selskapene der ute.

De har alltid levert kvalitet, brukerene kommer først osv.

 

Men, nå.. Etter alt oppstyret rundt D3 så skjønner jeg faen ikke hva de driver med.

De har failet på så mye i det siste.. Jeg skjønner det bare ikke. Har de byttet ledere? De virker jo helt fraværende.

 

Oppstyr er jo nettopp det, oppstyr.

 

Jeg har spilt ganske mye (rundt 300 timer) og jeg kjenner meg ikke igjen i all kritikken. Jeg har tidligere vært en av de som stadig kritiserte blizzard for valgene deres i WoW, men med Diablo føler jeg de har gjort det meste riktig.

 

Det virker som om en person klager, og så henger andre seg med, selv om de ikke har erfart det samme.

Lenke til kommentar

Selv har jeg hatt 0 problemer.

Men, om man leser rundt så skulle man tro at 99% av alle andre sleit mye!

skal sies at det fort blir storm i vannglass av sånt ja..

 

Det med at de som kjøper over nett må vente 72 timer mellom skelleton king og resten skjønner jeg lite av... ????

Lenke til kommentar

Cool story bro. Spillet er perfekt og blizzard har gjort alt riktig. GG...

 

Lang ifra perfekt. Her er et par ting jeg ville forandret:

 

1: Ikke tillate resurrection under en boss-fight.

2: Hvis du dør får alle mobs full health, og alle elites får alle sine minions resurrected.

3: Fjerne RMAH.

 

Det er sikkert mer også.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...