Jump to content
Anonym234

Bok-kafeen - Stedet for småprat og spørsmål rundt litteratur

Recommended Posts

Lite aktivitet her, men jeg prøver. Leter etter en serie bøker innen Fantasy sjangeren som ble skrevet på sent 90 og tidlig 2000 tallet kanskje? Handler om noen alver i en fantasi verden, den er skrevet av en norske forfatter.. husker dessverre ikke så mye mer enn det. Noen som har aning hva det kan være?

leste 15 bøker i 2019 :^) høres kanskje ikke ut som mange, men min highscore så langt. Favoritten var Bli hvis du kan, reis hvis du må-trilogien av Helga Flatland i år, men bienes historie av Maja Lunde og Vi Ses i Morgen av Tore Renberg var ikke langt unna. 

Nå skal jeg bare lese ferdig Og slik er det også med deres barn - Nicolas Mathieu, så skal jeg begynne med Stilisten av Donna Tart ! fikk også bok2 i serien til Maja Lunde i julegave, så den blir også lest etterhvert

Litt trist å tenke på at det eneste jeg leste i fjor kun var faglitteratur. I år håper jeg å få lest mye skjønnlitteratur. 

Alkan: Nei, dessverre. Men håper noen andre vet? 

Noen som vokste opp med fem-serien? (Enid Blyton). Likte også Den onde greven eller Grøsserne. Og Mamma Mø bygger hytte, da jeg var veldig liten, haha. 

Annonse

36 bøker i 2019. Ikke ille.

Noen høydepunkter:

Scifi:

Half Past Human / The Godwhale, TJ Bass.

Grass / Raising the Stones / Shideshow, Sheri S. Tepper

Helliconia, Brian Aldiss

Annet:

The Sellout, Paul Beatty

Rob Roy, Sir Walter Scott

Night Without End / Ice Station Zebra / Bear Island / Athabasca, Alistair Maclean

The Indifferent Stars Above - The Harrowing Saga of the Donner Party, Daniel James Brown