Gå til innhold

Bok-kafeen - Stedet for småprat og spørsmål rundt litteratur


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ny kindle...

 

*måha*

 

Ble litt overrasket når jeg så over ordrehistorikken og prøvde å anslå hvor mye jeg har lest på min forrige kindle. 30-40 bøker på et år. :ohmy: Makan hvor mye leseglede det fins i den lille gadgeten.

 

I går ble jeg ferdig med en av de tyngste bøkene jeg har lest, Juliette av Marquis de Sade. Jeg fikk nok, lenge før jeg var halvveis, og tok pause mellom hvert bind.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Lanseringen av Tarkin (nyeste Star Wars boken av James Luceno) har visst gått i glemmeboka hos meg.

Kikker på Play Store på Samsung tab'en og der finner jeg 2 Tarkin e-bøker med en relativ stor prisforskjell.

 

Noen som vet om det er noen forskjell mellom disse? Jeg ser ikke noe forskjell, og er litt surt å kjøpe feil for så å finne ut i etterkant at jeg heller burde kjøpt den andre..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har lest Gone Girl? Hørte et intervju med forfatteren tidligere i dag, og fikk egentlig ganske lyst til å lese den. Tror jeg skal ta meg en tur innom biblioteket en dag.

 

Forresten; vet noen hvordan utvalget av litteratur på engelsk er ved norske biblioteker? Jeg foretrekker å lese bøker av engelskspråklige forfattere på engelsk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noen som har lest boken "Bare tiden vil vise" av Jeffrey Archer og stusset over at det virker som Harry begynner rett på det siste året ved St. Bedes etter kun ett år ved skolen? Av rektors velkomsttale det første semesteret kan det vel ikke være noen tvil om at skolegangen ved St. Bede går over tre år. Særlig syns jeg det er merkelig at Harry og Jack iløpet av sommerferien går fra å diskutere Giles sin mulige retur, til mulighetene for at Harry vil kunne bli utnevnt til prefekt påfølgende semester.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg kom over et intervju med amerikanske Jonathan Franzen på Youtube her forleden dag. Interessant var det, og jeg kom på at jeg har hørt et intervju med ham tidligere i Bokprogrammet på NRK. Jeg ble interessert, og vurderer nå alvorlig å bestille en av hans bøker: The Corrections.

 

Er det noen som har lest noe av Franzen og vil anbefale å lese noe av ham? Og er det andre bøker han har skrevet som er bedre, uten at jeg kan presisere nøyaktig hva jeg leter etter? 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...
  • 8 måneder senere...

Dumt at denne tråden ikke er mer aktiv.

 

 

Noen som har lest noe Stephen King? Har lest Carrie, The Green Mile, Salem's Lot, noen short stories i Night Shift, og driver på med The Stand. 

 

Hva syns dere?

 

Jeg har så langt bare lest The Long Walk som han skrev under pseudonymet Richard Bachman, likte den veldig godt. Dystopisk, litt "hunger games aktig" setting. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Long_Walk

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Jeg henter denne tråden fra de døde med å si at jeg nettopp er ferdig med God Is Not Great av Christoper Hitchens. En god og morsom bok. Begynte nylig på The Selfish Gene av Richard Dawkins men han er ikke like feslig dessverre. Tenker å bestille flere bøker fra Hitchens, en av mine favorittforfattere noen sinne.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Den kjente forfatteren og samfunnsdebattanten Walid al-Kubaisi døde i går.

 

Han var noe så sjeldent som en arabisk ateist og kom til Norge i 1986. Han pådro seg kreft i februar og døde som en følge av det.

 

En intellektuell og foregangsmann i et samfunn dominert av radikalisme og fundementalisme. 

Endret av Sandy Koufax
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sikkert bare meg, men jeg liker å kalle fantasy serien Kire "Norges Twilight", jeg liker både eventyr og vampyrer, men begge historiene er prediktive og karakterene forferdelig kjedelige. Erik (hovedpersonen) har kun personelighetstekkene arogant og feig når det passer historien, hans store svakhet er at han får hodepine av datamaskiner men klarer å bruke TV (han har en Darth Vader vekkerklokke så han ser filmene) og det er synd på ham liksom fordi han må gjøre leksene på den, men dette dukker bare opp en gang i hele historien. Han er en karakter som er utvalgt men ikke kalles det direkte fordi "det er clichè", men han er liksom bedre enn alle andre. Og alle jentene forelsker seg i ham av en eller annen grunn.

 

De andre karakterene er kjedelige de også, den magiske læreren, som man ikke i det heletatt kunne forutse (sarkasme), som ikke er fra Hogwarts i det heletatt, heter det teite navnet Jack Flink og er norsklærer også fordi han er så flink, vistnok. Tvillingenes superkraft er telepati med verandre, fordi det er aldri gjort før. Og huldra er der kun for at guttene skal synes at hun er pen og beskytter vistnok Erik, men kun når det passer historien. Kanskje det er forsøk på Dysfunction Junction, men karakterene er alt for kjedelige til at det fungerer fordi det er ikke serlig konflikt mellom dem egentlig.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...