Gå til innhold

Bok-kafeen - Stedet for småprat og spørsmål rundt litteratur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Malazan Book of the Fallen (Steven Erikson) er virkelig verdt det. Ian C. Esslemonts bøker satt til samme univers og utdyper etc. Eriksons 10 bøker er ikke like gode, men de er også verdt det. Skepsisen er på sin plass av flere grunner. Første boka i serien er ikke den beste og har hørt folk gi opp pga den, men det er deres tap. Serien er noe vanskelig, ting blir ikke forklart særlig mye, det er mange raser og mennesketyper, mange personer (!!!), en lang forhistorie og en stor geografi. Universet i serien er forbløffende. Det kan være overveldende, komplisert og vanskelig å følge med underveis, men dæven døtte hvor rå den serien er. Anbefales å sjekke ut. Virkelig.

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ooh, den må jeg få tak i. Elsker Gaiman. :D

 

Leser for øvrig Arto Paasilinnas nyeste oversatte, "Volomari Volotinens første kone og andre gamle ting", fantastisk bok - som alt annet jeg har lest av ham, og jeg har lest alt det andre som har blitt utgitt på norsk.

 

Skulle ønske jeg kunne finsk flytende, sånn at jeg kunne lest alt det som ikke er oversatt også …

Lenke til kommentar

Jeg har lest Walter Shewrings prosaiske engelske oversettelse av Odysseen. Tenker jeg skal lese den igjen i diktform ved en senere anledning, men episke dikt er jeg ikke helt komfortabel med enda, så jeg fant det mer enn akseptabelt. Jeg koste meg.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Den siste tiden har jeg storkost meg med "Fyrsten" av Henrik H. Langeland, som er en slags oppfølger til "Wonderboy" av samme forfatter. Jeg liker begge bøkene kjempegodt, og liker måten forfatteren skriver på. Er det noen som har lest bøkene og/eller har gode tips til andre bøker som er "i samme gate" mtp. tematikk, stil, osv? Jeg er sulten på mer, nært sagt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...