Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Du kan jo se etter et par pent brukte på ymse bruktmarked. Jeg solgte mine HD650 pga innkjøp av HD700 når de kom ut.

Solgte dem vel for 1500 + frakt om jeg ikke husker feil.

 

Ligger ingen ute på hifisentralen sitt torg per nå, men de har en tendens til å bli solgt fort tror jeg, jeg hadde i alle fall ikke noen problemer med å få mine solgt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du trenger ikke noe spesielt for å drive Fidelio X1. E07K gir en varmere bass og bedre forsterkning enn f.eks. det som er inkludert med hovedkortet. Om du skal bruke den portabelt i forhold til telefon så får du nok en grei forbedring om du tar i bruk usb-host til E07K'en slik at du får utnyttet både DAC og AMP. Jeg følte ikke 1000 kroner for Fiio E07K var verdt det i forhold til hva hovedkortet leverte.

Jeg skal bruke hodetelefonene en del på en ganske ræva bærbar, så på akkurat det punktet tror jeg det trengs. Jeg har hvertfall bestilt dem, så får vi se

 

 

Jeg har disse selv og vil anbefale deg å få en forsterker. Jeg syns i hverfall jeg fikk mye bedre og mer lyd ut av dem.

Lenke til kommentar

Hovedkortet mitt har kanskje litt bedre lydkort i tillegg til en AMP som er ratet på 600Ohm. Ikke tidenes AMP krets, men nok til at lyden kommer til et punkt der jeg ikke kan skru den opp mer. Lyden ble også bedre for meg med E07K, men problemet mitt var at lyden ikke ble god nok i forhold til pris og det hovedkortet leverte. Om jeg hadde sitti kun med laptop(der alt av AMP mangler og bass ikke eksisterer) hadde jeg nok syntes at oppgraderingen var verdt pengene.

Lenke til kommentar

Hovedkortet mitt har kanskje litt bedre lydkort i tillegg til en AMP som er ratet på 600Ohm. Ikke tidenes AMP krets, men nok til at lyden kommer til et punkt der jeg ikke kan skru den opp mer. Lyden ble også bedre for meg med E07K, men problemet mitt var at lyden ikke ble god nok i forhold til pris og det hovedkortet leverte. Om jeg hadde sitti kun med laptop(der alt av AMP mangler og bass ikke eksisterer) hadde jeg nok syntes at oppgraderingen var verdt pengene.

Det er nettopp derfor eg ikke gikk for den billigste løsningen når eg oppgraderte.

Der eg merket størst forskjell var hvor stille det nye oppsettet var.

Lydkortet eg hadde inni maskinen var plaget av støy fra skjermkortet.

Hver gang skjermkortet startet opp for fult så fikk eg masse støy på lyden.

Tro du meg det var irriterende.

Endret av Netrum
Lenke til kommentar

Det er nettopp derfor eg ikke gikk for den billigste løsningen når eg oppgraderte.

 

Der eg merket størst forskjell var hvor stille det nye oppsettet var.

Lydkortet eg hadde inni maskinene var plaget av støy fra skjermkortet.

Hver gang skjermkortet startet opp for fult så fikk eg masse støy på lyden.

Tro du meg det var irriterende.

 

Og hvilket lydkort var så dette?

Lenke til kommentar

 

Noen her som har laget egen headphone stand? evt. bestilt på nett?

Holder på å lage en selv nå, men jeg er dessverre en ekstremt dårlig håndverker.

Skal bli moro å se resultatet. Uheldigvis er det 48t med tørking av lakk.

 

Har vurdert å gjere det same, skal satse på å kome i gang med arbeidet snart :p Du får poste bilde!

 

Ble ferdig til slutt, resultatet ble midt på 3, men var isåfall en moro utfordring.

Skal sies at jeg er en ekstremt dårlig håndverker, og hva jeg hadde å jobbe ut ifra var 2 planker og en baufil, samt litt pussepapir. Bildene ligger i spoileren, og er tatt i dårlig belysning og iPhone kamera.

 

8c5f2f05d6.f.jpg

 

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Har ikke lest så mye gjennom tråden her, sitter med en mobil med tregt nett, så derfor spør jeg bare!

Jeg er på jakt etter et bra og komfortabelt headset som skal brukes sammen med et nettbrett (samsung galaxy note 10.1 2014 edt.). Hovedsaklig til film- og musikkbruk.

 

Noen som kan anbefale noe?

Budsjett? Beyerdynamic DT770 høres fint ut for deg.

Lenke til kommentar

Har ikke lest så mye gjennom tråden her, sitter med en mobil med tregt nett, så derfor spør jeg bare!

Jeg er på jakt etter et bra og komfortabelt headset som skal brukes sammen med et nettbrett (samsung galaxy note 10.1 2014 edt.). Hovedsaklig til film- og musikkbruk.

 

Noen som kan anbefale noe?

Hvilket budsjett er du på?

Open eller Closed?

Hvilken type musikk hører du på?

Du sier headset, mener du egentlig hodetelefoner?

Er du bass-head?

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Mener selvfølgelig hodetelefoner :-)

Budsjettet ligger vel rundt 2000. Veldig fleksibelt, men det gjør selvfølgelig ikke noe om det koster mindre heller. Viktig at det er komfortabelt å ha på seg over lengre tid.

Er ikke jeg som skal bruke hodetelefonene, men musikksmaken er veldig varierende, alt i fra rock/pop/dubstep og lignende.

 

Skal sjekke ut beyerdynamic som du litt over meg foreslo :-)

Lenke til kommentar

Mener selvfølgelig hodetelefoner :-)

Budsjettet ligger vel rundt 2000. Veldig fleksibelt, men det gjør selvfølgelig ikke noe om det koster mindre heller. Viktig at det er komfortabelt å ha på seg over lengre tid.

Er ikke jeg som skal bruke hodetelefonene, men musikksmaken er veldig varierende, alt i fra rock/pop/dubstep og lignende.

 

Skal sjekke ut beyerdynamic som du litt over meg foreslo :-)

Skal han bare bruke dem inne, og er det aktuelt med en DAC/forsterker?

Endret av iFire
Lenke til kommentar

I første omgang skal det brukes innendørs (sykehusopphold), og etterpå er det mulig det brukes utendørs fra tid til annen.

Forsterker tror jeg ikke blir nødvendig. Trenger ikke være så avansert :-)

 

Har tittet litt rundt nå, hvordan er Sennheiser Momentum?

Hodetelefoner jeg anbefaler å ta en titt på rundt den prisen du har nevnt er: NAD Viso HP50, Sony MDR-R1, Audio Technica ATH-M50, DT770.

Lenke til kommentar

 

 

Noen her som har laget egen headphone stand? evt. bestilt på nett?

Holder på å lage en selv nå, men jeg er dessverre en ekstremt dårlig håndverker.

Skal bli moro å se resultatet. Uheldigvis er det 48t med tørking av lakk.

 

Har vurdert å gjere det same, skal satse på å kome i gang med arbeidet snart :p Du får poste bilde!

 

Ble ferdig til slutt, resultatet ble midt på 3, men var isåfall en moro utfordring.

Skal sies at jeg er en ekstremt dårlig håndverker, og hva jeg hadde å jobbe ut ifra var 2 planker og en baufil, samt litt pussepapir. Bildene ligger i spoileren, og er tatt i dårlig belysning og iPhone kamera.

 

8c5f2f05d6.f.jpg

 

 

 

Spoileren er tom? :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen her som har laget egen headphone stand? evt. bestilt på nett?

Holder på å lage en selv nå, men jeg er dessverre en ekstremt dårlig håndverker.

Skal bli moro å se resultatet. Uheldigvis er det 48t med tørking av lakk.

 

Har vurdert å gjere det same, skal satse på å kome i gang med arbeidet snart :p Du får poste bilde!

 

Ble ferdig til slutt, resultatet ble midt på 3, men var isåfall en moro utfordring.

Skal sies at jeg er en ekstremt dårlig håndverker, og hva jeg hadde å jobbe ut ifra var 2 planker og en baufil, samt litt pussepapir. Bildene ligger i spoileren, og er tatt i dårlig belysning og iPhone kamera.

 

8c5f2f05d6.f.jpg

 

 

 

Spoileren er tom? :p

 

s_TAND.jpg

 

Bilde har forsvunnet 2 ganger nå. rart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...