Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bose QC15 har den beste støydempingen imo og generell kvalitet. Lyden er ikke helt min smak og jeg føler et lite trykk fra den aktive støydempingen som jeg ikke liker. Holder meg som regel til noe over the ear med lær puter, men har brukt de en del ganger på reiser med fly, buss eller tog.

Lenke til kommentar

Bose QC15 har den beste støydempingen imo og generell kvalitet. Lyden er ikke helt min smak og jeg føler et lite trykk fra den aktive støydempingen som jeg ikke liker. Holder meg som regel til noe over the ear med lær puter, men har brukt de en del ganger på reiser med fly, buss eller tog.

 

Passiv demping er jo stort sett alltid bedre enn aktiv, men det har noen andre ulemper (størrelse på klokkene, komfort osv)

 

AtW

Lenke til kommentar

Har selv reist rundt en del med Sennheiser Momentum, støydempingen synst jeg er god nok i de aller fleste situasjoner, selv på Widerøe flyvningenne jeg har vært på. Lyden er jo sliktsett subjektivt , men er noe av det beste jeg har hørt i en såpass portabel og lukket hodetelefon. Nå så passer vel sliktsett ikke momentum helt inni kravenne dine , men tenkte det var vært å nevne uansett.

 

Et par andre hodetelefoner som kan være vært å nevne er Logitech UE 6000 og 9000. De er muligens litt store , men lyden skal være veldig god, og de passer noe bedre inn i kravene dine.

 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Hmm, kanskje jeg ikke er i riktig tråd.

 

Men tips til headsett som har mikrofon?

 

Pris har ikke noe særlig å si, med mindre den koster over 5000,-

 

Viktig at den er god å ha på seg i mange timer!

 

Edit: Jeg bor langt nord, og får ikke testet headsett selv.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Hmm, kanskje jeg ikke er i riktig tråd.

 

Men tips til headsett som har mikrofon?

 

Jeg bryr meg ikke så mye om sorround, og pris har ikke noe særlig å si, med mindre den koster over 5000,-

 

Viktig at den er god å ha på seg i mange timer!

 

Beyerdynamic MMX-300/Qpad 1339 (samme headsett). Samme hodetelefonen som Beyerdynamic DT770 bare med en mic på siden. Kan varmt anbefalest av meg vertfall, veldig god lyd både til spill , film og musikk samt en mic som er mange hakk over det de jeg stort sett snakker med bruker.

Lenke til kommentar

Om du trykker på linken i signaturen min så ser du settuppen jeg ofte bruker de på. Men som oftest blir de kjørt rett utfra et Asus xonar essence stx lydkort grunnet mic port plasseringen, er ikke spesielt tungdrevne hodetelefoner så krever ikke all verden av kilden din. Ellers vet jeg ikke helt hvilket svar du vil ha ?

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til noen gode reise-hodetelefoner? Der synes jeg det er vanskelig å finne noe bra, ideelt sett med aktiv støydemping, samt trådløs overføring og mulighet for litt høyt volum på bærbare enhter, helst med litt ok båndbredde. Dvs ikke bare "vanlig bluetooth" (vet ikke hvordan det er med nye bluettoh 4.0, har det noe high-bandwith mode?), har prøvd Sennheiser mm 450 men likte ikke lyden noe særlig. Innser at jeg antakelig må lempe på ett eller flere av kravene dog :(

 

AtW

Har ikke erfaring med de, men denne testen poppet opp i nyhetsbrevet mitt nettopp:

http://www.tu.no/t2/mobil/2014/03/07/disse-fjerner-stoy-i-70-timer

Lenke til kommentar

 

Vet ikke om jeg banner i kirken, men regner med du har sjekket ut Bose QC15?

Jeg har faktisk ikke det. Litt fordi jeg ikke har hatt bose så høyt på lista, at de er litt dyre og at de bare er "vanlige" støydempende klokker. Men jeg skal sjekke det ut. AtW

 

Jeg fant denne tråden for å spørre om QC15, men svarer deg i samme slengen: Førstkommende tirsdag har Elkjøp dagstilbud på disse til 1495,-.

 

Til alle: Er dette et bra tilbud? Jeg pleier å låne Bose AE2 av en jeg kjenner, og er fornøyde med de. Hadde vært gøy med mitt eget par, men er QC15 verdt pengene? Er jo en tusenlapp å spare, ser det ut som.

 

Edit: Kilde: http://www.elkjop.no/cms/s-jIKsGQVpWNoAAAEzgiYduxbn/ukens-kundeavis-uke-11?intcid=int1442 (side 2)

Endret av Ka5632
Lenke til kommentar

Om du først er ute etter noe med aktiv støyreduksjon så er QC15 et fint kjøp til 1500 kr.

 

Skal du sitte og høre på disse hjemme, hvor det pleier å være ganske stille, så kan du finne bedre alternativer til prisen, rent lydmessig.

 

QC15 er helt ok til 1500 hvis du skal ha aktiv støyreduksjon. Trenger du ikke aktiv så burde du gå for noe annet. Prøv å skaff en brukt Denon d2000, god passiv støyreduksjon, 1500-2000 burde være mulig.

PS. Denne hodetelefonen har litt fokus på bass.

Endret av zoqiet
Lenke til kommentar

Har et par D2000 som har ligget i eska i halvannet år. Disse er litt morsomme å høre på og har ganske godt med bass, men isolasjon på dem er nesten like dårlig som på åpne hodetelefoner. De lekker også en god del lyd ut.

 

Til hjemmebruk er det dog ingen problem. Også kjekt at de kan plugges inn i mobilen og gi helt ok lyd.

Lenke til kommentar

 

Mhm, hvis jeg går for disse så kjører jeg nok rett i fra lydkortet ja. Har ROG Xonar Phoebus.

 

Tusen takk for forslaget, jeg er enda åpen til flere tips.

http://www.modmic.com/ + gode hodetelefoner. Webcam mikrofon fungerer også hvis det ikke er mye støy rundt deg.

 

Tusen takk for tipset, men det ser ut som noe jeg hadde revet av fort uten at jeg mente det.

Webcam mic er ikke akseptabelt!

 

Tenk deg når jeg streamer og har elendig mic?

EDIT: Har lest litt rundt på nettet, går for Beyerdynamic MMX-300, (jeg må bare dempe bassen i EQ...)

Da jeg ikke orker standalone mic.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd disse fra Hantek? http://www.hantek.no/in-ear/acs-custom/t15-pro-in-ear-monitoring-detail

 

Var i utgangspunktet på utkikk etter nye propper til bruk på konserter, men så fant jeg disse som kan brukes som hørselvern og til å lytte på musikk fra telefonen.

 

Har lest testen fra Amobil, som virker ganske lovende, men kunne tenke meg å høre fra noen andre som også har prøvd dem.

Lenke til kommentar

D2000 er da kjent for dårlig isolasjon.

Mener at mine D2000 isolerte ganske godt mot andre lydkilder. Testet på nytt igjen ikveld og må nok si meg enig nå i forhold til noen av mine andre lukkete hodetelefoner, la egentlig aldri merke til det.

Trekker tilbake anbefalingen hvis de er for lydisolering, men ellers bra lyd for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...