Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

 

I første omgang skal det brukes innendørs (sykehusopphold), og etterpå er det mulig det brukes utendørs fra tid til annen.

Forsterker tror jeg ikke blir nødvendig. Trenger ikke være så avansert :-)

 

Har tittet litt rundt nå, hvordan er Sennheiser Momentum?

Hodetelefoner jeg anbefaler å ta en titt på rundt den prisen du har nevnt er: NAD Viso HP50, Sony MDR-R1, Audio Technica ATH-M50, DT770.

 

Jeg har NAD Viso HP50 selv, og er særdeles fornøyd. Jeg bruker mitt til hovedsaklig trommespilling (El-sett) og musikk, og for meg som ikke har eid noe som har vært så bra før så er jeg utrolig fornøyd.

 

Jeg hører på alt fra Trance til death metal, og det er på guitarbasert musikk de er best på i mine ører hvertfall. Det er rett og slett en nytelse å høre på akustisk musikk f.eks. Jeg har ikke testet så veldig mye med film og lignende da det fort blir litt kjedelig for samboern ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har forslag til headset for "gatebruk", altså t-bane, buss og generell utebruk. Har budsjett på 7-900, kanskje opp mot 1300 om det kreves. Har DT770 til hjemmebruk, så vil ikke gå altfor mye ned i lydkvalitet, men regner med å få litt svakere ytelse. Har sett på Koss DJ100 og JBL Bassline. Noen innvendinger til disse, eller andre forslag?

 

Kan forresten være greit at de ikke lekker så enormt mye som Koss Porta Pro. Liker ikke at alle i hele bussen kan høre samme sang som meg.

Endret av ORLY?
Lenke til kommentar

Noen som har forslag til headset for "gatebruk", altså t-bane, buss og generell utebruk. Har budsjett på 7-900, kanskje opp mot 1300 om det kreves. Har DT770 til hjemmebruk, så vil ikke gå altfor mye ned i lydkvalitet, men regner med å få litt svakere ytelse. Har sett på Koss DJ100 og JBL Bassline. Noen innvendinger til disse, eller andre forslag?

 

Kan forresten være greit at de ikke lekker så enormt mye som Koss Porta Pro. Liker ikke at alle i hele bussen kan høre samme sang som meg.

CAL! er jo relativt billige og gode hodetelefoner som er closed/overear. Ser de ofte på T-Banen, og personlig syntes jeg dem er lekre. De lekker noe lyd, men ikke selv lagt merke til det. I forhold til dine dt770 så er de ganske svak på bassen.

 

I motsetning til CAL! så skal AKG K 81 DJ være litt bedre på bassen og de lavere frekvensene, og har også en god isolering. litt dyrere pris, og de er closed/on-ear.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har forslag til headset for "gatebruk", altså t-bane, buss og generell utebruk. Har budsjett på 7-900, kanskje opp mot 1300 om det kreves. Har DT770 til hjemmebruk, så vil ikke gå altfor mye ned i lydkvalitet, men regner med å få litt svakere ytelse. Har sett på Koss DJ100 og JBL Bassline. Noen innvendinger til disse, eller andre forslag?

 

Kan forresten være greit at de ikke lekker så enormt mye som Koss Porta Pro. Liker ikke at alle i hele bussen kan høre samme sang som meg.

CAL! er jo relativt billige og gode hodetelefoner som er closed/overear. Ser de ofte på T-Banen, og personlig syntes jeg dem er lekre. De lekker noe lyd, men ikke selv lagt merke til det. I forhold til dine dt770 så er de ganske svak på bassen.

 

I motsetning til CAL! så skal AKG K 81 DJ være litt bedre på bassen og de lavere frekvensene, og har også en god isolering. litt dyrere pris, og de er closed/on-ear.

Takk for tips. Ser CDON har 46% rabatt på audio technica ath ws70. Synes de så ganske fine ut, men er redd for at bassen er for drøy. Liker mengden DT770 gir meg, kunne taklet mer - men ikke alt for mye. Så også på et par trådløse Philips SBH9100. Ser ut til å ha grei lyd ift pris og at de er trådløse. Erfaringer? Frykter tynn bass.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har noe i mot å bestille fra USA så kan kanskje disse være noe: http://www.amazon.com/BlueAnt-Embrace-Stereo-Headphones-Remote/dp/B005GT3JF8/ref=sr_1_1?s=wireless&ie=UTF8&qid=1391630028&sr=1-1&keywords=blueant+embrace

 

De er satt ned fra $199 og kostet meg ca 650 kroner inklusiv alle avgifter og to-dagers frakt fra statene

Lyden er god, litt mer bass enn det jeg har vandt med (har B&W P7 til vanlig) og muligens noe mindre klarhet i lydbilde enn P7. Men absolutt godkjent til prisen.

Byggematerialet er metall og lær og føles veldig komfortable.

 

De blir riktignok noe varme og gir meg en følelse av å ha innebygd "setevarmer" for ørene, men det er egentlig bare behagelig :)

 

Sammenlignet med ovventevnte P7 så er de mye billigere og bare litt dårligere.

Lenke til kommentar

Fikk akkurat DT770 pro 80ohm for å bruke sammen med keyboardet, men ble ikke helt fornøyd med lydnivået. Er det keyboardets innebygde forsterker som ikke klarer å dra hodetelefonene skikkelig?

I så fall kan noen anbefale en kurrant forsterker til rundt 1000-1500?

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Fikk akkurat DT770 pro 80ohm for å bruke sammen med keyboardet, men ble ikke helt fornøyd med lydnivået. Er det keyboardets innebygde forsterker som ikke klarer å dra hodetelefonene skikkelig?

I så fall kan noen anbefalet en kurrant forsterker til rundt 1000-1500?

Keyboard forsterker?

 

Når det kommer til forsterker så anbefaler eg Schiit Modi dac og Schiit Magni forsterker.

Det vil koste deg ca 2tusen. Men tro du meg. Det er verdt det.

Du får tak i alt schiit fra duet.no. Bare å sende de en mail.

Endret av Netrum
Lenke til kommentar

Mange her inne som liker å anbefale DT 770, ønsker derfor å stille noen spørsmål.

Beyerdynamic DT-serien har et stort problem med at hårstrå fester seg til membran, og skaper forvrengt lyd spesielt ved lavere frekvenser. Men Beyerdynamic mener selv dette er blitt rettet med å bytte skumgummi på nyere produserte produkter.

 

Er det mange her inne som har hatt det problemet, eventuelt har mere informasjon ang. problemet? Har den nye skumgummien faktisk rettet på problemet? Og har noen på forumet prøvd å hatt et DT-serien hodetelefon par inne til reparasjon pga. lignende problem?

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...