Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Har DT770, og har hatt det i 2(?) år nå - så vil kanskje tro jeg har gammel skumgummi? Har uansett ikke merket noe forvrengt lyd, selv ikke med bass-fokusert hiphop.

Det var ikke alle hodetelefonene som hadde dette problemet selv med den game skumgummien, akkurat når dem gjorde om produksjonen var jeg ikke.

Skal ikke si at du har dårlig lydøre, men er relativt vanskelig å høre dette, skjer som regel på bass rundt 20Hz. Tviler ikke på at mange har dt 770 med dette problemet uten å legge merke til det.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser etter nye hodetelefoner til bruk på jobb. Deler kontor med en kollega, så det bør nok være en lukket konstruksjon. Vil ha klokker, ikke plugger. On-ear eller over-ear er ett fett, så lenge de er behagelige selv med stort hode og briller.

 

Kikket litt på Audio-Technica ATH A900X, som så ut til å ligge på rundt 1400kr - men i Norge koster den 3900 på Cdon! Finner den ikke på prisjakt.no, så knotete å sammenlikne priser.

 

Jeg har prøvd ATH M50, og syntes disse var gode, men kanskje ikke så gode på kustisk som f.eks. Sennheiser HD555, og hellr ikke like livlige som Klipsch x10i, men alt i alt gode til å være lukkede, derfor tenkte jeg et annet AT-sett kunne være en idé, men ikke til en pris på borti 4k. Hva får man egentlig for under 1500kr med lukket konstruksjon som duger til litt prog, litt metall, litt jazz og litt akustustisk songwriter-gauling? Litt av hvert med andre ord. Kan sikkert strekke meg litt, men da bør det være en merkbar forbedring sammenliknet med beste alternativ under 1500kr.

Lenke til kommentar

Det er en fordel om de kan kjøres fra mobilen (LG Nexus 5) uten at det har noe å si for kvaliteten, men har også mulighet til å bruke en Fiio E7 jeg har liggende sammen med jobbmaskinen, derosm Win8.1 ikke har noen store utfordringer med USB DACs.

 

Har ikke prøvd DT770, nei. Den er kanskje å få prøvd i Oslo? Trodde denne lå høyere i pris enn de 1300 man får den til nå, men da blander jeg kasnkje med 80, som vel er den som har fått en del skryt her inne?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

 

Har DT770, og har hatt det i 2(?) år nå - så vil kanskje tro jeg har gammel skumgummi? Har uansett ikke merket noe forvrengt lyd, selv ikke med bass-fokusert hiphop.

Det var ikke alle hodetelefonene som hadde dette problemet selv med den game skumgummien, akkurat når du gjorde om produksjonen var jeg ikke.

Skal ikke si at du har dårlig lydøre, men er relativt vanskelig å høre dette, skjer som regel på bass rundt 20Hz. Tviler ikke på at mange har dt 770 med dette problemet uten å legge merke til det.

 

 

For all del, kan godt hende jeg ikke legger merke til det. Men har testet hørsel før, og den var plettfri den. Hører forøvrig mye på bass-tung hiphop, så tenker det er naturlig at jeg ville lagt merke til det. Men jeg kan ikke være hundre prosent sikker på at jeg ikke har problemet nei.

Lenke til kommentar

Kan sikkert strekke meg litt, men da bør det være en merkbar forbedring sammenliknet med beste alternativ under 1500kr.

Hvis du kan strekke deg hadde jeg sett på NAD VISO HP50, litt bass-heavy men ellers muligens en av de flatere respons linjene man finne på closed headset.

 

 

 

Har DT770, og har hatt det i 2(?) år nå - så vil kanskje tro jeg har gammel skumgummi? Har uansett ikke merket noe forvrengt lyd, selv ikke med bass-fokusert hiphop.

Det var ikke alle hodetelefonene som hadde dette problemet selv med den game skumgummien, akkurat når du gjorde om produksjonen var jeg ikke.

Skal ikke si at du har dårlig lydøre, men er relativt vanskelig å høre dette, skjer som regel på bass rundt 20Hz. Tviler ikke på at mange har dt 770 med dette problemet uten å legge merke til det.

 

 

For all del, kan godt hende jeg ikke legger merke til det. Men har testet hørsel før, og den var plettfri den. Hører forøvrig mye på bass-tung hiphop, så tenker det er naturlig at jeg ville lagt merke til det. Men jeg kan ikke være hundre prosent sikker på at jeg ikke har problemet nei.

 

Nei nei, mente det ikke på den måten. Hvis man hører etter og leter, finner man problemet om det er der. Øker bassen og hører på dyp bass så hører man at det er forvrengt fort. Men tviler da at det er noe feil med dine dt770.

Lenke til kommentar

Mange her inne som liker å anbefale DT 770, ønsker derfor å stille noen spørsmål.

Beyerdynamic DT-serien har et stort problem med at hårstrå fester seg til membran, og skaper forvrengt lyd spesielt ved lavere frekvenser. Men Beyerdynamic mener selv dette er blitt rettet med å bytte skumgummi på nyere produserte produkter.

 

Er det mange her inne som har hatt det problemet, eventuelt har mere informasjon ang. problemet? Har den nye skumgummien faktisk rettet på problemet? Og har noen på forumet prøvd å hatt et DT-serien hodetelefon par inne til reparasjon pga. lignende problem?

Hadde litt problemer med dette det første året. Plukket det opp og fjernet hår rundt 4-5 ganger, og siden da har jeg ikke trengt å gjøre det. Er forresten veldig lett å åpne dt770.

Lenke til kommentar

 

Mange her inne som liker å anbefale DT 770, ønsker derfor å stille noen spørsmål.

Beyerdynamic DT-serien har et stort problem med at hårstrå fester seg til membran, og skaper forvrengt lyd spesielt ved lavere frekvenser. Men Beyerdynamic mener selv dette er blitt rettet med å bytte skumgummi på nyere produserte produkter.

 

Er det mange her inne som har hatt det problemet, eventuelt har mere informasjon ang. problemet? Har den nye skumgummien faktisk rettet på problemet? Og har noen på forumet prøvd å hatt et DT-serien hodetelefon par inne til reparasjon pga. lignende problem?

Hadde litt problemer med dette det første året. Plukket det opp og fjernet hår rundt 4-5 ganger, og siden da har jeg ikke trengt å gjøre det. Er forresten veldig lett å åpne dt770.

 

Ja, heldig hvis er det lett å åpne det, men dessverre er det sånn at man har muligheten til å få mikroskopiske hår som man ikke selv får fjernet. Bra du fikk fikset det selv. Hadde du noen gang behov for å sende de til reparasjon?

Lenke til kommentar

Nei har ikke sendt de inn. Er relativt flink til skruing og slikt, så det er ikke noe problem for min del.

Ok.

 

Grunn til jeg spør her inne er siden en bekjent av meg nå har fått hårstrå på membranen som han ikke får fjernet selv, er for lite til å se og fjernes uten verktøy. Problemet er det at selger mener dette er en forbrukerfeil og derfor ikke en reklamasjons feil, pris på reparasjon er 400kr+. Hvis jeg skal dra noen tall ut av bakdelen vil jeg tippe dette problemet skjedde på cirka 30% av alle dt770, og hvis dette kan skje opp til 6 ganger i året kan det fort bli ekstremt mye penger på reparasjon. Hvis butikker står fast på at dette er en forbrukerfeil. Og selv om det blir hos noen kategorisert som en reklamasjonssak, kan det fort bli 1-2mnd uten hodetelefonene i året hvis man har uflaks.

 

Har tidligere likt å anbefale dt770 hvis noen spør om lokket hodetelefoner rundt 1000-1300 kr, men vil nå finne litt mere ut om problemet og fix'en beyerdynamic mener de har kommet med før jeg ønsker å anbefale det videre.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

 

Mange her inne som liker å anbefale DT 770, ønsker derfor å stille noen spørsmål.

Beyerdynamic DT-serien har et stort problem med at hårstrå fester seg til membran, og skaper forvrengt lyd spesielt ved lavere frekvenser. Men Beyerdynamic mener selv dette er blitt rettet med å bytte skumgummi på nyere produserte produkter.

 

Er det mange her inne som har hatt det problemet, eventuelt har mere informasjon ang. problemet? Har den nye skumgummien faktisk rettet på problemet? Og har noen på forumet prøvd å hatt et DT-serien hodetelefon par inne til reparasjon pga. lignende problem?

Hadde litt problemer med dette det første året. Plukket det opp og fjernet hår rundt 4-5 ganger, og siden da har jeg ikke trengt å gjøre det. Er forresten veldig lett å åpne dt770.

 

 

Får da håpe de fiksa det, mine gamle dt770 spiste alt håret jeg mista og stappa det inn på membranen, måtte rengjøre hver eneste uke, og nei, de er ikke veldig lette å åpne (Hello hd650 heaven hvor det ikke er noe hårproblem og er 500 ganger enklere å åpne når et hårstrå faktisk lurer seg inn)

Lenke til kommentar

 

Nei har ikke sendt de inn. Er relativt flink til skruing og slikt, så det er ikke noe problem for min del.

Ok.

 

Grunn til jeg spør her inne er siden en bekjent av meg nå har fått hårstrå på membranen som han ikke får fjernet selv, er for lite til å se og fjernes uten verktøy. Problemet er det at selger mener dette er en forbrukerfeil og derfor ikke en reklamasjons feil, pris på reparasjon er 400kr+. Hvis jeg skal dra noen tall ut av bakdelen vil jeg tippe dette problemet skjedde på cirka 30% av alle dt770, og hvis dette kan skje opp til 6 ganger i året kan det fort bli ekstremt mye penger på reparasjon. Hvis butikker står fast på at dette er en forbrukerfeil. Og selv om det blir hos noen kategorisert som en reklamasjonssak, kan det fort bli 1-2mnd uten hodetelefonene i året hvis man har uflaks.

 

Har tidligere likt å anbefale dt770 hvis noen spør om lokket hodetelefoner rundt 1000-1300 kr, men vil nå finne litt mere ut om problemet og fix'en beyerdynamic mener de har kommet med før jeg ønsker å anbefale det videre.

 

De kan ikke akkurat forvente at folk skal barbere hodene for at produktet skal fungere som de skal. Det er tross alt laget for å være på hodet, og i de fleste tilfeller oppå eller nært hår. Beyerdynamic burde nok kikke litt på designet og valg av materiale.

 

Kan anbefale teknikken min. Jeg åpner opp hodetelefonene og drar en bit maskeringstape forsiktig over for å få med hår. Maskeringstape har såpass lite klister at det ikke fester seg og ødelegger noe.

Lenke til kommentar

 

Jeg hater USB. Min Schiit-stack lager noen suselyder, ew..

Var USB-kabler inkludert?

 

 

 

Har forøvrig fikset problemet mitt nå. Satt den lengre i fra min PC, og saken ble en helt annen.

 

USB-kabler er ikke inkludert.

 

Det er bare 1 du trenger, den koster vell rundt 40-50 oss Biltema f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...