Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Noe sånt? http://www.ebay.com/itm/SPDIF-RCA-Out-Motherboard-Cable-Bracket-Plate-Cable-Bracket-for-ASUS-MSI-ECS-/151101947960?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item232e60c038

 

Asus Xonar essence STX er jo ikke et profflydkort. Fint lydkort er det, men... beregnet på vanlige brukere.

 

Profflydkort, som i lydkort beregnet på studiobruk. Noen eksempler her: http://www.thomann.de/gb/pci_express_interfaces.html (Hadde pci-utgaven av ESI Julia. Finfint kort!)

 

Nå har jeg (som nevnt tidligere i tråden) et focusrite 6i6.

 

Gode asio-drivere er snedig, softwarerouting kan være nyttig, og det er noe eget med å få miksemuligheter med presise tall.

 

Her har jeg satt det opp slik at Foobar sender musikken min til DAW 7/8 i 32bits-format via asio. Alt annet av vanlig lyd går igjennom vanlig windowslyd-systemet, og inn på DAW 1/2.

post-58847-0-34724300-1382225937_thumb.png

Knapper, slidere, diverse målinger, og innstillingsmuligheter. :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare meg eller syns dere også det burde være unødvendig å kjøpe forsterker? Kjøpte meg akkurat et headset som var satt ned fra 1000 til 400kr. Volumet på lyden var så lav at folk sa at jeg måtte kjøpe forsterker.

Men herregud, forventer jo at den skal spille like høy lyd som Koss sine headset! Det er helt bak mål og villedende markedsføring at de holder på sånn! Bytta tilbake til Koss, og angrer ikke et sekund. Her slipper jeg å betale for noe ekstra som jeg mener ikke burde vært nødvendig!

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller syns dere også det burde være unødvendig å kjøpe forsterker? Kjøpte meg akkurat et headset som var satt ned fra 1000 til 400kr. Volumet på lyden var så lav at folk sa at jeg måtte kjøpe forsterker.

 

Men herregud, forventer jo at den skal spille like høy lyd som Koss sine headset! Det er helt bak mål og villedende markedsføring at de holder på sånn! Bytta tilbake til Koss, og angrer ikke et sekund. Her slipper jeg å betale for noe ekstra som jeg mener ikke burde vært nødvendig!

 

Det står som regel oppgitt følsomhet (dB/W) og det er ikke nødvendigvis slik at dyre hodetelefoner spiller lavere enn billige. Hvis du vil ha maksimal lyd er det også lurt å matche impedans med kilde, slik at du f.eks ikke kjøper noen med 600 ohm impedans og tror at det skal fungere fint på en vanlig laptop.

 

Finnes haugevis av headphones som koster en god del som ikke nødvendigvis MÅ ha en forsterker, og hvis du er på budsjett er de nyeste fra Fiio mye for pengene :)

 

Koss er jeg ikke noen stor fan av, for øvrig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller syns dere også det burde være unødvendig å kjøpe forsterker? Kjøpte meg akkurat et headset som var satt ned fra 1000 til 400kr. Volumet på lyden var så lav at folk sa at jeg måtte kjøpe forsterker.

 

Men herregud, forventer jo at den skal spille like høy lyd som Koss sine headset! Det er helt bak mål og villedende markedsføring at de holder på sånn! Bytta tilbake til Koss, og angrer ikke et sekund. Her slipper jeg å betale for noe ekstra som jeg mener ikke burde vært nødvendig!

Synes det lukter troll her, men det er vel bare meg.

Hvordan noe kan være fornøyd med koss forstår eg ikke..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller syns dere også det burde være unødvendig å kjøpe forsterker? Kjøpte meg akkurat et headset som var satt ned fra 1000 til 400kr. Volumet på lyden var så lav at folk sa at jeg måtte kjøpe forsterker.

 

Men herregud, forventer jo at den skal spille like høy lyd som Koss sine headset! Det er helt bak mål og villedende markedsføring at de holder på sånn! Bytta tilbake til Koss, og angrer ikke et sekund. Her slipper jeg å betale for noe ekstra som jeg mener ikke burde vært nødvendig!

Det er bare du som er uvitende. Du syns vel også at det er unødvendig å kjøpe en skjerm til en stasjonær pc, for på en laptop til 2000kr er det med skjerm?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dagens tips. Om du skal sende noe til utlandet , IKKE! stol på at det norske postvesenet skal få til noe som helst . Av en eller annen grunn hadde de bestemt seg for å skrive om adressene som jeg hadde skrevet selv og sende både Apache som skulle til ray samuels i Illinoise og LCD3enne mine til audeze i california... Fikk en noe forvirret telefonsamtale fra en kar som jobbet i audeze i dag som ikke helt forsto hva det skulle med apachen , nå etter å snakket i vel 20 minutter i telefonen med USPS har jeg omsider fått ordnet det slik den forhåpentligvis skal komme rett i morgen... Lenge siden jeg har vært så irritert skal jeg si helt ærlig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nærmer meg 100 timer på Hegel HD20en!

Låter bedre og bedre så det er bra :D

 

Så langt jeg er svært fornøyd med Schiit Mjolnir & Hegel HD20, vil si det er en veldig god match.

Hegel HD20 er låter litt mot det varme, mens Mjolnir spiller relativt lyst.

Bassen er fantastisk og har mer trøkk, så jeg er stor fornøyd med det!

Hegel HD20 har en tendens til å få stemmer og det som står i fokus til å ta et par steg fremover visst dere forstår hva jeg mener :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, folkens

Jeg trenger nye ørepropper (in-ear) til bruk i hjemmet når jeg sitter foran pc-en.

Lyden på proppene bør være balansert. Bassen skal ikke være dominant. Fra før av har jeg et AKG HD K272 som jeg har blitt vandt til lydmessig. Lydkilde er Creative Xtrememusic (ja, jeg burde oppgradere, men ikke nå.)

Det jeg har sett på er:

Shure SE425
Shure SE535
Ortofon E-Q5
Sennheiser IE80

Noen formeninger?

Lenke til kommentar

Jeg har et par SE535 og må si at disse kan anbefales. Jeg har brukt dem veldig mye og de 3200kr jeg betalte for dem i sin tid må være en av de beste investeringene jeg har gjort noensinne.

 

Om jeg skal nevne noen negative ting så må det være at putene kan skape litt trykk fra innsiden av øret etter en stund, så man kan bli litt sliten i ørene ved lengre lytteøkter. Det er selvfølgelig noe som skjer med de fleste proppene som ikke er formstøpte, så Shure er neppe noe dårligere enn konkurrentene. Det følger dessuten med ganske mange ulike endestykker man kan prøve, samt at man kan bestille skumtupper fra ComplyFoam, så det er ikke sikkert at du vil oppleve det problemet i det hele tatt. Jeg har endt opp med å kjøpe formstøpte endestykker, men om man ikke har et sett SE535 fra før så begynner prisen å være ganske lik helstøpte propper som i de fleste tilfeller vil være et bedre valg.

 

Proppene er dog ganske følsomme, så om du plugger dem rett inn i lydkortet så kan det hende at du vil oppleve en del bakgrunnsstøy. Det følger med en attenuator med Shure sine propper som kan fikse dette, men jeg føler at den samtidig dreper litt av detaljenivået i proppene og endrer litt på lydsignaturen slik at proppene ikke er på sitt beste når den er i bruk.

 

Uansett, SE535 får en tommel opp fra meg.

 

EDIT: ordnet skrivefeil.

Endret av E.C.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må bare si at servicen til Audeze imponerte. De har reparert og sendt tilbake LCD3enne mine på under 1 dag . Var litt usikker på om dette virkelig kunne stemme så jeg sendte en mail å spurte , hvor jeg fikk svaret :

 

"Hi Jan,
This is correct, we received them, replaced the rings, and now they are on their way back to you again. We at Audeze pride ourselves on extremely fast service. Service issues take priority to all else, so turn around time is very quick for us. We hope you are satisfied with the LCD3's when you receive them. If you have any questions or concerns, please feel free to email us.

Thank you very much,
Audez'e Support!"

 

Jeg er vertfall veldig imponert over denne gjengen her ! :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe, men hvilken forsterker anbefaler du?

 

Det er anbefalt at du bruker en god høytaler forsterker på de , da det såvidt jeg vet ikke er noen hodetelefonforsterkere som klarer å drive de på en skikkelig måte. Kablenne som står på dette eksemplaret er forøvri laget for en høytaler forsterker . Noe mer enn det kan jeg desverre ikke svare på da jeg selv aldri har hatt det i tankenne å kjøpe K1000 og har da heller ikke researchet så mye rundt det . Så her er nok headfi og google din venn for å få svar på det spørsmålet. De er blant mange sett på som absolutt blant de beste hodetelefonenne du kan kjøpe, så om du finner noe å pare dem med vil du nok få mye glede av de :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Da ble det sendt en bestilling til moon audio på en Silver dragon V3 Premium kabel med 2x 3 pins furtec Rhodium XLR termineringer. Ble noe dyrere enn hva jeg er komfortabel med , men etter å lest litt om de paret sammen med LCD2 og 3 på headfi ble det vist kjøp , gleder meg til å få teste de balanserte på Apachen vertfall ! :D

Lenke til kommentar

Jeg velger sølvkabel da dette skal gjøre de litt mindre varme og noe mer detaljerte , da jeg kansje synst LCD3enne mine er bittelitt i d mørke og varme laget med stock kabelen , men dette kommer jo helt ann på smak og behag. Da jeg har hatt Sennheiser HD800 som hoved headphone før er jo dette en ganske brå overgang.

 

Når det kommer til DAC så bruker jeg en Electrocompaniet ECD-1 . Er ikke HELT sikker på hvor godt denne faktisk vil funke sammen med LCD-3enne da den har en noe varm klangtone , men får ikke testet dette før jeg har fått tilbake Apachen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...