Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Tror egentlig nesten 9/10 biler under 25 000 på Finn er bare "videresalg biler". Sjekker eiere og detaljer på alt på Autosys og de fleste har ikke vært registrert mer enn noen dager eller ikke er omregistrert i det hele tatt.

 

Er en mistenksom kar på en Facebookgruppe som legger ut biler hver dag til type 5000-10 000 når de ellers koster 5000kr mer på Finn med teksten "vanvittig billig". Bilene blir aldri registrert på han en gang, så han tjener vel godt når han selger flere sånne privat i uka. Ironiske er at tidligere jobben hans ifølge profilen er "tollinspektør" mens han nå driver svart handel hehe...

Tipse skatteetaten?...

(I et visst omfang er det vel definert som næring)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan vet "vi" at selger ikke informerer om dette når folk kommer og ser på bilen?

Det er jo derfor jeg skrev 'på grensen til' - vi vet ikke om hun opplyser om det ved salg, men det er jo noe som hadde vært fint å vite før man drar og ser på bilen.

 

Jeg kan ikke sende enda en epost, kan ikke noen for morro skyld spørre om det er noen mangler eller noe som må gjøres i nærmeste framtid, uten å spørre om nøyaktig regreim, og se om hun opplyser eller ei? :)

Lenke til kommentar

Det er jo derfor jeg skrev 'på grensen til' - vi vet ikke om hun opplyser om det ved salg, men det er jo noe som hadde vært fint å vite før man drar og ser på bilen.

 

Jeg kan ikke sende enda en epost, kan ikke noen for morro skyld spørre om det er noen mangler eller noe som må gjøres i nærmeste framtid, uten å spørre om nøyaktig regreim, og se om hun opplyser eller ei? :)

Send meg link til annonsen så kan jeg gjøre det

Lenke til kommentar

Send meg link til annonsen så kan jeg gjøre det

https://www.finn.no/126652573

 

Siden du spør om link har du kanskje ikke fått med hele så her er en TLDR

 

Noen la ut link av samme bil til halv pris med tekst 'selges billig trenger bytte regreim nå og trenger nye dekk', solgt og lagt ut til dobbel pris dagen etter. Jeg spurte om regreim var byttet og fikk nei. Litt mange shady biler på profilen og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.finn.no/126652573

 

Siden du spør om link har du kanskje ikke fått med hele så her er en TLDR

 

Noen la ut link av samme bil til halv pris med tekst 'selges billig trenger bytte regreim nå og trenger nye dekk', solgt og lagt ut til dobbel pris dagen etter. Jeg spurte om regreim var byttet og fikk nei. Litt mange shady biler på profilen og.

Sendte melding og spurte om det var noe servicerelatert som burde gjøres i nærmeste fremtid. Skal jeg holde deg oppdatert på pm eller i tråden?

Endret av Jokerjævel
Lenke til kommentar

Hvis man ser på sammenheng av alle svara tviler jeg sterkt på at hun opplyser med mindre man spør egentlig.

Du får by 30 tusen for den som nok er nært den reelle verdien.

Reg.reim på 2.0 tdi er vel en 10-12 tusen, nye dekk 5-6 tusen. I tillegg har denne gått såpass langt som 240 og da kan ting som turbo, svinghjul (ja det er faktisk en slitedel) og clutch være helt på grensen til utslitt og kan havarere når som helst.

Lenke til kommentar

Du får by 30 tusen for den som nok er nært den reelle verdien.

Reg.reim på 2.0 tdi er vel en 10-12 tusen, nye dekk 5-6 tusen. I tillegg har denne gått såpass langt som 240 og da kan ting som turbo, svinghjul (ja det er faktisk en slitedel) og clutch være helt på grensen til utslitt og kan havarere når som helst.

Svogeren min er vært lastebil mekaniker nesten hele livet og skrudd bil siden han var ung, spesielt VAG, og har sagt han selv mener 2.0TDI er dårligste motoren VAG har laget. Mye problemer når man bikker over 200k km der dyre ting må byttes i motoren. Husker ikke hva i farta siden samtalen foregikk på nederlandsk, men noe med strammere, kjeder og hjul her og der som får slakk over tid.

 

1.9TDI er derimot en av de beste mindre motorene de har laget sa han, og kilometerstand på disse på Finn viser jo stort sett det samme.

 

Nå kjører de en A4 2.7TDI 2010, men forrige bilen var en 2004 A4 1.9TDI med 6-trinns manuell, chippen til 190hk, over 300k km på motoren og ingen problemer og forbruk på 0.5 på langkjøring.

Lenke til kommentar

https://www.finn.no/126652573

 

Siden du spør om link har du kanskje ikke fått med hele så her er en TLDR

 

Noen la ut link av samme bil til halv pris med tekst 'selges billig trenger bytte regreim nå og trenger nye dekk', solgt og lagt ut til dobbel pris dagen etter. Jeg spurte om regreim var byttet og fikk nei. Litt mange shady biler på profilen og.

Utdypet forrige selger noe om regreim-km? På Audi har jeg nemlig vært borti intervaller på både 120, 140 og 180 - i mine biler sier manualen 180k.

Hvis denne bilen f.eks har 140k intervaller har den jo endel å gå på..

Lenke til kommentar

Du får by 30 tusen for den som nok er nært den reelle verdien.

Reg.reim på 2.0 tdi er vel en 10-12 tusen,

Eller 17.. kan dog variere på modell, Audi er såpass freidige at prisene er proporsjonalt økende med tallet etter A-en. Timeprisen på en A6 er høyere enn på A3, selv om nøyaktig samme jobb skal gjøres med nøyaktig samme del.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...