Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.finn.no/127243271

 

Ikke direkte dårlig annonse, men hvorfor levere inn skilter til vegvesen? Altså, hvorfor har de årsprøvekjennemerke men ikke fått seg autoreg..? Autoreg er ihvertfall gratis og tok med noen dager å få, prøveskilt koster jo litt derimot

Terskelen for å starte med bruktbilsalg er svært lav. Mange gjør dette i eget navn eller "svart".

Det er ikke mye man trenger å kunne for å gjøre det, noe som merkes på en del selgere da de vet svært lite om en del ting.

Lenke til kommentar

Terskelen for å starte med bruktbilsalg er svært lav. Mange gjør dette i eget navn eller "svart".

Det er ikke mye man trenger å kunne for å gjøre det, noe som merkes på en del selgere da de vet svært lite om en del ting.

Å få prøveskilt krever en viss form for bevis at du trenger slike årskjennemerker. I løpet av en uke fikk jeg uten videre satt opp autoreg, forhandleravtaler med forsikring, finansiering, oppdatert brreg osvosv, så akkurat det med autoreg hadde jo vært en smal sak.

 

Men ja, veldig mange som driver svart og som ikke vet hva dem gjør. Mange som sikkert kjøper et muggen brød, kutter bort biten med mugg og selger det til mye mer, som sammenligning.

 

---

 

https://www.finn.no/121694281

 

Ikke det direkte at bildene er direkte dårlig, men hva skjer med å ta bilder i skogen..? ?

Endret av Darkbill
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mener jeg leste at Mercedes sin V12 fra samme epoke var samme greia, så det var ikke så veldig sprøtt. Problemet er jo kostnadene, og at du har dobbelt så mange deler som kan gå galt, men i praksis, spesielt når bilen var ny og pålitelig, så var det heller sett på som en fordel at man hadde en slik redundans, der motoren i 99% av tilfellene kunne kjøre på en sylinderbank om den andre sviktet.

Lenke til kommentar

Politiet tar visst ikke mye godt vare på bilene sine, gitt..

 

Girkassen girer hardt periodisk

Vibrasjoner ved bremsing

Iht. servicehefte er ikke alle servicer fulgt,

Kjørelengde mellom servicer er overskredet

Retningslys lykteglass, Høyre foran, sprekker/morkent

Full systemskann, Indikerer permanent feilkode:, Sentralstyrenhet

Drivakselmansjett må skiftes snarest for å unngå at leddet skades: Høyre ytre foran

Vindusvisker bak Mangler

Elektrisk vindusheis, Vindusheis virker ikke., Høyre bakdør

Fjærer / fjærbein, Brudd: , Venstre bak

Skadet/løs plast/locari innerskjerm: Høyre foran

Dashbord / midtkonsoll, skader etter div utstyrsmontering

Førersete, Venstre sidestøtte er nesten helt borte

Støtfanger foran, Bulk med lakkskade, Rette og spotlakkere

Støtfanger bak, Ripe ned til grunnmaterialet, Spotlakkering

Venstre fordør, Bulk med lakkskade, Rette og lakkere

Høyre fordør, Ripe ned til grunnmaterialet, Spotlakkering

Høyre bakskjerm, Riper og Lakkrust, lakkering

Panser, Lakkrust, Spotlakkering

Bakluke, Lakkrust, Spotlakkering

Påbegynnende rust under bakruteglass

Bulk fremkant på tak

Grøftelys er ødelagte - må skiftes

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En snekker er ikke forsiktig med hammeren sin - han dæljer til og bytter den ut når den blir dårlig.

Joda, men alle disse feilene har ikke oppstått på en gang - hvor lenge har dere kjørt rundt med knekte fjærbein og raserte drivaksler? Ser ikke ut som de leveres til service. Endret av toth
Lenke til kommentar

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=123021040&fks=123021040

 

Kom tilfeldigvis over en gammel nyere sivilbil, trodde ikke de fantes med så spreke motorer. Trodde alle fikk 2.0TDI.

Vanvittig pris på en bil som er svært hardt brukt og har frynsete rykte modellmessig. Maks 20-30 tusen vil jeg si, og du koster nok fort på 50 tusen omtrent bare i deler om du skrur selv. Motoren er faktisk en 3.2 VR6 samme som i bla. Cayenne. Det skal den ha da, motoren synger fint og har lineært drag.

Lenke til kommentar

Vanvittig pris på en bil som er svært hardt brukt og har frynsete rykte modellmessig. Maks 20-30 tusen vil jeg si, og du koster nok fort på 50 tusen omtrent bare i deler om du skrur selv. Motoren er faktisk en 3.2 VR6 samme som i bla. Cayenne. Det skal den ha da, motoren synger fint og har lineært drag.

Jeg husker det ble sendt to stykker av disse til politiet i Trondheimsområdet, begge sivil. 99% av de andre politiPassatene på den tiden ble levert med 170hk diesel/4mo.

Lenke til kommentar

Off topic, men hvor lang tid bruker en snekker på å slite ut en hammer?

Vet ikke, men det skjer. En snekker jeg kjenner gjorde en jobb hos oss, og la igjen en hammer. Spurte om han kunne komme og hente den, men han sa han ikke ville ha den - den var utslitt. Den så helt vanlig ut for meg, om enn velbrukt. Hadde visst noe med demping og sånt å gjøre.

Lenke til kommentar

Vanvittig pris på en bil som er svært hardt brukt og har frynsete rykte modellmessig. Maks 20-30 tusen vil jeg si, og du koster nok fort på 50 tusen omtrent bare i deler om du skrur selv. Motoren er faktisk en 3.2 VR6 samme som i bla. Cayenne. Det skal den ha da, motoren synger fint og har lineært drag.

Det er auksjon, klikk på linken - høyeste bud var 3000 tidligere.
Lenke til kommentar

www.finn.no/121950247

 

Et bra prosjekt? På hvilken måte da mon tro? At den har rulla nesten 350k? At den har en helt vanlig steg 1 tuning og sannsynligvis blitt ræv kjørt? At den har hatt så lite som 6 eiere? At den har rust?

 

40 tusen for denne takk. Denne blir det kø om

Lenke til kommentar

www.finn.no/121950247

 

Et bra prosjekt? På hvilken måte da mon tro? At den har rulla nesten 350k? At den har en helt vanlig steg 1 tuning og sannsynligvis blitt ræv kjørt? At den har hatt så lite som 6 eiere? At den har rust?

 

40 tusen for denne takk. Denne blir det kø om

 

den er jo hvertfall eu godkjent da :wee: men ja, asså nei forhjulstrekk ville jeg personlig aldri hatt heller 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...