Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Snakker med en fyr på Finn om en bil, men det var en som skulle se på bilen, så jeg måtte vente med å komme og se til han fant ut om han skulle ha den eller ikke.

 

Så gikk det litt tid, så spurte igjen. Fikk da svar "Nå er det en annen som skal se på bilen imorgen, om han ikke skal ha den er du neste på liste til å komme og se"

 

Bra med folkeskikk altså, men nordmenn har ikke så mye konkurranseinstinkt... Her kunne han jo brukt dette og bedt meg komme før eller etter, og sagt til begge oss to det er en til interessert for å presse opp prisen igjen mot både meg og den andre interesserte.

 

Bare litt morsomt, men setter selvfølgelig pris på slik folkeskikk, selv om jeg prioriterer penger og høyere bud fremfor å ikke tørre å si til noen "Det kom et høyere bud" feks.

Høres ut som en kunstig måte å få deg interessert på. Er jo ikke sikkert det er noen andre interesserte i hele tatt. Enten late som han har flere andre kjøpere, eller så vil han ikke vise den frem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en kunstig måte å få deg interessert på. Er jo ikke sikkert det er noen andre interesserte i hele tatt. Enten late som han har flere andre kjøpere, eller så vil han ikke vise den frem.

 

Kan jo hende. Faller ikke så lett for det uansett i verste fall. Han skrev han selger den for en i familien som har dødd og han selv bor i Nord-Norge, og at prisen derfor er en god del lavere enn resten av den samme bilen på Finn.

 

Og det stemmer forsåvidt, for står "Eier er død" når man sjekker regnr.

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

Hvordan er dette på kanten til svindel?

 

Selger kjøper en bil som på sett og vis har "mangler" som at feks regreim må byttes, som hun jo klart vet om, uten å annonsere eller gi opplysninger om dette.

 

Hun nektet jo ikke når jeg spurte, men tenk om en person kjøper bilen uten å spørre, og om noen få mil er motor havarert pga dette. Da har hun jo tydelig latt vær å gi en slik viktig opplysning... Til og med om bilen "selges som den er" kan kjøper heve kjøpet og bare vise til forrige annonse som igjen beviser at nåværende selger tydelig har latt vær å opplyse om noe viktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snakker med en fyr på Finn om en bil, men det var en som skulle se på bilen, så jeg måtte vente med å komme og se til han fant ut om han skulle ha den eller ikke.

 

Så gikk det litt tid, så spurte igjen. Fikk da svar "Nå er det en annen som skal se på bilen imorgen, om han ikke skal ha den er du neste på liste til å komme og se"

 

Bra med folkeskikk altså, men nordmenn har ikke så mye konkurranseinstinkt... Her kunne han jo brukt dette og bedt meg komme før eller etter, og sagt til begge oss to det er en til interessert for å presse opp prisen igjen mot både meg og den andre interesserte.

 

Bare litt morsomt, men setter selvfølgelig pris på slik folkeskikk, selv om jeg prioriterer penger og høyere bud fremfor å ikke tørre å si til noen "Det kom et høyere bud" feks.

I utgangspunktet er det dårlig folkeskikk å lage budrunde på et objekt man har satt en pris på - hvis man setter en pris i annonsen og ingensteds antyder at det bare er en prisantydning, så skal man selge til førstemann som er villig til å gi den prisen - "ok, jeg tar den" "nja, det kommer en til og kikker etter deg, så jeg vil se om han byr over" er ikke god folkeskikk.
Lenke til kommentar

Jeg har ikke ekspert kompetanse på BMW E21 men prisene er generelt høye. Dette er åpenbart et prosjekt som vil ta noen år og bli en hobby for en entusiast av merket.

Har sett verre, særlig av japsebiler.

Personlig har jeg ingen interesse av slikt om jeg så skulle fått den gratis, for meg er dette et vrak.

Lenke til kommentar

Snakker med en fyr på Finn om en bil, men det var en som skulle se på bilen, så jeg måtte vente med å komme og se til han fant ut om han skulle ha den eller ikke.

 

Så gikk det litt tid, så spurte igjen. Fikk da svar "Nå er det en annen som skal se på bilen imorgen, om han ikke skal ha den er du neste på liste til å komme og se"

 

Bra med folkeskikk altså, men nordmenn har ikke så mye konkurranseinstinkt... Her kunne han jo brukt dette og bedt meg komme før eller etter, og sagt til begge oss to det er en til interessert for å presse opp prisen igjen mot både meg og den andre interesserte.

 

Bare litt morsomt, men setter selvfølgelig pris på slik folkeskikk, selv om jeg prioriterer penger og høyere bud fremfor å ikke tørre å si til noen "Det kom et høyere bud" feks.

 

Her ville det vel vært mer naturlig at du foreslo at du feks kunne by ti tusen over den/de andre som er int hvis bilen var som beskrevet.

 

Jeg solgte en bil i dag etter at den hadde stått på finn i nesten tre uker. I løpet av de ukene fikk jeg selvsagt masse skambud og folk som egentlig bare skal mase eller vise seg frem med sine kunnskaper om bil. Uansett, for to dager siden tok to personer kontakt og ville ha bilen men de bodde et stykke unna og kunne ikke komme på et par dager men det var ok for meg, førstemann til mølla sa jeg. Men i går morges kom en tredje kjøper på banen men han bodde i nærheten. Vi avtalte at han skulle komme om et par timer og jeg tok da kontakt med de to andre og informerte de om at en i nærheten skulle komme og at jeg hadde som utgangspunkt- 'at den som kom først med penger får bilen'. Han ene trakk seg mens han andre ble deppa og drev og kontaktet meg annen hver time for å høre om han tredje kjøpte bilen. 

Hvis jeg har tre stk som vil ha bilen men alle vil betale det samme så bryr selvsagt ikke jeg meg om hvem som får den. Hvis han heller hadde bydd meg ti tusen ekstra så hadde jeg gjerne unngått å selge før han kunne komme. Men det føltes veldig feil for meg å si til han at han da måtte by over om jeg skulle holde av bilen. Da ville det nok lett kunne oppfattes som en måte å presse opp prisen, noe mange ville mislikt.....

Lenke til kommentar

Er vel egentlig ulovlig å drive slik som privatperson siden det overgår "hobbybasis".

 

Ei heller var det betalt omreg avgift på noen av bilene eller i det hele tatt godtatt eierskiftemelding hehe... 

De bilene der salgsmelding er godtatt er forøvrig alle sammen registrert på en og samme mann, ikke dame som i annonsen.

 

 

 

Det var det første jeg skulle kommentere da jeg så denne - ikke søren om det er 'Camilla' som sitter bak nummeret, det er et skjult nummer. Sikkert mye shady salg fra fyren tenker jeg.

Lenke til kommentar

Her ville det vel vært mer naturlig at du foreslo at du feks kunne by ti tusen over den/de andre som er int hvis bilen var som beskrevet.

 

Jeg solgte en bil i dag etter at den hadde stått på finn i nesten tre uker. I løpet av de ukene fikk jeg selvsagt masse skambud og folk som egentlig bare skal mase eller vise seg frem med sine kunnskaper om bil. Uansett, for to dager siden tok to personer kontakt og ville ha bilen men de bodde et stykke unna og kunne ikke komme på et par dager men det var ok for meg, førstemann til mølla sa jeg. Men i går morges kom en tredje kjøper på banen men han bodde i nærheten. Vi avtalte at han skulle komme om et par timer og jeg tok da kontakt med de to andre og informerte de om at en i nærheten skulle komme og at jeg hadde som utgangspunkt- 'at den som kom først med penger får bilen'. Han ene trakk seg mens han andre ble deppa og drev og kontaktet meg annen hver time for å høre om han tredje kjøpte bilen.

Hvis jeg har tre stk som vil ha bilen men alle vil betale det samme så bryr selvsagt ikke jeg meg om hvem som får den. Hvis han heller hadde bydd meg ti tusen ekstra så hadde jeg gjerne unngått å selge før han kunne komme. Men det føltes veldig feil for meg å si til han at han da måtte by over om jeg skulle holde av bilen. Da ville det nok lett kunne oppfattes som en måte å presse opp prisen, noe mange ville mislikt.....

Ikke uvanlig å betale håndpenger i et slik tilfelle. Jeg kjøpte en bil i Sverige slik for noen år siden. Begge var fornøyd med prisen, jeg betalte en viss sum for å holde av bilen i to uker, til jeg kunne hente den. Jeg hadde fått tilbake halve summen om jeg ombestemte meg og ikke ville ha bilen.

Lenke til kommentar

Så du ville risikert å miste tilslaget på en bil du virkelig ønsket deg hvis du var i kjøpers situasjon? Det blir jo litt ulogisk da det tross alt er kjøper som vet om han vil betale mer enn eller ikke. Da blir det naturlig at utspillet kommer fra kjøper. Den som selger vil jo alltid ha mest mulig for det han selger så om det er flere kjøpere som byr over hverandre så er det drømmen for en som skal selge! Alle vet at selger vil ha mest mulig for varen og da er det mest naturlig at kjøper byr mer i håp om å få tilslaget.

Det er dessuten ikke en eneste kjøper i dette landet som er redd for å gå andre veien og prute! Mange vil nok mene det er frekkere....!

 

Her ville det vel vært mer naturlig at du foreslo at du feks kunne by ti tusen over den/de andre som er int hvis bilen var som beskrevet.

 

Jeg solgte en bil i dag etter at den hadde stått på finn i nesten tre uker. I løpet av de ukene fikk jeg selvsagt masse skambud og folk som egentlig bare skal mase eller vise seg frem med sine kunnskaper om bil. Uansett, for to dager siden tok to personer kontakt og ville ha bilen men de bodde et stykke unna og kunne ikke komme på et par dager men det var ok for meg, førstemann til mølla sa jeg. Men i går morges kom en tredje kjøper på banen men han bodde i nærheten. Vi avtalte at han skulle komme om et par timer og jeg tok da kontakt med de to andre og informerte de om at en i nærheten skulle komme og at jeg hadde som utgangspunkt- 'at den som kom først med penger får bilen'. Han ene trakk seg mens han andre ble deppa og drev og kontaktet meg annen hver time for å høre om han tredje kjøpte bilen. 

Hvis jeg har tre stk som vil ha bilen men alle vil betale det samme så bryr selvsagt ikke jeg meg om hvem som får den. Hvis han heller hadde bydd meg ti tusen ekstra så hadde jeg gjerne unngått å selge før han kunne komme. Men det føltes veldig feil for meg å si til han at han da måtte by over om jeg skulle holde av bilen. Da ville det nok lett kunne oppfattes som en måte å presse opp prisen, noe mange ville mislikt.....

Lenke til kommentar

Tror egentlig nesten 9/10 biler under 25 000 på Finn er bare "videresalg biler". Sjekker eiere og detaljer på alt på Autosys og de fleste har ikke vært registrert mer enn noen dager eller ikke er omregistrert i det hele tatt.

 

Er en mistenksom kar på en Facebookgruppe som legger ut biler hver dag til type 5000-10 000 når de ellers koster 5000kr mer på Finn med teksten "vanvittig billig". Bilene blir aldri registrert på han en gang, så han tjener vel godt når han selger flere sånne privat i uka. Ironiske er at tidligere jobben hans ifølge profilen er "tollinspektør" mens han nå driver svart handel hehe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...