Gå til innhold

Amentio nettbutikk =TREG


Anbefalte innlegg

Får du hentet varer på MPX.

Fikk det til en gang men måtte betale hentegebyr på 300,-

Ja, jeg levde i den troen, men når jeg nå sjekket "Fraktalternativer" finner jeg dette: MPX.no har pr. i dag ingen ordning for henting av bestilte varer. Alle bestillinger må sendes etter ønsket fraktalternativ.

Jeg må derfor mest sannsynlig huske feil og beklager feilinformasjonen. Men jeg har gjennom årene handlet mye der og er veldig fornøyd med servicen. Dette ble vel litt off topic siden det er Amentio som er i fokus her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har akkurat ringt på døren og der var Posten med en pakke fra Amentio. Dermed er pakken som ble bestillt den 12.10.07 og avbestillt den 18 og 23.10.07 mottatt. Konklusjon: Hvis man ikke får svar på mail men kanskje likevel vil ha det man har bestillt, avbestill flere ganger og pakken kommer som et skudd. Det tok altså bare en dag fra den ble endret fra "ikke på lager" til sendt hos Amentio til jeg hadde den levert på døra. Amentio er raske når de først får varer på lager, det skal de ha. Likevel, jeg har ennå ikke fått svar fra Amentio på mine henvendelser og det er for dårlig. Med tanke på evt. reklamasjoner / returer tør jeg ikke handle der lenger.

Lenke til kommentar
Det virker "mistenkelig", men hva skulle de tjene på å holde på slik?

Veldig godt spørsmål? Men hvorfor svarer de ikke på mail? Jeg kan ikke finne på en eneste grunn til at de ikke skal svare på mail, og jeg har henvendelser som er over en uke gamle uten å få svar. Ting skjer jo her helt plutselig og uten noe varsel, men jeg forventer virkelig at en seriøs nettbutikk svarer meg på en direkte henvendelse (les avbestilling) via mail! Informasjon er det viktigste av all kommunikasjon uansett formål! Dette burde alle forstå, spesielt nettbutikker siden dette er første bud for alle som bedriver handel i en eller annen form. Jeg må bare gjenta meg selv, med at all handel med Amentio er herved over for min del. Takk for oppmerksomheten, jeg regner dette som mitt siste bidrag i denne tråden.

Lenke til kommentar

Handlet fra amentio i dag... Fikk pakken... Da jeg pakket den opp manglet det en vare (?!)

 

Står på følgeseddelen med pakken 2forskellige ting.. ( cd-cover og cd-plater ) men står ikke det head-settet som jeg bestilte...

 

Sender Amentio fra mange forskellige leverandører? Vil jeg få dette head-settet eller burde jeg ringe og sende mail å tulle med dette ?

Lenke til kommentar

Jeg driver nå å prøver å få avbestillt en tv hos dem.

Har holdt på siden forrige lørdag uten å få annet en automatiserte svar.

Tvn jeg bestillte hos dem i September har tydligvis gått ut av sortimentet, men pengene mine vil de beholde.

En nettbutikk som ikke klarer å svare innen rimelig tid på mail bør enten ansette flere folk eller avslutte mens leken er god.

Spesiellt gjelder dette en så viktig ting som avbestilling.

Jeg kommer ihvertfall aldri mer til å handle hos dem igjen.

Lenke til kommentar

jeg bestilte strømforsyning, kabinett og harddisk på en fredag. mandagen ble varen sedt og tirsdag fekk jeg varen, men kun en vare...... når jeg bestilte så var alle varene på lager, men når jeg ringte hadde de ikke de to andre varene. synst at de i det minste kunne gje besked....

det nytter neten ikke å ringe de heller, de tar jo aldri telefonen.

aldri mer denne butikken vertfal.....

Lenke til kommentar

en kan ikke forvente all verden av et firma på fem personer og som heller ikke har eget lager.

 

har handlet en del i jobbsammenheng fra amentio som har gått meget bra uten problemer i det hele tatt.

har også handlet litt privat, noe som heller ikka har vært noe problematisk. har sendte de et par eposter også, treg på svaring men jeg aksepterer det av et så lite firma.

Lenke til kommentar
kjedelig å finne den tråden her:

 

Bestilte fra amentio på fredag. Kabinettet skulle vært på lager i dag. Nå er leveringstid fremskjøvet til 26.11 :(

Ikke svarer de meg på telefon heller.

Det her ble nok første og siste gang jeg bestiller fra amentio.

Hvordan kan du skylde det på Amentio? De har ingen kontroll over når importøren får inn varen i landet.

Lenke til kommentar
kjedelig å finne den tråden her:

Bestilte fra amentio på fredag. Kabinettet skulle vært på lager i dag. Nå er leveringstid fremskjøvet til 26.11 :( Ikke svarer de meg på telefon heller. Det her ble nok første og siste gang jeg bestiller fra amentio.

Hvordan kan du skylde det på Amentio? De har ingen kontroll over når importøren får inn varen i landet.

Dette er et generelt problem hos Amentio. De setter en "Forventet til lager dato" som så forskyves både en og to og tre og flere ganger. Andre har varene på lager. Jeg bestillte denne http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1584997;pl:1 16.06.07 og da var den forventet til lager den 28.06.07. De har ikke fått den til lager ennå, og nå står den med ETA 14.12.2007. Heldigvis hadde jeg ikke forskuddsbetalt ellers så hadde nok pengene vært bundet opp ennå der. Jeg avbestillte selv via deres side etter en måned og kjøpte meg en Dell 2407 i stedet. Flere andre nettbutikker har solgt den lenge. Slik jeg ser det er det nok Amentios feil som er alt for optimistiske når de setter dato til lager. De burde heller sette forventet dato ukjent så slipper de å lure folk til å forskuddsbetale betale med Visa. Gjør man det så er man solgt siden de ikke svarer på henvendelser.

Lenke til kommentar
kjedelig å finne den tråden her:

 

Bestilte fra amentio på fredag. Kabinettet skulle vært på lager i dag. Nå er leveringstid fremskjøvet til 26.11 :(

Ikke svarer de meg på telefon heller.

Det her ble nok første og siste gang jeg bestiller fra amentio.

Hvordan kan du skylde det på Amentio? De har ingen kontroll over når importøren får inn varen i landet.

 

 

er flere grunner til det:

 

Forventet dato ikke stemmer overens med den faktiske datoen.

At de ikke har ett brukersystem som gjør det mulig å redigere orderen, noe som er mulig på mange andre nettbutikker.

At de ikke svarer på telefon eller e-post.

Lenke til kommentar

Hvis dere virkelig ikke klarer å avbestille varer på amentios nettsider, så kan dere bare sitte her og klage. Det er den enkleste ting i verden å avbestille der. Du trenger ikke ringe eller sende noen mail, såfremt ikke varene er frigjort for plukk.

 

Når det gjelder mail: Glem mail. Dem svarer ikke. Men er det litt tak i folk, så går det an å ringe på morran. Svar garantert!

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...