Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dere er to i forholdet.. du kan ikke bare la han få dekket sine behov og la dine gå upleid, spesielt noe så essensielt som å holde hender og sånne ting.. For å være ærlig så hadde det vært en deal breaker for min del, jeg mener det er ekstremt viktig å kunne vise hverandre at man er glad i hverandre både i offentligheten og privat uten at du skal virke ''for masete'', for ærlig talt det er du IKKE!

 

Skjønner også utifra hva du ellers skriver her at han har gjort mye for deg, og du føler kanskje at du ''skylder han'' å 'tåle litt mer', men ærlig talt.. når det er på bekostning av din lykke så er det ikke noe du skylder han overhode. Du må være litt egoistisk, spesielt når det virker som om han er det.

 

Jeg tror ikke han bryr seg lengre.Skal snakke med han i kveld men vet ikek hvordan jeg skal gå frem.Har dere noen tips? Holder på å skrive et brev til han for at han skal forstå litt mer men vet ikke hvorvidt det er vits hvis vi skal prate om det sammen i kveld...

 

 

Når man er i et forhold skal man gi av seg selv, og det betyr ikke at du skylder han å holde ut i et forhold som tydeligvis ikke er godt for noen av dere. Ser du for deg en lykkelig framtid med han? Hvis ja, kjemp for det. Hvis nei, gå nå. ;)

 

Ikke akkurat nå nei. Nå ser jeg bare destruktivt forhold. Jeg VIL ha et lykkelig forhold med han men virker som han også har gitt opp.Begge to vet hva problemet er, det er konstant krangling. Og det tærer vel på begge.

Lenke til kommentar

 

 

Dere er to i forholdet.. du kan ikke bare la han få dekket sine behov og la dine gå upleid, spesielt noe så essensielt som å holde hender og sånne ting.. For å være ærlig så hadde det vært en deal breaker for min del, jeg mener det er ekstremt viktig å kunne vise hverandre at man er glad i hverandre både i offentligheten og privat uten at du skal virke ''for masete'', for ærlig talt det er du IKKE!

 

Skjønner også utifra hva du ellers skriver her at han har gjort mye for deg, og du føler kanskje at du ''skylder han'' å 'tåle litt mer', men ærlig talt.. når det er på bekostning av din lykke så er det ikke noe du skylder han overhode. Du må være litt egoistisk, spesielt når det virker som om han er det.

 

Jeg tror ikke han bryr seg lengre.Skal snakke med han i kveld men vet ikek hvordan jeg skal gå frem.Har dere noen tips? Holder på å skrive et brev til han for at han skal forstå litt mer men vet ikke hvorvidt det er vits hvis vi skal prate om det sammen i kveld...

 

 

Ta å skriv brevet ditt, og les det høyt for han. Vær klar på alt du ønsker, og vær helt ærlig med hva du føler. Lykke til!

Lenke til kommentar

Mai, er det noe jeg har lært om menn er det at de trenger å få ting levert i klartekst. Skal du skrive brevet, prøv å lage en punktliste med ting du vil skal endre seg, på en måte som han forstår det.

 

Nå er jo menn også forskjellige, men de fleste jeg har hatt med å gjøre har hatt én ting til felles og det er at skal du kommunisere med dem om følelser, må du nærmest mate dem med teskje.

 

For eksempel, ikke skriv

 

- Jeg ønsker at du skal være mer hengiven

 

Skriv

 

- Jeg ønsker at du skal gjøre sånn og sånn når jeg føler sånn og sånn.

 

Mitt råd, men du kjenner kjæresten din best. Prøv å kommunisere så mye på hans nivå som du kan.

Lenke til kommentar

Mai, er det noe jeg har lært om menn er det at de trenger å få ting levert i klartekst. Skal du skrive brevet, prøv å lage en punktliste med ting du vil skal endre seg, på en måte som han forstår det.

 

Nå er jo menn også forskjellige, men de fleste jeg har hatt med å gjøre har hatt én ting til felles og det er at skal du kommunisere med dem om følelser, må du nærmest mate dem med teskje.

 

For eksempel, ikke skriv

 

- Jeg ønsker at du skal være mer hengiven

 

Skriv

 

- Jeg ønsker at du skal gjøre sånn og sånn når jeg føler sånn og sånn.

 

Mitt råd, men du kjenner kjæresten din best. Prøv å kommunisere så mye på hans nivå som du kan.

 

Tusen takk for tips. Jeg skrev nok ikke punktlig men fortalte det som plaget meg mest og prøvde at han ikke skulle føle seg angrepet for da går folk som oftest i defense-modus så jeg fortalte hva jeg mangler istedet for hva han ikke gjør. Han sa han skulle respektere meg mer og vise mer omtenksomhet men fortalte hvis han gjør det en gang til så slår jeg opp for jeg klarer ikke å bli dyttet ned lengre.

 

 

Ta å skriv brevet ditt, og les det høyt for han. Vær klar på alt du ønsker, og vær helt ærlig med hva du føler. Lykke til!

 

Han leste det og ble paff for at jeg følte det sånn...selv om jeg har nevnt det samme hele tiden. Visste ikke folk måtte ha det skrevet på papir for at de skal forstå?

 

Tusen takk alle som kom med råd<3 Foreløpig går det greit, men ting er ikke forandret før vi er faktisk i den situasjonen hvor han kan bevise han har forandret oppførselen mot meg.

Lenke til kommentar

Han leste det og ble paff for at jeg følte det sånn...selv om jeg har nevnt det samme hele tiden. Visste ikke folk måtte ha det skrevet på papir for at de skal forstå?

 

Tusen takk alle som kom med råd<3 Foreløpig går det greit, men ting er ikke forandret før vi er faktisk i den situasjonen hvor han kan bevise han har forandret oppførselen mot meg.

 

For mange er det vanskelig å ''se'' slike ting, før de har det svart på hvitt. Jeg håper du holder det du sier.. og jeg håper at det viser seg at han faktisk er villig til å forandre seg, for det fortjener du.

Lenke til kommentar

Jeg tenker liksom på... Det fysiske er jo greit nok. Men det at vi jenter(værtfall meg) har sånt behov for å snakke om dypere ting. Liksom det å få lettet på tanker i hodet, få positiv respons og slikt. Er det noe galt i forholdet, eventuelt meg, dersom man føler man ikke får dette behovet dekket av kjæresten sin? Eller er det slik at man IKKE kan forvente at kjæresten skal stille opp her(fordi han er jo gutt og gutter prater ikke om sånt?) og heller spare det til venninner?

Lenke til kommentar

Nei, jeg synes ikke det er noe galt med deg, men vi må innse at vi er mennesker med ulike behov. Derfor synes jeg du skal gå litt bort fra "gutta snakker ikke om følelser". Hadde du sagt det om min kjæreste så tror jeg han hadde blitt rimelig sur. Jeg har inntrykk at mange gutter har behov for å snakke om følelser, og jeg synes det er utrolig flott når de også gjør det. Samtidig er det mange som ikke har det, akkurat som damer (ikke alle damer har dette behovet heller).

 

Jeg har opplevelsen av at min kjæreste har like stort behov og utbytte av å dele sine innerste tanker som meg selv. Og jeg kunne ikke vært sammen med en mann som ikke klarte å dele følelsene sine med meg.

Endret av yvonne2
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da vil jeg bare med en gang beklage denne urimelige tankegangen min så mye, og endre innstillingen min akkurat her. Det er helt sant at ikke alle gutter er slik og jeg skal banke det inn i hodet mitt en gang for alle. Jeg tror kanskje jeg brukte det som unnskyldning for å rettferdiggjøre min egen situasjon. Sukk.

Jeg har nok innsett at dette er et av de største behovene for meg. Det gjør liksom kjempevondt når jeg ikke får responsen jeg ønsker og trenger. Jeg vet ikke om hjertet mitt takler det i lengden. Jeg har lenge gått rundt og lurt på om det er noe galt med MEG, om det er jeg som trenger å senke forventningene og bare være takknemlig for det jeg har, at han virkelig elsker meg og aldri gjort meg noe vondt. Samtidig prøvde jeg nok å "hjernevaske" meg selv ved å fortelle meg selv at det er bare sånn gutter er(den tankegangen er borte nå). Vet det er min avgjørelse og vi er to i forholdet. Takk til dere som har svart iallefall, jeg skal virkelig kjenne etter hva som er det beste for meg(og han).

Lenke til kommentar

Har du prøvd å snakke ordentlig med ham om det? Kanskje han kan forandre tankesett hvis du lar han få mulighet? Jeg mener det er altfor lettvint å si at man bare ikke er typen til å snakke om følelser. Det viktigste i et forhold er gjensidig respekt. Det innebærer faktisk at man hører på hva den andre har å si. Så ja, du bør kunne forvente at han gir deg postitiv respons når du prøver å kommunisere med ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...