Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hva som er spesielt med Tesla.

Når den kom. Ikke var den noe dyr men likevel kjøpte mange dem og folk forbinder den i dag med luksus. Skjønner det ikke helt? Den er ubrukelig på vinterstider pga høyden, folk klarer ikke å styre bilen pga akselerasjonen. Likevel så er det stas med tesla i dag

Rekkevidden var god. Størrelsen normal. Ytelsen gruser samtlige konkurrenter i prisklassen. Folk som ikke klarer å kjøre en sedanaktig bil om vinteren eller ikke takler effekten på en tesla bør vurdere om de er teknisk gode nok til å operere en bil i trafikken. Atw

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Nå skal klokka snart stilles en time tilbake, fra sommertid til vintertid.

Følgelig blir det mørkt en time tidligere ifølghe klokka.

 

HVORFOR?[...]

I'm just going to leave this here...[...]
Forklar? Jeg synes ikke illustrasjonen din sier noe som helst om det ljåmannen spør om.

Jeg har hvertfall mer nytte av en time dagslys fra 2000 til 2100, enn en time dagslys fra 0400 til 0500

 

det dere forsto jeg ikke helt .

det blir jo ende  tidligere mørkt nå

kl 1700 i stedet for 1800 for min del.

Lenke til kommentar

Hva som er spesielt med Tesla.

Når den kom. Ikke var den noe dyr men likevel kjøpte mange dem og folk forbinder den i dag med luksus. Skjønner det ikke helt? Den er ubrukelig på vinterstider pga høyden, folk klarer ikke å styre bilen pga akselerasjonen. Likevel så er det stas med tesla i dag

Mye mer effekt og mye bedre rekkevidde enn alle andre elbiler på markedet.

Og skal du ha en bil med forbrenningsmotor med samme aksellerasjon her i landet så må du fort opp i over dobbel pris av hva en tesla koster pga avgiftene vi har her i landet.

Også er en tesla ganske praktisk også da med god bagasjeplass selv om den ikke er så veldig stor.

Lenke til kommentar

Nå skal klokka snart stilles en time tilbake, fra sommertid til vintertid.

Følgelig blir det mørkt en time tidligere ifølghe klokka.

 

HVORFOR?

 

 

EØS lov gitt i 2011. Kroppens døgnrytme er på lott lengre enn 24 timer så derfor så blir det 25 t ved stilling av klokken. Mer vet jeg ikke

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpte vi ikke HAL Tejas istedenfor F-35?

Å kjøpe et amerikansk-produsert fly er generelt smartere enn å kjøpe et indisk-produsert fly. Vi har et militært samarbeid med USA, og flere allierte skal også kjøpe flyet. Det garanterer at man også får deler til vedlikehold i fremtiden. Samtidig regner jeg med at det også er en fordel at de allierte bruker mye av det samme materiellet, for å forenkle koordinasjon og lignende.
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så viktig å liste opp alle som har vært med å lage en film i en rulletekst på slutten av en film?

Kan skjønne at skuespillerne og hovedpersonene bak produksjon og historie kan være interessant å liste opp, men i mange filmer så lister de jo opp alt fra kostymeassistenter til snekkere.

Skulle man fulgt dette andre steder så burde det fulgt med et hefte på alle som jobber i fabrikken der noe blir produsert f eks...

 

Så, hvorfor er TV/Film et medium der det er viktig å vise navnene til alle som er med i motsetning til de fleste andre produkter?

Lenke til kommentar

Det blir som å spørre hvorfor det står innholdbeskrivelse på en oppskrift. Og når i tillegg innholdbeskrivelsen består av mennesker så er det er det ikke bare mottakeren som ønsker å se hvem som står bak, men også de som er i selve oppskriften som ønsker å formidlet det, vise seerne hva de har fått til sammen. Hvem som måtte til for å lage produktet :) 

 

For å lage denne kaken brukte vi: mel, egg, gjær, vann, sukker, kanel osv. 

For å lage denne filmen brukte vi: Hans, Grete, Emil, Elin, Franz, Gustav osv. 

 

idk, sånn jeg ser på det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Filmnerder har også interesse av det.

 

Gulvfeierassistentens navn er kanskje ikke så interessant, men hvem som laget tøffe kulisser, flotte kjoler og imponerende kostymer kan være interessant for noen.

Hvem som designet Iron Man-drakta, for eksempel.

Om han får navnet sitt i rulleteksten, øker sannsynligheten for at han får jobbe med flere storfilmer.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Som så mye annet idioti har det opphav i det amerikanske rettsvesenet. Langt tilbake i historien var det et søksmål der ubetydelige medhjelpere i en film saksøkte filmselskapet for å ikke liste opp deres navn i rulleteksten, og de vant. Den saken satt presedens, så siden den gang blir det listet opp rubbel og bit av medhjelpere. Selv om de bare pusset skoene til en statist så får de navnet på trykk. Så vidt jeg vet er det ingen juridisk begrensning på hvor fort rulleteksten kan rulle, hvor liten skriften kan være eller hvor lenge rulleteksten kan rulle.

 

Som nevnt over er det mulig noen har interesse av de ubetydelige på navnelisten, men jeg skulle tro at mange filmentusiaster også blir plaget av information overload.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det er gjerne slik i showbiz at man begynner på gulvet og må stige i gradene. Det er ingen som kan bli sivilingeniør i lysdesign og få ansvar for en større film rett etter endt utdanning. Man begynner med å skru fast lamper eller tilsvarende og jobber seg oppover, mens man bruker den erfaringen man har til å få bedre jobber. Da er rulleteksten en god måte å dokumentere hvor man har vært. For et firma som driver med f.eks catering kan det også være greit å kunne skilte med at man har levert til større produksjoner tidligere.

Lenke til kommentar

Kan ikke "de vanlige" bare få en attest på jobben som alle andre, i stedet for å vise navnet sitt til millioner av filmseerere som stort sett er interessert i filmen og kanskje noen av nøkkelpersonene bak?

Sjefskostymedesignere som har laget IronMankostymet er en ting, men kostymeassistenten eller snekkeren som fulgte enkle ordre fra kulisseeksperten er vel noe annet...

Skuespillere, regissører og andre nøkkelpersoner synes jeg ikke gjør noe, det er jo en fin tradisjon om ikke annet

 

Informasjonen til filmnerdene som vil ha absolutt alt kan vel gjøres tilgjengelig på andre steder i en eller annen database som imdb eller lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...