Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
When a subject is deprived of sleep and is trying to fight sleep, hypnic jerks can sometimes occur more frequently. This normally happens to subjects who have deprived themselves of sleep for longer than 24 hours, or to those who have recently awakened after insufficient sleep.

Her snakker vi trøtte skoletimer! Lett å se hvem som holder på å sovne, da de rykker i et sett.

Lenke til kommentar

DEtte er noe jeg har lurt på lenge.

De som ripper filmer og sånn, hvorfor i alle dager kan de ikke rippe de på under 700 mb så de får plass på ei cd-plate? Jeg mener, det er jo uansett om filmen varer i 1t30m eller 2t10min, så blir den jo på 700mb+??

 

Du har allerede fått et par gode svar, men jeg kan vel legge til litt.

 

CD-plater holder nok på å dø ut og det er svært få som gidder å brenne ut filmer på 700MB's CD-plater. Hva skal du med den? Skal du se den på en annen PC så har du minnebrikker i alle størrelser som sammenlignet med for 5-6 år siden er latterlig billige og har veldig god kapasitet. Flyttbare harddisker og andre lagringsmedier har større kapasitet og er ofte både raskere og enklere i bruk enn CD-plater. Du kan putte en minnepenn i lomma og ha 20 slike filmer på den, slik at du kan se hvilken som helst av de filmene bare du har tilgang til en middels moderne PC.

 

Kvalitet er som nevnt en annen årsak. Det rulles ut fiber her i verden slik at nedlastingen av større filer ikke tar så alt for langt tid, du får en harddisk på 1TB til rett over 500kr, en flatskjerm som har 720p/1080p koster ikke lenger en formue og å koble en PC til en TV med en HDMI-kabel krever ikke PhD i dataoverføringer. Så hvorfor i alle dager vil du ha en liten fil med liten oppløsning og dårlig kvalitet når du kan få den i mye bedre kvalitet "til samme pris"?

 

Med mindre du har en PC fra forrige årtusen eller ser på film fra en DVD-spiller på en gammel CRT-TV og bruker en analog videoutgang til overføringen så gleder jeg meg til å høre på hvorfor filmer skal være på < 700MB.

 

EDIT: endret ett ord.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

DEtte er noe jeg har lurt på lenge.

De som ripper filmer og sånn, hvorfor i alle dager kan de ikke rippe de på under 700 mb så de får plass på ei cd-plate? Jeg mener, det er jo uansett om filmen varer i 1t30m eller 2t10min, så blir den jo på 700mb+??

Scene-regler ( Majoriteten av det du finner på nettet. ) for xvid tilsier at den skal kunne plasseres på en cd. (719694KB) Såvidt meg bekjent har den regelen eksistert siden cd'en kom.

Lenke til kommentar

Har bare fått for meg at det har alltid vært et par mb eller +100 kb for mye som gjør at fila IKKE kan brennes på ei cd-plate.

@E.C. Jeg mente før i tiden, da man fremdeles brente ut filmer på cd.

 

Men hvordan kan en film som varer i 1t20m ha samme kvalitet som en film som varer i 2t? Når begge filene tar 700 mb? Om de kan komprimere 2t til 700 mb, hvorfor kan ikke da en film på 1t20m ta 466 mb?

Endret av k_flaathe
Lenke til kommentar

Ok. Hva med kona sin w715. Vet ikke om den kjører programmene samtidig eller om den fryser de. Men opera mini og andre ting kan hvertfall startes uten at de andre må lukkes.

 

Blir det da en smartphone? Den har jo mange muligheter, men akk så mange begrensninger og :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer seriøst på hvor mye ferdig chips/potetgull man får av f.eks 1 kg poteter.

 

Ingen som har peiling?

 

Hvis en potet er "fresh" så ser det ut som at 90-95% av poteten blir til chips.

 

Kilde.

 

Kommentatoren sa at man får rundt 36 flak av en gjennomsnittlig potet :)

 

Det er ca 75 % vann i poteten. Regner med at det meste/alt vannet fordamper under frityrkokingen. Da får man kanskje 250g ferdig potetgull av 1kg potet?

Lenke til kommentar

Da er det min mening at du er litt spesiell.... ;)

Kresen er vel rette ordet :p

 

Spm: Hvis posten får en utelandspakke som ikke er markert med verdi, men det er ganske åpenbart at verdien er over 200 kr. Allikevel vil de være vanskelig å fastsette en pris på varen, da prisen kan variere fra 400-4000 alt etter kvalitet.

 

Hvordan fastsetter de pris slik at de kan gi riktig tollavgift?

Lenke til kommentar

Da er det min mening at du er litt spesiell.... ;)

Kresen er vel rette ordet :p

 

Spm: Hvis posten får en utelandspakke som ikke er markert med verdi, men det er ganske åpenbart at verdien er over 200 kr. Allikevel vil de være vanskelig å fastsette en pris på varen, da prisen kan variere fra 400-4000 alt etter kvalitet.

 

Hvordan fastsetter de pris slik at de kan gi riktig tollavgift?

 

De ber om dokumentasjon fra mottakeren, om de ikke får det regner jeg med de gjør en skjønnsmessig vurdering.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...