Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Skal det være et veldig dårlig forsøk på humor? Selvfølgelig er jeg da vant til lukten av gress. Men det lukter anderledes etter at det er klippet.

Lenke til kommentar

Skal det være et veldig dårlig forsøk på humor? Selvfølgelig er jeg da vant til lukten av gress. Men det lukter anderledes etter at det er klippet.

Humor? Nei, det er et svar på akkurat det du spør om. Det var et forsøk på å få deg til å innse hvor dumt spørsmålet ditt er. Og det er svaret...

 

Du er ikke vant til lukten av gress siden intens gresslukt synes du er sinnsykt merkelig.

Lenke til kommentar

Fordi du ikke er vant til lukten av gress... Hadde du vært vant til den så hadde du ikke syns det var sinnsykt merkelig.

Er vel mer det at det frigjøres større konsentrasjon av safter når gresset slenges og kuttes og generelt herjes med av klipperen..

Ikke at det lukter anderledes, men heller kraftigere. Prøv samme med eim av nybakte boller, så sniff inn kardemomme.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Skal det være et veldig dårlig forsøk på humor? Selvfølgelig er jeg da vant til lukten av gress. Men det lukter anderledes etter at det er klippet.

Humor? Nei, det er et svar på akkurat det du spør om. Det var et forsøk på å få deg til å innse hvor dumt spørsmålet ditt er. Og det er svaret...

 

Du er ikke vant til lukten av gress siden intens gresslukt synes du er sinnsykt merkelig.

Da synes jeg du skal lese spørsmålet en gang til, det var nemlig ikke det jeg spurte om. Men nok off topic, jeg har fått svaret mitt.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke dumme spørsmål. Bare dumme svar.

Det der er noe lærere kun sier for at de mindre intelligente barna i klassen ikke skal føle seg teite. Etter skoletimen er ferdig går de på pauserommet og ler over de teite spørsmålene.

 

Tja, jeg mener det kan ligge noe i det.

 

Men det kan finnes dårlige eller rare spørsmål, eller spørsmål som blir dårlig formulert uten at spørsmål-stilleren tenker over det. Og hvis disse blir besvart på en lite konstruktiv måte eller blir svart på med en slibrig kommentar, så har vi plutselig et dumt svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel mer det at det frigjøres større konsentrasjon av safter når gresset slenges og kuttes og generelt herjes med av klipperen..

Ikke at det lukter anderledes, men heller kraftigere. Prøv samme med eim av nybakte boller, så sniff inn kardemomme.

Akkurat, sniffer jeg kardemomme så ville ikke jeg synes det er merkelig at det lukter sterk kardemommelukt. Akkurat som hvis jeg klipper gresset ville jeg ikke synes det er rart at det lukter sterk gresslukt. Hadde jeg syns det var merkelig hadde jeg antageligvis ikke vært så vant til gresslukt som jeg trodde.

 

 

For meg virker det som om du forklarer hvorfor han syns det lukter merkelig, ikke hvorfor det lukter.

Det var det han spurte om:

Hvorfor lukter det så sinnsykt merkelig etter at gresset har blitt klippet?

 

 

Skal det være et veldig dårlig forsøk på humor? Selvfølgelig er jeg da vant til lukten av gress. Men det lukter anderledes etter at det er klippet.

Humor? Nei, det er et svar på akkurat det du spør om. Det var et forsøk på å få deg til å innse hvor dumt spørsmålet ditt er. Og det er svaret...

 

Du er ikke vant til lukten av gress siden intens gresslukt synes du er sinnsykt merkelig.

Da synes jeg du skal lese spørsmålet en gang til, det var nemlig ikke det jeg spurte om. Men nok off topic, jeg har fått svaret mitt.

Det er nok du som må lese spørsmålet ditt og svaret mitt om igjen... Jeg svarte på det du spurte om, at jeg ikke svarte på det du kanskje mente må du isåfall ta på deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes ikke dumme spørsmål. Bare dumme svar.

Det der er noe lærere kun sier for at de mindre intelligente barna i klassen ikke skal føle seg teite. Etter skoletimen er ferdig går de på pauserommet og ler over de teite spørsmålene.

 

Tja, jeg mener det kan ligge noe i det.

 

Men det kan finnes dårlige eller rare spørsmål, eller spørsmål som blir dårlig formulert uten at spørsmål-stilleren tenker over det. Og hvis disse blir besvart på en lite konstruktiv måte eller blir svart på med en slibrig kommentar, så har vi plutselig et dumt svar.

 

Uten å ta stilling til gresspørmålet konkret, så er jeg helt uenig i påstanden, det finnes masse dumme spørsmål. Det er bare noe som sies for at folk skal tørre å stille spørsmål. Selvsagt finnes det dumme svar også, men det betyr ikke at det ikke finnes dumme spørsmål.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Skal det være et veldig dårlig forsøk på humor? Selvfølgelig er jeg da vant til lukten av gress. Men det lukter anderledes etter at det er klippet.

Humor? Nei, det er et svar på akkurat det du spør om. Det var et forsøk på å få deg til å innse hvor dumt spørsmålet ditt er. Og det er svaret...

 

Du er ikke vant til lukten av gress siden intens gresslukt synes du er sinnsykt merkelig.

Da synes jeg du skal lese spørsmålet en gang til, det var nemlig ikke det jeg spurte om. Men nok off topic, jeg har fått svaret mitt.

Det er nok du som må lese spørsmålet ditt og svaret mitt om igjen... Jeg svarte på det du spurte om, at jeg ikke svarte på det du kanskje mente må du isåfall ta på deg selv.

Ja, sorry for at du ikke svarte på det jeg spurte om, det er bare min feil.

 

Er vel mer det at det frigjøres større konsentrasjon av safter når gresset slenges og kuttes og generelt herjes med av klipperen..

Ikke at det lukter anderledes, men heller kraftigere. Prøv samme med eim av nybakte boller, så sniff inn kardemomme.

Akkurat, sniffer jeg kardemomme så ville ikke jeg synes det er merkelig at det lukter sterk kardemommelukt. Akkurat som hvis jeg klipper gresset ville jeg ikke synes det er rart at det lukter sterk gresslukt. Hadde jeg syns det var merkelig hadde jeg antageligvis ikke vært så vant til gresslukt som jeg trodde.

Hele greia var at jeg lurte på hvorfor det lukta så sterk gresslukt, og jeg visste heller ikke at det var sterk gresslukt. Hadde vært så hundre ganger enklere om du bare hadde svart "gresslukten blir mer intens".

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Ja, sorry for at du ikke svarte på det jeg spurte om, det er bare min feil.

 

Hele greia var at jeg lurte på hvorfor det lukta så sterk gresslukt, og jeg visste heller ikke at det var sterk gresslukt. Hadde vært så hundre ganger enklere om du bare hadde svart "gresslukten blir mer intens".

Igjen, jeg svarte på det du spurte om, som nemlig var: "Hvorfor lukter det merkelig etter man har klippet gresset?" Ikke "Hvorfor lukter det sterk gresslukt?". Hvordan kan du spørre om hvorfor noe er, hvis du ikke vet det er? (snedig, retorisk spørsmål)

 

Hvis du mente noe annet en hva du skrev, så er det ikke min feil at jeg tar det du skriver bokstavelig. Du må ikke tro at andre alltid kommer til å skjønne akkurat hva du mener når du spør om noe på en tvetydig måte.

 

Det er en veldig viktig distinksjon å gjøre mellom en mening og måten du formidler den på. Har du en tanke/mening du vil formidle til en annen person må du nødvendigvis utløse den samme tanken i hjernen til den andre personen. Det gjør man gjennom språk. Er ikke språket entydig og presist vil missforståelser oppstå. Derfor ser ikke jeg på det som klandreverdig at jeg insisterer på presist språk.

Lenke til kommentar

Hvis man har blitt gul på tennene av mye te/kaffe-drikking, vil det forsvinne over tid dersom man slutter med te/kaffe?

 

(Jeg tenker på noe a la røykere med mye tjære i lungene. Tjæra forsvinner gradvis over noen få år etter at man slutter å røyke)

Hvis man pusser tennene blir det jo det. Gjør man ikke det så blir vel tennene gule uansett om man drikker kaffe/te eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...