Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går en atom klokke saktere desto kaldere den blir og går den fortere jo varmere den blir?

 

Hvis ja: Er tid da også avhengig av temperatur, i tillegg til fart og gravitasjon?

 

Ja, jeg er ganske sikker på at atomklokker er låst på en spesiell temperatur, men det er dermed ikke sagt at tiden går fortere/saktere i temperaturforskjeller. Mange tenker jo på tid som et begrep vi mennesker har laget for å holde orden på ting, og ikke er en ting som faktisk eksisterer. Men hvis du tenker på tid som noe "ekte" eller i den forstand som utvikling eller noe synonymt til det går tiden saktere jo fortere du reiser.

 

Hvis du vil vite litt mer om det, anbefaler jeg deg å se på en forklaring av relativitetsteorien i fire deler. Her er del 1:

http://www.youtube.com/watch?v=6rl3Z9yCTn8

Lenke til kommentar

Med enkle spørsmål er det vel kanskje lurt å Google først selv? Til litt mer kompliserte spørsmål (det er mange av dem) så er det ikke noe i veien for å stille spørsmålet her, men når svaret er på første Google-resultat, så…

 

Uansett, du fikk jo svar på spørsmålet ditt? Er du ikke fornøyd da? Jeg kan godt sitere svaret her i denne posten også:

 

Number who have ever been born 106,456,367,669
Endret av Enzyme X
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men daså. Hva er vitsen med denne tråden hvis man ikke får skikkelige svar? Alt kan jo googles..

Hvis du har et snedig spørsmål, kan du få svar her. Spørsmål som om en burde vifte med døra eller lukke døra etter å ha gjort nummer to er snedige, mens hvor gammel en hest blir er ikke snedig.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg tørr å spørre etter den moralprekenen, men tar sjansen likevel. Jeg sitter her sammen min Get HD PVR dekoder :love: og lurer på følgende: Flere ganger i døgnet kan jeg tydelig høre at dekoderens harddisk starter, uten at jeg har rørt hverken dekoder eller fjernkontrollen. Ikke like lett å høre, men regner med at harddisken slår seg av etter kort tid. Er dette normalt og hva skyldes det?

Lenke til kommentar

Hvor homo er det å kjøpe rosa koffert som gutt???

Værsåsnill, voks opp. (Jeg håper at) du vet like godt som alle andre at det er spørsmål som ikke kan besvares.

 

Vet ikke helt om jeg tørr å spørre etter den moralprekenen, men tar sjansen likevel. Jeg sitter her sammen min Get HD PVR dekoder :love: og lurer på følgende: Flere ganger i døgnet kan jeg tydelig høre at dekoderens harddisk starter, uten at jeg har rørt hverken dekoder eller fjernkontrollen. Ikke like lett å høre, men regner med at harddisken slår seg av etter kort tid. Er dette normalt og hva skyldes det?

Det er et spørsmål du tar opp på den delen av forumet som passer til spørsmålet (Lyd og bilde => Bilde => Parabol, kabel-TV og digitalt bakkenett) , ikke her. :)

 

/minimoderator

Endret av Coffey
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Hvorfor er huden rundt kjønnsorganene som regel mørkere enn huden andre steder på kroppen? Leste en gang at dette skyldes at vi tar oss oftere der, men er det sant?

Det varierer fra person til person, det er ikke alle som har særlig stor forskjell på fargen. Det har med mengde pigmenter i huden å gjøre og ofte er det litt ekstra pigmenter på og rundt kjønnsorganene.

Lenke til kommentar

Jeg så en episode av The big bang theory (kanonserie), og der var det en episode som omhandlet hvordan Sheldon og Leonard møttes og flyttet sammen, der avtalte de at hvis de oppfant tidsmaskinen, så skulle de reise tilbake til det øyeblikket de satt i der og da.

 

Så hvorfor tar ikke alle høytstående forskere og oppfinnere og lager samme avtale? Da vil vi jo vite om vi oppfinner tidsmaskinen i vår levetid?

Endret av baNteX Kaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...