Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Alle mannfolk på jorden dør utenom deg ...

 

...hvor langtid vil det ta før du har knullet minst 1000 kvinnfolk?

 

Og hvor langtid ville det cirka tatt før du hadde hatt minst 1000 barn?

 

Og cirka hvor mange millioner i måneden måtte en deretter betalt i barnebidrag?

0. Mannen er kastrert.

 

Edit: Tåpelig spørsmål imo.

 

Feil svar, mannen er ikke kastrert. Han er en gammel kineser på 88 år, ved navn Chiang Wong!

 

...nei bare kødder! He-he.

 

Og selv om mannen hadde vert kastrert, så hadde det sansynlegvis ikke vert noen krise. Da noen av kvinnfolkene med svært høy sansynleghet hadde blitt gravid før mannfolkene ble utryddet..

 

..en måtte bare vente litt over en tiårstid. Altså over 10 år uten at noen ble gravid på nytt.

 

The last man standing - det nærmeste jeg kommer på må være Noha. Altså han som stakk av med Nohas ark, da Gud drukknet resten av verden. Heldigvis passet han på å ta noen kvinnfolk med seg. Og en stor velsignelse at han ikke var en hardcore homofil...

 

"Og hvor langtid ville det cirka tatt før du hadde hatt minst 1000 barn?

 

Og cirka hvor mange millioner i måneden måtte en deretter betalt i barnebidrag?"

 

0. Jeg hadde ikke adoptert noen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vi mer kroppskontroll enn vi tror? Jeg mener, jeg kan fjerne en hodepine, kløe, dempe/fjerne smerte/evt. få meg selv til å tro det er en god følelse, jeg kan få kulde til å virke som varme, ++++. Sikker på at det er mange andre som opplever det samme. Er dette en placebo-effekt eller er det noe vi faktisk kan ta kontroll over i kroppen?

Kort svar, ja vi kan trene oss opp til å ha meget god kontroll over kroppen.

 

Finnes de som kan styre den interne "termostaten" som kroppen har, og da justere den oppover når det trengs. Husker spesielt en video jeg så en gang av en finne hvis jeg husker rett som kunne jogge naken i to-sifret minusgrader i så lang tid at en normal person ville ha fryst i hjel. Etter endt tur var kroppstemperatur normal.

Du har også gode eksempler på mennesker som har trent seg opp til å tåle høy intensiv aktivitet i høy eller lav temperatur samtidig som de opprettholder sine kognitive evner. ( Her f.eks. Mossad, Navy Seals mm. )

 

Du kan trene deg opp til å blokkere det meste av smertesignaler, dog anbefales ikke.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Broder'n har trent seg opp til å kunne kontrollere pupillestørrelsen. Han sier selv at for ham føles det som å framstille og endre en kriblende følelse i mageregionen, og det er denne magefølelsen han kontrollerer. At dette gjør at pupillene hans utvides eller trekker seg sammen oppdaget han ved en tilfeldighet, men etter flere år med trening kan alle som ser det underskrive på at han faktisk klarer å kontrollere pupillene sine.

 

En sånn opptrening av kontroll over kroppsfunksjoner som vanligvis er autonome, altså automatiske, kalles biofeedback. Ved å la blodtrykkspasienter sitte å gjøre eller tenke ulike ting mens man måler blodtrykket deres, så kan man gi de tilbakemelding når blodtrykket endres/synker. Ved å lære seg å framstille samme følelse i kroppen er det dermed mulig å lære seg å kontrollere blodtrykket.

 

Biofeedbackfølelsene varierer fra menneske til menneske, så selv om jeg kanskje klarer å framstille en kriblende følelse i mageregionen, så skjer det ingenting med mine pupiller. Kanskje jeg må få det til å klø under foten eller noe for å styre mine pupiller, kanskje kan jeg aldri lære meg sånne triks uansett hvor mye jeg prøver. Dette er årsaken til at biofeedback ikke har blitt en vidundermedisisk metode, for det er ofte tilfeldigheter som avgjør om en pasient klarer å lære seg å styre en autonom reaksjon.

Lenke til kommentar

Aper og mennesker tilhører også den samme slekten, primatene, men er også ulike arter. Noen mener at mennesker og sjimpanser er såpass nært beslektet at en krysning ville blitt levedyktig, men krysningen ville neppe være i stand til å få eget avkom. Mennesker og sjimpanser er derfor to ulike arter. Men vi er svææært nært beslektet, DNA-studier viser at sjimpansenes aller nærmeste slektinger i dyreriket ikke er andre menneskeaper som orangutang, bavianer eller gorillaer, slik man kanskje kunne tro, men rett og slett menneskene. Vi er sjimpansenes nærmeste slektninger i dyreriket. :ohmy:

 

Nei, vi er ikke sjimpansens nærmeste slektning. Det er bonoboen. Dessuten heter ikke primatene som gruppe en slekt, det er en orden. Slektene i dette tilfell er Homo og Pan og noen (IDF) må jo gjerne få latterkrampe av fakta. laugh.gif Og skal man pirke bavianer er ikke menneskeaper.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Det kalles palindrom og artikkelen palindrom finnes i den kinesiske (språkgruppa Zhōngwén) versjonen av Wikipedia:

 

http://zh.wikipedia.org/wiki/%E5%9B%9E%E6%96%87

 

Litt under indeksen står det noen rekker med kinesiske tegn som er lik forlengs og baklengs. Det er sikkert eksempler på kinesiske palindromer.

 

Kult. Hadde vært interressant å vite ka de rekkene betyr. Er ikke kinesisk skriftsprak basert på stort sett symboler for ord og ikke bokstaver som hos oss?

Tynn is her nå...

Lenke til kommentar

IDF, denne delen av forumet heter Teknologi og vitenskap. Her tror vi altså på vitenskapen og ikke guddommelige vesener. Om du skal diskutere imot vitenskapen på en religiøs måte synes jeg du kan holde deg i delen som heter Religion, filosofi og livssyn, eller i hvertfall ikke i denne tråden som er helt uegnet for diskusjonen du driver.

Lenke til kommentar

Ok, da er vi ferdig med apekatt.

 

Kanskje ett snedig spørsmål:

 

På barnematglassene står det at hvis du ikke kan trykke inn "knappen" på toppen så er innholdet i vakum. Hvordan klarer de å suge ut lufta etter at lokket er satt på? Er det noe varme eller noe dem bruker?

De suger ikke ut lufta... De setter inn varm mat i boksen og skrur på lokket.

Lenke til kommentar
Noen mener at mennesker og sjimpanser er såpass nært beslektet at en krysning ville blitt levedyktig, men krysningen ville neppe være i stand til å få eget avkom. Mennesker og sjimpanser er derfor to ulike arter. Men vi er svææært nært beslektet, DNA-studier viser at sjimpansenes aller nærmeste slektinger i dyreriket ikke er andre menneskeaper, slik man kanskje kunne tro, men rett og slett menneskene. Vi er sjimpansenes nærmeste slektninger i dyreriket.

Nei, vi er ikke sjimpansens nærmeste slektning. Det er bonoboen.

Bonoboen er det samme som en dvergsjimpanse, slik neandertalene også var mennesker. Så jo, sjimpansenes nærmeste slektninger i dyreriket er menneskene, derom er det ingen tvil. :whistle:

http://no.wikipedia.org/wiki/Sjimpanser

Lenke til kommentar

Hehe, jeg tror det er viktig å poengtere at sjimpanser egentlig er et samlebegrep for de to sjimpanse-artene Pan troglodytes (den vanlige sjimpansen, Julius) og Pan paniscus (Bonoboen eller dvergsjimpansen).

 

Begge tilhører genuset Pan, slik både Homo sapiens og Homo neanderthalensis tilhører genuset Homo.

 

Det spekulerer forøvrig i om grunnet til at de skilte lag var pga Kongo-elven, som ble formet for 1.5-2 millioner år siden. Siden sjimanser ikke kan svømme, antar man at dette skilte de to artene. Det er verdt å merke seg at Bonoboen bor sør for elven, mens Julius bor nord for elven.

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...