Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Men kan noen ganger støtter man på de seriene man finner ut at ikke har noe håp for å komme tilbake til sine tidligere golden days (Dexter).

 

Støtter dette. Jeg simpelthen elsket Dexter sesong 1-4, men derfra gikk det nedover. Jeg forsøkte riktignok å like de påfølgende sesongene like godt, men greide det bare ikke. Og avslutningen, da - la oss ikke gå dit. Da Dexter var ferdig var jeg egentlig mest lettet. Hvis jeg skal se serien på nytt, tror jeg at jeg stanser etter sesong 4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og problemet er at de dårlige sesongene drar ryktet til de gode sesongene ned i møkka.

 

Veldig sant. Hadde Dexter slutta etter sesong 4 hadde den blitt sammenlignet med serier som The Wire, Sopranos, Breaking Bad og så videre. I stedet er serien omtrent glemt, og trekkes bare frem som skrekkeksempel på hvordan man ikke skal avslutte en serie. Trist, jeg elsket virkelig serien.

 

Det beste er nok bare å ignorere de senere sesongene.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Egentlig langt ifra enig med dere her angående Dexter , mange gode episoder i S5 - S8 og rent underholdningsmessig var det en grei serie.

Har serien kunnet vært bedre? Absolutt.

Man kan vel si at Dexter ble litt for forutsigbar og at han egentlig ikke utviklet seg så mye i løpet av seriens siste sessonger , joda det var nye ting som skjedde , men for det meste dreide det hele seg om det samme servert i en litt annerledes innpakning.

Lenke til kommentar

Mitt problem med Dexter sesong 5-8 var ikke at det ikke var underholdende, men at noe av magien forsvant. Det var Dexter, men det var ikke Dexter. De nye figurene som ble introdusert evnet ikke å leve opp til foregående storheter (f.eks. Arthur Mitchell fra sesong 4, som sett ovenfor), og det er nok som du sier, Malvado, at ting ble litt for forutsigbart; det er begrenset hvor mange ganger en fyr kan males inn i et hjørne og likevel unnslippe. Sesong 1-4 er bare så utrolig bra (i mine øyne), og de påfølgende sesongene mangler noe de første har. Jeg greier ikke å forklare helt nøyaktig hva denne magien er eller består av, men den forsvant for min del etter fjerde sesong.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Er lenge siden jeg så Dexter, men når jeg så det satte jeg pris på hele sulamitten. Ja, de første sesongene var best, men alikevel verdt og se etter min mening.

Lenke til kommentar

Ja, serien hadde sine øyeblikk etter sesong 4. Men kvaliteten som helhet stupte, manuset manglet mål og mening og de melket det alt for lenge. Slutten var ikke en gang middelmådig, den var horribel.

 

Angrer ikke på at jeg så videre på serien, men angrer faktisk på at jeg så siste episode. Hadde vært bedre hvis jeg droppet den og laget min egen slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...